15 Reacties

één jaar geleden

Oehh heel herkenbaar! Hier scheelt het wel eens als ik hem gewoon mee naar buiten neem of iets.. maar de helft van de tijd is het drama ten top 🙃

één jaar geleden

Hier ook een tijdje gehad was na 2 weken ofso weer ineens normaal 😅 ik mocht dan niet in zijn kamer komen en wilde zijn bed niet uit terwijl hij mee eerst zelf riep mocht ook niet aan zijn slaapzak komen het eerste uur 🤔

één jaar geleden

Hier middagdutje weggelaten en tis allemaal in orde! 😄

één jaar geleden

Reactie op Anoniempje9090

Hier middagdutje weggelaten en tis allemaal in orde! 😄
Gaan de nachten nog steeds goed ? Wat zijn verdere signalen dat een kindje klaar is om zijn middagdutje over te slaan ? Hier nu echt een drama om hem in bed te krijgen in de middag maar als die eenmaal ligt slaapt hij gewoon 2 uur dus weet het even niet meer 😅

één jaar geleden

Reactie op Gjvk

Gaan de nachten nog steeds goed ? Wat zijn verdere signalen dat een kindje ...
Als hij ‘s nachts dan ook nog goed slaapt zou ik zeker het dutje houden hoor! Gemiddeld, maar goed dat is dus niet voor niets gemiddeld, hebben kindjes nog tot hun derde een dutje nodig. Sommige nog langer, sommige korter. Dus als hij zowel ‘s middags als ‘s avonds uiteindelijk goed slaapt zou ik dat dutje zeker niet skippen :)

één jaar geleden

Reactie op Gjvk

Gaan de nachten nog steeds goed ? Wat zijn verdere signalen dat een kindje ...
Ja hoor. Hij slaapt wel soms nog na school in de auto om 16u en int weekend dut hij soms ook nog, maar ook enkel als hij dat zelf aangeeft. Hij gaat nu 3 weken naar school en dan is dat automatisch zonder middagdut en lukt perfect! Hij vindt het super leuk en rust gewoon na school even. Meestal wat tv kijken in de zetel rond 16u

één jaar geleden

Ik merk trouwens dat hij veel energieker is zonder dut. Als hij nog dut, dan is hij altijd heel lui en zeurderig in de namiddag. Hij gaat wel vroeger slapen sinds de dut is weggevallen

één jaar geleden

Zoon van 2½ doet geen tukkie meer. Al maandje niet meer. Als hij dat wel doet slaapt hij in de avond slecht in. Hij is vanmiddag in de auto in slaap gevallen, en na 30 minuten werd hij heel chagrijnig wakker. Dus ben benieuwd vanavond met naar bed brengen.

één jaar geleden

Zoon van 2½ doet geen tukkie meer. Al maandje niet meer. Als hij dat wel do ...
Wat ik hier mee bedoelde was dat het dus beter gaat zonder tukkie. Minder driftbuien en gezelligere zoon. En veel buiten zijn helpt ook enorm met zijn humeur. In plassen stampen, naar het bos en Roodkapje zingen, speeltuinen bezoeken, gewoon wandelen, rondje met loopfiets doen. Als ik te weinig buiten ben, heb ik een chagrijnig kind. En tv kijken ook.

één jaar geleden

Mijn zoon doet geen middagslaapje meer en wordt pas “vervelend” rond 1530 (spitsuur) hij ligt er dan ook rond 1730/18:00 in en gaat daar heel goed op 😃

één jaar geleden

heel herkenbaar, bij ons duurde de peuterdriftbuien 3 maanden. het was echt niet leuk. langzaam aan ging het beter en nu is ze over het algemeen weer gewoon haar gezellige zelf. hier doet ze nog wel gewoon een middagdutje van 2 uur soms nog langer

één jaar geleden

Mijn zoon doet geen middagslaapje meer en wordt pas “vervelend” rond 1530 ( ...
wauw dat lijkt vroeg, hoelaat word ie dan in de ochtend wakker? inze 2,5 jarige puber weigert een middagdutje en ook savonds naar bed brengen is vaak een strijd. ze ligt er nu meestal rond 20:00 in en word tussen 7:00 en 8:00 wakker

één jaar geleden

Mijn zoon doet geen middagslaapje meer en wordt pas “vervelend” rond 1530 ( ...
wauw dat lijkt vroeg, hoelaat word ie dan in de ochtend wakker? inze 2,5 jarige puber weigert een middagdutje en ook savonds naar bed brengen is vaak een strijd. ze ligt er nu meestal rond 20:00 in en word tussen 7:00 en 8:00 wakker

één jaar geleden

Reactie op HexaBella

wauw dat lijkt vroeg, hoelaat word ie dan in de ochtend wakker? inze 2,5 j ...
08:00 🕗

één jaar geleden

Als mijn peuter constant gaat huilen en in een driftbui belandt en niets helpt, dan zet ik haar in de hoek. Ze weet dan dat het tijd is om te kalmeren en als dat gelukt is geven we elkaar een dikke knuffel.