11 Reacties

één jaar geleden

Hier wel 2x een periode gehad dat het echt moeizaam ging. Soms duurde t 1.5 uur voor die sliep of ging hij helemaal niet slapen. Maar we blijven het slaapje aanbieden en afgelopen weken slaapt ie vaak wel weer 1-1.5 uur in de middag maar is ie vaak 6.30/7.00 wakker Ipv 7.30.

één jaar geleden

Zijn wel dagen dat Luuk ze weigert maar dan later op de middag als nog in slaap valt op de bank. Wij blijven de slaapjes voorlopig ook nog aanbieden. Want hij heeft ze nog gewoon nodig ook al vind hij van niet.

één jaar geleden

Hier is hij ook al een tijdje geen dutje meer aant doen dan kwam het weer even terug en nu alweer een weekje zonder dutje. En de nachten zijn van 20u tot 6u30 dus best weinig slaap. Ik krijg hem ook niet vroeger in bed🙈 Ben momenteel 34w zwanger en vind het giga zwaar

één jaar geleden

Hier heeft onze dochter haar middag opeens ingeruild voor ochtend 😂 Slaapt nu van 10 tot 12 en is dan de hele middag weer gezellig.

één jaar geleden

Bij ons lukt het slaapje thuis nu sinds 3 weken niet meer, we bieden het nog regelmatig aan maar het lukt echt niet meer. Daarvoor lukte het al een paar maanden ongeveer 1x in de week niet. Op de opvang slaapt ze trouwens nog wel en daar moeten ze haar ook wakker maken omdat ze anders 2-2.5 uur slaapt en dan in de avond niet voor 21.30 slaapt 😅 Op de dagen thuis slaapt ze meestal tussen 20/20.30 (eerder lukt echt niet) tot 7 uur en wordt nog 1x kort wakker dus heel veel slaap krijgt ze niet maar ze had altijd al voor haar leeftijd redelijk weinig slaap nodig, ook als baby.

één jaar geleden

Heel soms.... In de vakantie wel paar x gedaan, gewoon random op pad gegaan en dan zagen we wel hoe het liep. Ene keer was het 10min in de auto, andere x 30min in de auto of ook x ruim een uur in een pretpark. Toevallig vd week kon ze tussen de middag niet naar bed omdat we een klusjesman in huis hadden die ook in haar kamer moest zijn. Liep erg uit helaas, dus ze kon niet naar bed... Rond 13u heeft ze 20min bij mij op schoot geslapen en om 17.30 viel ze in slaap om op de bank 😐 Dus het verschilt hier enorm... Maar ze kan met gemak ook dik 2 uur slapen als we gewoon thuis zijn. 's Morgens altijd rond 7.15 op/wakker maken en rond 20.00 naar bed 's avonds

één jaar geleden

Mijn zoontje doet nu ongeveer om de dag een slaapje, op de opvang slaapt hij niet en de dagen thuis laten we hem vaak nog wel even slapen. Op de dagen dat hij wel slaapt overdag slaapt hij 's avonds vaak niet voor 21u. Ik had ook liever gehad dat hij lekker nog elke dag zou slapen, zeker met een tweede op komst😅

één jaar geleden

Altijd onder luid protest geweest en nu slaat hij het regelmatig over. Dan gaat zijn s avonds iets eerder op bed. Meestal half uurtje eerder. Maar het is dan ook een stuiterbal. Gelukkig ligt hij nu even heerlijk te tukken, zo fijn

één jaar geleden

Hij probeert nu echt heel hard te protesteren maar hij heeft gewoon pech! We gaan gewoon even slapen en ik haal hem niet voor 14.30 uur van z’n kamer. Zonder middag slaapje is hij niet te genieten en hij heeft er ook nog niet de leeftijd naar om te stoppen met zijn middag slaapje (vind ik). Enige minpunt is dat ik bloed chagrijnig word van het nutteloze gezeik en gestoei van hem om hem op bed te krijgen. Maar als ik het negeer is hij ook zo vertrokken 😴 Nu met nr twee op komst heb ik de rust echt even nodig en hij slaapt vaak ook zeker wel 2 tot 2,5 uur. In de avond gaat hij slapen rond 1930/2000h en is hij rond 0700/0730h weer wakker.

één jaar geleden

Reactie op tango

Hij probeert nu echt heel hard te protesteren maar hij heeft gewoon pech! ...
Dit klinkt ook echt alsof hij het nog nodig heeft, ook al protesteert hij. Onze kleine meid protesteert niet eens echt (zegt alleen even ‘Lily niet moe, Lily wil niet slapen’) maar vindt het wel prima om het even te proberen. Maar het lukt haar gewoon echt niet meer om te slapen. Toen het begon probeerden we het elke dag nog maar toen ze telkens na 1.5-2 uur bezig zijn nog steeds niet sliep hebben we het maar opgegeven. We proberen het nog regelmatig maar het lukt gewoon niet en ze heeft er ook geen last van, is gewoon vrolijk aan het spelen de hele dag en avond. Wij vinden haar ook jong om geen dutje meer te hebben maar ze is er gewoon niet meer aan toe. We hopen nog dat het een fase is want wij zijn er nog niet aan toe 😂😂

één jaar geleden

Reactie op juon

Dit klinkt ook echt alsof hij het nog nodig heeft, ook al protesteert hij. ...
Dat is inderdaad een signaal, als ze na 1,5 uur nog niet slaapt dan is ze inderdaad niet moe. Die van ons ligt echt comateus in bed na 5 a 10 minuten mopperen. En in de avond kan het soms echt even duren maar vaak is hij dan nog aan het babbelen of zingen 😅 erg gezellig! Ik ben zelf zwanger nu van de tweede en als m’n zoontje echt overstuur is dan ben ik er voor hem (natuurlijk), maar als hij loopt te klieren dan ben ik snel klaar 😂 ik heb er de energie niet voor.