65 Reacties

één jaar geleden

Deze week is hier de laatste week dat mijn zoontje full time bij mij is daarna de maandagochtend en donderdagochtend peuterspeelzaal. Ik vindt het ook heel spannend, hij is echt een mamaplakker en ik wil zelf graag ook altijd hem wel in het oog houden. Hij plast nog ongelofelijk veel ( soms al 2 schone setjes kleding voor de ochtend voorbij is ), hij kan nog niet zelfstandig uit een bekertje drinken en hij snapt sommige dingen nog echt niet, zoals het zitten op een stoel in de kring. ( hij probeert heel veel met veel objecten maar iets gebruiken waarvoor het echt gemaakt is komt weinig voor 😅) ook loopt hij achter in zijn spraaktaal ontwikkeling waardoor ik me zorgen maak of de andere kindjes hem wel zullen begrijpen en ook op een goede manier sociale contacten zal kunnen maken. Kortom ik vind het spannend en ben bezorgd. Ik ga het gewoon ondervinden en sta er maandag ook weer als eerste om hem op te halen.

één jaar geleden

Wat vind je spannend? Ons zoontje is van 2 dagen kdv naar 1 dag kdv en 1 ochtend psz gegaan. Hij vindt beide leuk. Op de psz is hij nog wel wat stil maar hij is daar nog maar net begonnen en een ukkie vergeleken met de rest. Komt wel. Mijn oudste 2 vonden de psz beide heel erg leuk. Vooral mijn middelste bloeide daar helemaal op🥰

één jaar geleden

Toen onze oudste naar de peuterspeelzaal ging (ze gaat nu 9 maanden), vond ik het zelf ook spannend. Zoveel factoren waarvan ik dacht ‘hoe zal dat met haar gaan’. Toen ik haar de eerste keer bracht had ze er vooral heel veel zin in. Ze moest even huilen toen we van de fiets naar de deur liepen en wilde mijn hand vasthouden, maar eenmaal binnen ging ze direct lekker spelen. Ik had zelf het gevoel dat ik nog van alles moest zeggen en voelde me wat verloren. Na een uurtje kreeg ik twee leuke foto’s en was ik helemaal gerustgesteld. Sindsdien gaat ze altijd met veel plezier, zingt op de fiets, komt vrolijk thuis. Zij is altijd thuis geweest overigens, tot aan de peuterspeelzaal is ze niet op een opvang geweest. Maar goed, ondanks deze eigen positieve ervaring denk ik bij onze middelste, die vanaf eind januari gaat, ook weer ‘hoe zal dat met haar gaan’ 🙈

één jaar geleden

Thanks voor jullie reacties. Hij zit nu lekker op z'n plek merk ik. Ik denk dat ik het vooral spannend vind in de zin van zullen ze hem begrijpen, gaat hij daar vriendjes maken, ben bang dat hij eenzaam word of niet mee kan komen.

één jaar geleden

Reactie op Jessie1998

Deze week is hier de laatste week dat mijn zoontje full time bij mij is daa ...
Succes ben superbenieuwd hoe jij en hij het gaan vinden!

één jaar geleden

Reactie op Jessie1998

Deze week is hier de laatste week dat mijn zoontje full time bij mij is daa ...
Heyey, hoe is het gegaan? Wij starten 19 januari!

één jaar geleden

Reactie op Adff

Heyey, hoe is het gegaan? Wij starten 19 januari!
Wij zijn 23 September begonnen maar het gaat niet echt super... we worden vaak gebeld of we hem kunnen komen halen. Nou bestaat de kans dat hij niet meer door kan daar omdat we zijn doorgestuurd voor onderzoek in verband met zijn enorme spraak taalachterstand. Dus dat wordt dan weer opnieuw wennen ergens anders.

één jaar geleden

Reactie op Jessie1998

Wij zijn 23 September begonnen maar het gaat niet echt super... we worden v ...
Jeetje wat verdrietig voor jullie zeg. Is er een specifieke reden waarom hij opgehaald moet worden? Hebben jullie een VVE Indicatie?

één jaar geleden

Reactie op Adff

Jeetje wat verdrietig voor jullie zeg. Is er een specifieke reden waarom hi ...
Hij is vaak ontroostbaar, wij denken dat hij gewoon andere mensen niet trekt ( om het maar even kort door de bocht te zeggen ). Hij voelt zich niet veilig. Op de peuterspeelzaal niet en als we bij familie op bezoek gaan is het precies hetzelfde. Hij tollereert alleen opa en oma en ons. Hij heeft een VVE indicatie en mag daar vanaf 16 januari mee beginnen maar via het consultatiebureau zijn we toch doorgestuurd omdat de logopedist ook wat rode vlaggen ziet en niet veel verder met hem komt op spraak taal gebied. Hij kan 3 woordjes zeggen ( daar zijn we al een half jaar mee bezig ) en voor de rest brabbelt hij weinig.

