41 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje deed dit toen ik van twee naar een dutje ging. Ik merkte wel op dat het niet echt lag aan het aantal dutjes maar het aantal uren dat die sliep overdag. Soms deed die bv 1,5 uur of 2 uur slapen dan sliep die heel de dag door en werd die niet wakker tot na 6:00 uur. Deed die bv 30 min slapen door heel de dag dan werd die wakker in de nacht of voor 5:00 uur, ook bv als die te veel had geslapen dus meer als 2 uur. Ik weet niet of je hiermee geholpen bent maar ik deel mijn ervaring wie weet helpt het je uit
2 jaar geleden
Hier ook echt enkele weken weer vreselijk nachten gehad rond 15maanden. Had hier niets te maken met de dutjes, want hij wou op 13 maanden al nog maar 1 dutje doen en die overstap was echt al lang verteerd.
Hier werd hij echt vaak in grote paniek wakker. Blijkbaar beginnen ze dan levendiger te dromen.. Hij had echt onze troost nodig dan. In combinatie met weer een opflakkering van verlatingsangst. Zeer vermoeiend 😬
Nu sinds 2 weken ook terug vanzelf weer veel beter. Wordt nu soms nog huilend wakker, maar zoekt danbzijn knuffeltje en stopt meteen met huilen en slaapt dan verder.
Hopelijk gaat het bij jullie ook snel weer beter. Mantra: 'het is een fase' 😬
2 jaar geleden
Hier ook hetzelfde meegemaakt rond de 15 maanden. Duurde helaas wel iets van 4 weken, echt slopend. Hiervoor al een paar maanden op 1 dutje overdag. Meer wou ze ook echt niet. Denk inderdaad ook een combinatie van slaapregressie, sprong, kiezen (ook zere billen daardoor) en duidelijk ook verlatingsangst. Ook overdag sneller hangerig en echt aan mij plakken.
Wat vooral hielp is er aan toe te geven, accepteren dat ze me even heel veel nodig had. Maar soms bleef ze alsnog onrustig.
Verder geen tips dus helaas, maar wel de hoop dat het uiteindelijk weer beter gaat. Ons meisje was ook echt onherkenbaar soms, maar nu weer haar vrolijke zelf. Plus enorme sprongen gemaakt in haar ontwikkeling.
Zou wel in de gaten blijven houden dat er niet iets medisch opspeelt. Eventueel een extra powernap of rustmoment proberen. En verder vooral lekker dicht bij je houden als hij dat nodig heeft.
2 jaar geleden
Reactie op MoneSi
Herkenning is soms ook fijn. Hoe lang gaat het al zo bij jullie? Ik hoop st ...
Ik hoop het ook! Bij ons ook zeker al 2 weken snachts heel onrustig en nu sinds een week wil ze smiddags ook niet meer naar bed(wordt woest...) en wordt ook weer snel wakker. Wij zaten al een tijd op 1 slaapje.
2 jaar geleden
Hier ook opzoek naar de goede tip! Precies hetzelfde verhaal. Gaat wel slapen in zijn bed maar wordt na een paar uur wakker en wil niet meer in zijn eigen bed. Slaapt al 3 weken bij ons in bed uiteindelijk. Heb me zelfs ingeschreven voor een slaapwebinar vanavond. Mocht ik daar de goede tip in krijgen zal ik hem hier zeker delen, maar volgens mij heb ik echt alles al geprobeerd 😂 ik hoop ook dat het maar een fase is!! Onze knul was altijd een hele makkelijke slaper.
2 jaar geleden
Reactie op Schaakmeisje
Hier ook echt enkele weken weer vreselijk nachten gehad rond 15maanden. Had ...
Het lijkt hier inderdaad ook op dromen in combinatie met verlatingsangst en dag moe en mopperig. Hoe lang heeft deze fase bij jullie geduurd? Fijn dat hij weer goed slaapt. Dat geeft ook hier hoop ol’ dat het echt weer een (heftige) fase is.
2 jaar geleden
Reactie op Myjo
Hier ook hetzelfde meegemaakt rond de 15 maanden. Duurde helaas wel iets va ...
Dat hangen en plakken herkennen wij ook heel erg. We geven er nu ook aan toe, maar de meeste fases waren bij hem na 1 a 2 weken over, maar deze duurt duidelijk langer. En inderdaad, vaak is hij dan nog onrustig. Hoe lang duurde deze fase bij jullie?
2 jaar geleden
Reactie op MoneSi
Het lijkt hier inderdaad ook op dromen in combinatie met verlatingsangst en ...
Toch een 3 à 4 weken 🙃
Ik vond het inderdaad ook heel heftig. Na een periode van net heel goed slapen dat weer ineens en ik was dan zelf opnieuw pril zwanger en dus sowieso al heel moe. Ik was echt gesloopt 😅
Ook echt zitten afvragen wat het kon zijn, wat we konden doen... Maar uiteindelijk was het dus echt een fase en is het vanzelf weer gebeterd.. sinds toen overdag ook een veel vrolijker kind en opnieuw veeeeeeel minder verlatingsangst. Hoop dat jullie er snel door zijn 🤞
2 jaar geleden
Reactie op LizZy#87!?!
Hier ook opzoek naar de goede tip! Precies hetzelfde verhaal. Gaat wel slap ...
Ben heel benieuwd of ze nog goede tips hebben! Hier ook het gevoel alles al geprobeerd te hebben en ook hier slaapt hij al 2 weken bij ons in bed. Eerst kwam hij rind 1:00, nu gisteren om 22:00 en vandaag nu al weer (mijn vriend is hem nu aan het troosten).
2 jaar geleden
Oh oh oh... ik dacht dat we de enige waren, tot ik dit topic nu tegenkom. Hier al 2 weken snachts drama, Overdag gaat het slapen nog goed met 2 dutjes. Wel idd last van verlatingsangst weer en niks is goed.
Had gehoopt dat het ongeveer na 2 weken over was, maar we lijken er nog middenin te zitten 🥱😴
2 jaar geleden
Heb dit dus nu ook met onze kleine man. Vreselijk breekt je echt op. 😭 kan zelf amper uit bed komen met m’n dikke zwangere buik, en lastig ook omdat hij niet getroost wilt worden en niks is idd goed. Heb gister toch even zitten googlen en denk dat het de laatste sprong is waar de kindjes nu last van kunnen hebben (sprong 10)
Sterkte alle mama’s haha 🫶🏼🙏🏼