13 Reacties

2 jaar geleden

Lekker laten eten zou ik zeggen. Zolang je kindje niet aan kotsen komt door te veel te hebben gegeten, of andere dingen waardoor je merkt dat hij teveel eet, zoals ziek of buikpijn etc. En als je kindje niet abnormaal buiten z'n groei curve zit, zou ik zeggen geen reden tot zorg en lekker laten eten. Hij zal het wel nodig hebben.

2 jaar geleden

Ik laat mijn zoontje zelf bepalen hoeveel hij eet. Hij krijgt wel maar een bepaalde portie ‘eiwit’, dus vlees, vis, of vervangend iets met eiwitten, maar daarnaast onbeperkt groenten en koolhydraten (aardappels, pasta, rijst). Vaak met een schepje appelmoes waar hij dol op is en waar hij ook maar beperkte hoeveelheid van krijgt. Ik verbaas me sommige dagen echt over hoeveel hij kan eten.

2 jaar geleden

Zolang hij gezonde dingen eet is het geen probleem! Mijn mantra is altijd, ik bepaal wat ze eten, zij (de kinderen) bepalen hoeveel

2 jaar geleden

Dankjewel allemaal

2 jaar geleden

Jaloers!!! Hier is het soms een bordje vol en soms niks.. vind het dan zo lastig, heeft ze dan geen honger? Vind ze het niet lekker?? Lekker genieten als hij zo goed eet zou ik zeggen!

2 jaar geleden

Wij geven gewoon iets en kijken dan of ze het op eet. Met pasta iets meer en rijst minder vind ze niet zo lekker

2 jaar geleden

Hier eet er eentje bijna geen avond eten meer.. wat een strijd elke avond 😂

2 jaar geleden

Soms eet hij 2 hapjes, soms 3 borden. Geen pijl op te trekken. Zal zichzelf wel rechttrekken.

2 jaar geleden

Maag is zo groot als je gesloten vuist 🤛 geldt ook voor die kleintjes 👶🏻 M’n zoontje eet de ene keer ook mega veel en andere keer twee happen klaar. Als hij veel eet denk ik altijd dat hij een groeispurt heeft ofzo 🤔😅

2 jaar geleden

Maar jullie geven dus altijd zo veel hij/zij op kan begrijp ik

2 jaar geleden

Reactie op Kersenbloesem

Klopt, aan de gezonde dingen wel. Niet onbeperkt worst of appelmoes of chilisaus ofzo.

2 jaar geleden

Reactie op Kersenbloesem

Yep😁

2 jaar geleden

Mijn dochter eet ook maar door. Ze heeft soms zo’n opgezette buik ervan dat we proberen het te begrenzen. Meestal doen we twee porties in een bakje dat ze groot is als je vuist (en dan zit ie voor de helft vol)