één jaar geleden

Reactie op Jessie1998

Hij is vaak ontroostbaar, wij denken dat hij gewoon andere mensen niet trek ...
Ah super verdrietig voor jullie zeg. Wat dapper dat jullie dit eerlijk kunnen zien en benoemen. Hier ook weinig spraak of iig hij loopt wel achter. Heb a.s dinsdag een afspraak bij het CB staan. Kijken hoe en wat verder. Ontwikkelt zich op andere gebieden wel prima maar in contact met anderen zie ik ook wel wat zorgen.. naast zijn spraak. Dit al afgelopen zomer aangegeven en er is een logopedist betrokken sinds september. Op afstand. Zij ziet niet direct hele grote zorgen maar wel achterstand. Vind haar heel fijn omdat ze ook naar mijn zorgen luistert als moeder zijnde.

één jaar geleden

Reactie op Jessie1998

Hij is vaak ontroostbaar, wij denken dat hij gewoon andere mensen niet trek ...
Wat ontzettend lastig voor jullie Jessie! Onze dochter krijgt waarschijnlijk in januari ook een VVE indicatie ivm achterstand in praten. Weet jij hoe dit zit qua kosten? Moet de peuterspeelzaal zelf betaald worden als je een vve indicatie hebt?

één jaar geleden

Het verschilt per gemeente. Hier betaal je dus dan niets voor de psz.

één jaar geleden

Wat ontzettend lastig voor jullie Jessie! Onze dochter krijgt waarschijnlij ...
Onze twee meiden hebben ook een VVE indicatie. De oudste gaat al bijna een jaar naar de peuterspeelzaal en de middelste gaat eind januari starten. Bij ons betekent een VVE indicatie dat het kind 16 uur per week naar de speelzaal gaat. 2 ochtenden zijn voor eigen kosten (inkomensafhankelijk als je geen recht hebt op toeslag, wat bij ons zo is omdat ik niet werk). De andere 2 ochtenden worden volledig door de gemeente vergoed.

één jaar geleden

Wat ontzettend lastig voor jullie Jessie! Onze dochter krijgt waarschijnlij ...
Dankjewel 😊Ik durf niet te zeggen of dat bij jullie in de gemeente hetzelfde is, maar in de gemeente waar ik woon zijn de eerste 2 dagdelen voor eigen rekening en san vult de gemeente vanuit een potje de overige 2 dagdelen aan.

één jaar geleden

Reactie op Adff

Ah super verdrietig voor jullie zeg. Wat dapper dat jullie dit eerlijk kun ...
Fijn he, zo'n logopedist? Ik liep al een lange tijd rond met een niet pluis gevoel, maar door het consultatiebureau werdt steeds gezegd dat ik het nog even de tijd moest geven. Toen ik na de zoveelste keer bellen toch een verwijzing kreeg werdt mijn gevoel bevestigd door de logopedist en wist ik ook zeker dat ik al die tijd goed zat. De weg tot nu toe is confronterend geweest met erg lage resultaten op testen en hij zal misschien nog confronterender worden, maar diezelfde weg wijst ons ook uiteindelijk naar passende hulp.

één jaar geleden

Reactie op Adff

Het verschilt per gemeente. Hier betaal je dus dan niets voor de psz.
Toevallig vanochtend CB geweest. Het is idd zoals de meeste hier aangeven 2 om 2. Dus 2 voor de indicatie en 2 voor de ouders.

één jaar geleden

Wanneer mag hij precies beginnen? Max mag dinsdag beginnen en ik vind het ook zoooo spannend. Hij is nooit naar kdv oid geweest dus het zal voor hem ook enorm wennen zijn.

één jaar geleden

Reactie op chan1994a

Wanneer mag hij precies beginnen? Max mag dinsdag beginnen en ik vind het o ...
Oeee spannend zeg! A.s dinsdag intake. J. Gaat 19 januari beginnen met 1 ochtend in de week. Hoeveel ochtenden gaat Max? Ik vind en blijf het ook spannend vinden hoor!

één jaar geleden

Reactie op Adff

Oeee spannend zeg! A.s dinsdag intake. J. Gaat 19 januari beginnen met 1 oc ...
Super spannend! Max gaat dinsdag&donderdag dus 2 Ochtenden. Op aanraden van cb omdat hij nog niet zo duidelijk spreekt zijn we toch voor 2 ochtenden gegaan.

één jaar geleden

Reactie op chan1994a

Super spannend! Max gaat dinsdag&donderdag dus 2 Ochtenden. Op aanraden ...
Ben heel benieuwd hoe Max en jij het natuurlijk gaan vinden. :) j. Gaat woe en do nog naar het kdv. Dan op vrijdag psz. Dit hebben we erbij gedaan omdat J. Zijn spraak achter loopt. We hebben a.s dinsdag weer een afspraak met de logopedist en daarna evaluatie met het CB de week erop. Vanaf september hebben we geen recht meer op kdv toeslag dus hoop dat we een VVE indicatie kunnen krijgen. Het jaar voor de basisschool lijkt me zo belangrijk. Hebben jullie bewust gekozen voor de dinsdag en donderdag?