23 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg even... Is ook mijn eerste zoontje en de rest van de fam heeft meiden haha. Hier kan het voorhuidje nog niet terug dat zou hem echt zeer doen denk ik

2 jaar geleden

Ik blijf ervan af en denk dat je bij zo'n kleintjes dat niet mag doen, dat is toch wat ik gehoord heb

2 jaar geleden

Ik doe alleen nu gewoon met water de buitenkant elke dag. Maar probeer verder niet zn voorhuid naar achter te schuiven

2 jaar geleden

Ik heb dit gevonden. In het kort: afblijven en alleen met water wassen, de voorhuid is nu nog (bij 95 procent) verkleefd. https://www.famme.nl/voorhuid-verzorging-zoontje/

2 jaar geleden

In mijn ogen is hiervoor maar 1 goede oplossing: besnijden. Ons zoontje van 15 maanden is besneden en nooit problemen :)

2 jaar geleden

Reactie op MarjoJong

In mijn ogen is hiervoor maar 1 goede oplossing: besnijden. Ons zoontje van ...
Wat een onzin

2 jaar geleden

Reactie op MarjoJong

Dankjewel voor je mening. Niet echt antwoord op haar vraag. 🙂

2 jaar geleden

Mij is door de kraamhulp en de 1e keer op het consultatiebureau verteld dat je hier nog helemaal niks mee moet doen. Ik vind het überhaupt best wel een beetje vreemd dat je gaat proberen om de voorhuid terug te trekken..

2 jaar geleden

Reactie op MarjoJong

Ik ben het zeker met je eens dat dit makkelijker is met schoonhouden! Maar is bij ons niet echt gebruikelijk om te doen.

2 jaar geleden

Reactie op Wowo

Mij is door de kraamhulp en de 1e keer op het consultatiebureau verteld dat ...
Voelt best naar je opmerking. Het is niet dat ik er even goed voor ben gaan zitten ofzo... het ging met het schoonmaken zo ongeveer vanzelf, omdat het heel makkelijk gaat bij hem. Bij 10% van de jongetjes zit het al vanaf het 1e jaar los, blijkbaar valt mijn zoontje binnen die categorie. Tuurlijk ga je niks forceren zolang het nog vast zit! Maar mijn vraag is of je het moet schoonmaken als het eenmaal wel los is.

2 jaar geleden

Absoluut schoonmaken. Als het voorhuidje makkelijk terug getrokken kan worden moet het schoon daar, want anders gaat het inderdaad zeer doen, jeuken en kan zelfs gaan ontsteken met alle gevolgen van dien. Oprecht veel mannen weten dit niet, heb in de zorg gewerkt en heb daar veel vieze dingen gezien op dat gebied 🙈 bij mijn zoontje kwam de voorhuid ook heel snel terug, al voor hij 4 was. Heb je het idee dus dat de voorhuid makkelijk terug gaat, schoonmaken en anders nog even niet, want dan doet het hem zeer. Nooit met wc papier, want dat blijft plakken aan de piemel, gewoon met washandje of onder de douche 😊 succes ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Wowo

Niks raars aan. Als het voorhuidje terug kan moet je het juist gaan schoon maken. Bij het ene jongetje gebeurt dit al heel vroeg en bij de ander niet.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is besneden toen hij 3 maanden was en zou het echt iedere ouder met jongetje aanraden… Geen gezeur met vuil, onstekingen etc. Ziet er netjes uit en kan het goed schoonhouden. Maar ieder z’n eigen ding natuurlijk! 😊

2 jaar geleden

Reactie op Wowo

Beetje een nare opmerking. Verzorging is heel belangrijk en zie niet in waarom dit vreemd is? Het is eerder vreemd als je dit als vreemd ziet bij iemands eigen kind.

2 jaar geleden

Reactie op demi:)

Mijn zoontje is besneden toen hij 3 maanden was en zou het echt iedere oude ...
Dit is wel een beetje off topic, TS vraagt naar advies bij een voorhuid. En je berichtje is ook wel wat eenzijdig en kort door de bocht, er zijn ook echt wel nadelen aan een besnijdenis met als grootste minder seksueel genot later.

2 jaar geleden

Reactie op Wowo

Je opmerking heeft best een nare ondertoon.. Je kan zaken beter niet labelen als "raar", daarmee help je andere mensen echt niet. Het zou pas verkeerd zijn als je als ouder níet bewust bezig bent met hygiëne en je de beste zorg wilt voor je kindje. Aan TS: Bij mijn kindje is de voorhuid ook best los. Aangezien dit hem geen pijn doet en ik denk dat er soms vuil onder kan zitten maak ik het wel schoon. Er is echt niks met je vraag hoor! 🌻

2 jaar geleden

Reactie op juon

Dit is wel een beetje off topic, TS vraagt naar advies bij een voorhuid. En ...
Hoezo offtopic? Ze vraagt hoe andere het schoonhouden etc. En ik geef aan dat dit hier heel goed bij helpt en ik dat probleem dus niet heb. Daarbij kan een besnijdenis altijd nog. Zit geen leeftijd aan. Ook geef ik nog eens aan dat het ieder zn eigen overweging is. Daarbij is jouw eigen opmerking een beetje kort door de bocht, want wat je zegt is echt totaal niet waar. Als je het bij de juiste laat doen, kan ik je vertellen, zitten er alleen maar voordelen aan. Met hier veel mannen om ons heen als bewijs. Zowel met negatieve verhalen van mannen met voorhuid als positieve verhalen van mannen zonder voorhuid. Ik geef alleen mijn ervaring. Wist niet dat je daar zo gefrustreerd door zou worden. Last van de wintertijd? 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Bij ons is ook verteld dat het niet hoefde. Als het kan dan zal zo nu een dan een fris doekje vast geen kwaad kunnen denk ik. Heb m'n man ook eens gevraagd, die had geen idee hoe dat vroeger ging. 😂

2 jaar geleden

Reactie op July Baby On Its Way

Je opmerking heeft best een nare ondertoon.. Je kan zaken beter niet labele ...
Bedankt! Ik wil inderdaad gewoon het beste in de verzorging voor hem. Begrijp ook niet zo goed waarom het schoonmaken van een oor normaal is en het schoonmaken van een geslachtsdeel raar zou zijn? We leven in 2022.

2 jaar geleden

Reactie op demi:)

Hoezo offtopic? Ze vraagt hoe andere het schoonhouden etc. En ik geef aan d ...
Ik vatte het niet verkeerd op hoor! Kan me zeker voorstellen dat besnijden voordelen heeft! Het is alleen niet echt gebruikelijk in onze omgeving.