8 Reacties

één jaar geleden

Ik zou wat meer consequent moeten zijn in het speen gebruik. . Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar te weinig over nadenk overdag. Ik wil eigenlijk het speengebruik afbouwen naar alleen dutjes tijd/bedtijd of als het echt heel moeilijk is overdag. Ik heb nog niet nagedacht over het stoppen met de speen op dit moment. Ik dacht waarschijnlijk om de speen met sinterklaas mee te geven ofz. Dan is ze 2.5 als ze dat dan goed begrijpt enz.

één jaar geleden

Hier bijna 3 maand geleden coldturkey gestopt, samen z’n speen doorgeknipt en verteld dat speentjes voor babies (z’n zusje) zijn. Daarna noooit meer om gevraagd, zelfs in bed niet. Had ik zo niet verwacht haha. Na 2 weken hebben we de speen van ons dochtertje, toen 6 maand ook maar weg genomen, ook dat ging makkelijk! 😄

één jaar geleden

Hier proberen we ook te minderen... Nu krijgt ze 'm voornamelijk in bed, in de auto en overdag af en toe als troost/vermoeidheid. Soms iets meer dan we willen, iets met consequent zijn....🙊 Maar vooralsnog gaat het redelijk

één jaar geleden

Wij geven al een hele tijd de speen alleen in bed. Mijn dochter weet ook dat de speen in bed hoort en legt hem na haar slaap in bed. Dit was een makkelijke stap voor haar en ze mist de speen totaal niet overdag (als ze hem maar niet ziet, haha) 😅 Echt stoppen wacht ik nog even mee. In juli wordt ze grote zus. Als ze gewend is aan de nieuwe situatie wil ik de speen helemaal afbouwen.

één jaar geleden

Hier de hele dag 😭🫣 behalve op de opvang en bij oma, daar vraagt ze er niet om (behalve tijdens slapen of verdriet)

één jaar geleden

Wij geven al een hele tijd de speen alleen in bed. Mijn dochter weet ook da ...
Wat toevallig! Hier ook weer een kindje erbij in juli. Wanneer ben je uitgerekend? Hier gebruiken we hem ook alleen met slapen dus hopen dat dan de overgang makkelijker gaat zijn. We hebben wel besloten te stoppen voordat de kleine er is. Anders heeft hij en een nieuwe kamer (gaat naar zolder) en een broertje erbij. Dat is natuurlijk al een hoop verandering. Ben benieuwd hoe het gaat.

één jaar geleden

Ons dochtertje had alleen met slapen nog een speen. Zag zo op tegen het afbouwen en was het ook nog niet van plan. Een aantal weken geleden bracht ik haar naar bed, pakte haar speen en zei: zo, mama neemt je speen mee. Eigenlijk meer voor de grap om te zien hoe ze zou reageren. Ze reageerde er helemaal niet op, ging liggen, is in slaap gevallen en heeft er nooit meer om gevraagd. Had dit echt niet verwacht zo, geloof het zelf nog niet echt dat het zo makkelijk gegaan is.

één jaar geleden

Hier had mijn zoontje hem nog best veel maar wij namen hem steeds meer weg en dan ook buiten het zicht ( out of sight, out of mind ). Opeens had hij er van de een op de andere dag geen behoefte meer aan en gaf hem zelf terug. Nu is het knuffeltje als vervanging gaan dienen.