18 Reacties
één jaar geleden
Ik kap het potje eerst gewoon leeg in de wc daarna spoel ik het 1of 2 keer uit met zuiver water en vervolgens met wc papier uitdrogen of met nat doekje😅
Nu gaat hij regelmatig op de wc thuis met verkleinbril op bezoek gewoon zo op de wc. Meestal druppelt hij dan ook de wc bril of verkleiner een beetje nat dus die kuis ik ook af met wat wc papier na gebruik😅
Weet niet of er handigere methodes zijn maar vind dit het simpelste
één jaar geleden
Ik vind het Ikea potje super handig. Die heeft een inzet bakje die je er makkelijk uithaalt om te legen. Ik leg altijd wat toilet papier onderin in bij de grote boodschap om remsporen te voorkomen.
Na het legen spoel ik het potje nog een paar keer om met water uit het wasbakje in het toilet maar leeg dit water in de wc. Daarna klaar of evt even nadrogen met toilet papier.
één jaar geleden
Ik heb ook die vd ikea. Makkelijk met schoonmaken alleen zoonlief gooit dus met dat inzetstukje als hij wat op het potje heeft gedaan. Ik leeg potje in wc, ga half over m'n nek, gooi en wat chloor in en spoel het om.
één jaar geleden
Wacht… zijn al jullie kindjes al zindelijk?
Hier van rond pasen overdag grotendeels op een paar accidentjes na en nu ondertussen al een 2 tal maanden denk ik dag en nacht en ook op uitstapjes en bezoekjes geen luier meer. En hij zegt het mooi zelf optijd wanneer hij naar de wc moet...
Wij hebben baby bjorn potje ook met zo'n inzet stuk dat je het gemakkelijk kan leegkiepen
één jaar geleden
Beetje. Wij zijn er te lui voor om het echt consequent te doen. Maar zoon geeft het voor 75% zelf aan.
één jaar geleden
Denk na elke beurt schoon spoelen en smorgens samen met het gewonen toilet schoonmaak even net wat chloor het potje soppen
één jaar geleden
Wil er vanaf morgen gaan starten. Maar vind het toch spannend en weet niet waarom. Weet niet goed hoe ik het moet gaan aanpakken. Hij geeft het niet echt aan als hij moet of als hij wat heeft gedaan maar ook het gevoel dat hij er wel klaar voor is..😅
één jaar geleden
Nee en wil eigenlijk ook niet op het potje
één jaar geleden
Reactie op DemiJJ
Wil er vanaf morgen gaan starten. Maar vind het toch spannend en weet niet ...
Er staan online wel een aantal adviezen zodat je kunt zien wanneer je kindje er klaar voor is.
Interesse in wc en potje is bv zon advies.
Begrip van in en uit, poep, plas ed.
Sommige weken met beloningen in de vorm van stickers of high five of een dansje.
één jaar geleden
Reactie op Foodie11
Onze zoon plast vaak op het potje voor het douchen. Dan spoelen we dat ding ...
Ja een luier verversen is toch zowat hetzelfde vind ik... en dan hingen de billetjes wel erger vol vind ik omdat het dan door de luier tegen hun wordt gedrukt🙈
Ga ik ook niet met chloor zijn billen vegen ofzo... maar misschien ben ik hierin niet hygienisch genoeg maar ik vind gewoon wat spoelen en nadrogen met doekje voldoende. En inderdaad als je de wc schoonmaakt ook eens met wc zeep erdoor gaan maar echt na elk gebruik gaan wassen met chloor vindik niet echt nodig😅
één jaar geleden
Reactie op Jessica 925
Ja een luier verversen is toch zowat hetzelfde vind ik... en dan hingen de ...
De plasjes vind ik ook niet erg, het idee dat ik deze leeg en het spettert overal wel.
Dat vind ik niet hygiënisch, daarom vroeg ik me af hoe iedereen dat doet.
Met een luier verschonen spettert het niet maar heb ik net ff wat meer controle met schoonmaken 😂
Het ging mij meer om de poep...
Het wasbakje op de wc is bij ons veel te klein en op de badkamer ook.. dus de opties die ik heb zijn in de douche. Want in de keuken vind ik heel smerig..
één jaar geleden
Reactie op TommieNic2021
De plasjes vind ik ook niet erg, het idee dat ik deze leeg en het spettert ...
Haha ja hierwas het met de luiers juist echt een ramp een peuter die absoluut niet bleef liggen en dan met zijn gewemel zijn voet in de vuile luier of rechtstaan en met zijn vuile kont tegen de muur😵💫
Had echt verschrikkelìjk veel frustraties bij het luier wisselen dus hier super blij dat het potje wel gewoon relaxt gaat en het schoonmaken ervan tja dat valt wel mee vind ik.
Heb natuurlijk ook wel liever dat hij meteen op de wc gaat vind ik nog net wat handiger maar zo vind ik het ook wel oke momenteel 😆
één jaar geleden
Reactie op Jessica 925
Haha ja hierwas het met de luiers juist echt een ramp een peuter die absolu ...
Ja dat snap ik wel, hier gelukkig alleen een paar keer mn handen onder.
Maar kan m redelijk onder controle houden met luier verschonen ☺️