15 Reacties
één jaar geleden
Reactie op willeke12
Geen slecht idee! Heb je hier ervaring mee? Idee welk merk /waar ik dit kan ...
Bij bol.com heb je ze van mycarrypotty, misschien is dat iets?
Waar staat je potje?
Kun je het potje tijdelijk in de woonkamer zetten. Dan ziet ze hem eerder staan en is dichterbij.
Kun je haar een paar dagen zonder broek en onderbroek laten lopen binnen?
Ik zou haar niet vragen of ze moet plassen. Maar zeggen als je moet plassen vertel het me en dan gaan we samen naar het potje.
Misschien boekjes over naar het potje gaan lezen?
Op YouTube staan een aantal filmpjes over het potje en ook boekjes die voorgelezen worden.
Ik heb de zindelijkheidstraining van snuggles and pottys gedaan, ik vond die superfijn.
één jaar geleden
Misschien helpen luierbroekjes? Je kan even de gok nemen en een paar dagen aankijken hoe het gaat. Als ze dan zelf gaat aangeven dat ze moet plassen dan is het feest!
Boekjes over poep en plas lezen als ze op de pot zit. We proberen het wat interessant te maken, soms een filmpje er bij, soms rozijnen, soms een puzzel, soms zet ik mijn tas naast de pot en dan gaat hij onder het zitten kijken wat er in m'n tas zit 😂
Ik zou proberen door te zetten en hopelijk is ze dan snel zindelijk.
één jaar geleden
Reactie op TommieNic2021
Bij bol.com heb je ze van mycarrypotty, misschien is dat iets?
Waar staat ...
Ik ga dat merk eens even opzoeken.
Potje staat op de wc, maar de wc grenst aan de woonkamer en daar loopt ze wel heel regelmatig naar toe. Alleen gebeurt er dan niets.
Bobbie op het potje kan ze inmiddels zelf vertellen zonder dat ik het voorlees😅 wel een leuk boekje overigens. En ze gaat de hele tijd in de wc trein (dat kent ze van Bing, die ook in de wc trein moet).
Zindelijkheidstraining ga ik ook eens opzoeken!
één jaar geleden
Ik denk dat ze de pamper beu is, maar gewoon niet voelt wanneer de pipi komt. Dit is toch bij mijn zoontje zo. Hij loopt naar waar het potje staat, maar vaak begint hij pas te lopen als hij geplast heeft. Dus dan iedere keer ander sponsbroekje en trainingsbroek en kuisen 😩
Zijn potje staat bij ons wc. Als ik moet plassen, neem ik hem mee en lezen we samen een boekje of kijken we iets. En hopen dat ze tussendoor per toeval even plassen of poepen en dan zeer uitgebreid vieren 😁 we zijn nu 2 weken bezig met overdag zonder pamper en opmerkelijk minder ongelukjes. Dus ook even tijd geven en full focus eraan wennen. Ik vind het wel even pittig, zoveel tijd op het wc spenderen. Maar op het einde zal het lonen ☺️😁
één jaar geleden
Wij hebben het programma van de zindelijkheidsbox gevolgd. Is ook met stickers, zoals jij al doet! Maar komt er eigenlijk op neer dat je niet vraagt of ze moeten plassen, maar dat je ze verteld dat ze het moeten zeggen wanneer ze moeten plassen en dat de onderbroek droog moet blijven. Daarnaast houd je haar een paar dagen zonder luier binnen, zodat je altijd in de buurt bent van het potje en makkelijk kunt verschonen. Als dat goed gaat ga je opbouwen. Potje van de woonkamer verplaatsen naar de wc, daarna naar de wc met toiletverkleiner. Als ze het goed kan aangeven ook lekker even naar buiten en zo steeds iets verder/langer. Een keertje op visite proberen etc. Hier had ze het heel snel door. De eerste ochtend 4 ongelukjes (en dan denk je echt waar ben ik aan begonnen), in de middag nog een en sindsdien gaat het eigenlijk wel goed. Wij zijn gestart na kerst en heel af en toe is ze nog wel eens te laat, maar altijd thuis (1x in de 4/5 dagen).
Hier was het een succes, maar met een lange adem. Dat binnenzitten vond ik vreselijk.
Heel veel succes, ze lijkt er wel klaar voor!
één jaar geleden
Oefenbroekjes kunnen wel eens de oplossing zijn! Is voor haar zoals onderbroekje maar niet alles is altijd nat. Ik heb er gekocht bij mamaloes
één jaar geleden
Reactie op willeke12
Ze wil dus niet echt een luier meer aan. Als ze thuis is, trekt ze direct d ...
Hoe dan? Ze heeft toch een romper erover aan
één jaar geleden
Hoe dan? Ze heeft toch een romper erover aan
Hier al een half jaar geen rompers meer maar hemdje en onderbroekje
één jaar geleden
Reactie op Anoniempje9090
Hier al een half jaar geen rompers meer maar hemdje en onderbroekje
O oke