27 Reacties

2 jaar geleden

Hey, ik werk ook niet en ben alle dagen met onze dreumes thuis. Vooral met dit weer vind ik het ook lastig om te bedenken wat we kunnen doen🤭 Kijk uit naar het voorjaar; lekker veel naar buiten🤩 Ik betrek ons zoontje bij taakjes in huis. Verder gaan we wel naar het tuincentrum om bij de diertjes te kijken, doe ik hem lekker in bad, boekjes lezen, even naar oma, naar Ballorig, kleuren aan de tafel, tent bouwen... Maar soms ben ik ook even inspiratieloos☺️

2 jaar geleden

Reactie op Mamaaa2021

Hey, ik werk ook niet en ben alle dagen met onze dreumes thuis. Vooral met ...
Hoe voel je je zelf, omdat je ook de hele week thuis bent? Heb je ook vriendinnen die je ziet doordeweeks of die ook thuis mama zijn? Ik voel me soms echt niet lekker in mijn vel zitten ,maar dit komt waarschijnlijk ook wel door het psychische waar ik mee kamp. En idd met vooral dit weer dus lastiger. Daarnaast heb ik geen rijbewijs en dus geen auto. Tripjes samen met Alex zijn dus altijd of lopend, fietsend (bijna niet) en met de metro of bus.

2 jaar geleden

Hoe voel je je zelf, omdat je ook de hele week thuis bent? Heb je ook vrien ...
Ah snap dat je zonder auto en rijbewijs wat beperkt wordt. Heb geen vriendinnen die thuismama zijn, die werken allemaal🙂

2 jaar geleden

Reactie op Mamaaa2021

Ah snap dat je zonder auto en rijbewijs wat beperkt wordt. Heb geen vrie ...
Ja wel wat lastiger zonder eigen vervoer maar agh als je echt ergens wilt zijn of heen moet haha komt dat echt wel goed. Ik zie helaas ook weinig vriendinnen ook vanwege vervoer ze wonen helaas niet om de hoek. Wel hebben zij zelf ook kinderen. Maar werken ze ook. Ik merk dat ik soms even mijn ei kwijt moet bij iemand die mij echt begrijpt. Met Alex kletsen is gezellig maarja je begrijpt vast wat ik bedoel 🫣😂😅

2 jaar geleden

Ja wel wat lastiger zonder eigen vervoer maar agh als je echt ergens wilt z ...
Hahah. Ja ik begrijp het heel goed🙂

2 jaar geleden

Reactie op Mamaaa2021

Hahah. Ja ik begrijp het heel goed🙂
😉 bedankt voor je reacties!

2 jaar geleden

😉 bedankt voor je reacties!
Ben je lid van buurtmama's? Misschien is dat iets voor je🙂 Weet niet waar je woont en of er in de buurt mama's actief zijn op buurtmama's.

2 jaar geleden

Reactie op Mamaaa2021

Ben je lid van buurtmama's? Misschien is dat iets voor je🙂 Weet niet waar ...
Ik ga eens kijken, ik heb er wel van gehoord! Bedankt voor je tip.

2 jaar geleden

Reactie op Mamaaa2021

Ben je lid van buurtmama's? Misschien is dat iets voor je🙂 Weet niet waar ...
Spijkenisse 😉

2 jaar geleden

Hoihoi, Hier ook nog steeds thuis met m'n dochter. Ga wel als het goed is misschien volgende maand beginnen met werken voor 3 middagen. Heb vanaf de zwangerschap in de Ziektewet gezeten. Ik vindt het nu ook lastig om wat te ondernemen, van de zomer was het allemaal veel makkelijker, ging je lekker in t zwembadje of buiten wandelen naar een speeltuin etc etc. Nu is het echt vies en koud, en de binnenspeeltuin zoals monkey town is echt mega druk in de winter. Ik heb ook niemand die een dag oppast ofz, dus ik ben eigenlijk zelf 24-7 met mijn dochter zonder tijd voor mijzelf, ik doe dus alles in dutjestijd of savonds als ze in bed ligt. We doen nu ook maar wat spelen samen, muziek luisteren, tekenen, een wandeling buiten als het niet zo regent of even naar de winkel lopen. Soms pak in de auto naar de stad of gaan we even op bezoek bij iemand, of mensen komen hier even langs. Is toch weer een uurtje gebroken denk ik dan. Als ik dan wat huishouden doe tussendoor dan laat ik haar helpen door bijvoorbeeld de was in de droger te doen. Of ze kruipt achter de stofzuiger aan. Maargoed het is lastig en ik zou ook wel wat tips kunnen gebruiken.

2 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Hoihoi, Hier ook nog steeds thuis met m'n dochter. Ga wel als het goed is m ...
Dus veel herkenbaarheid wel, ik heb dan nog de luxe die oma oppas dagen ;) maar ik heb dan weer geen rijbewijs haha. Ik hoop dat je via deze weg ook tips kan krijgen.

2 jaar geleden

Dus veel herkenbaarheid wel, ik heb dan nog de luxe die oma oppas dagen ;) ...
Ja inderdaad! Ik doe ook wel veel lopend, heb ook geen fiets. En m'n vriend heeft vaak de auto, dus ik moet me al van te voren bedenken wat ik ga doen zodat ik kan zeggen dat ik de auto nodig heb. Zag in je andere reacties dat je het soms ook moeilijk hebt, daar herken in mijzelf ook in. Heb t een periode heel lastig gehad omdat alles tegenzat, de muren op mij afkwamen, en ik 24-7 alles alleen doe. Gaat nu wel de goeie kant op, maar om even uit de negatieve spiraal te komen ben ik wel a.vogel extra sterk rustgevende tabletten gaan slikken, is verder niet verslavend ofz. En dat gaf mij wel net dat beetje rust in mijn hoofd wat ik nodig had. Mijn vriendinnen zie ik ook nooit meer, totaal andere levensfase en ze lijken ook geen moeite te willen doen. En omdat ik dus veel alleen thuis zit leer ik ook niemand nieuws kennen waarmee ik klik en die in dezelfde levensfase zit. Hopelijk als ik ga werken en m'n opleiding ga beginnen de wereld weer wat groter wordt. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mn dochter en dankbaar voor de tijd die ik met haar heb mogen hebben en elk moment bij haar heb mogen zijn.

2 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Ja inderdaad! Ik doe ook wel veel lopend, heb ook geen fiets. En m'n vriend ...
Ik hoop dat je in de toekomst weer nieuwe mensen mag leren kennen die misschien net wat meer passen bij je huidige en toekomstige levensstijl/fase. Komt vast wel goed. Ik begrijp echt helemaal wat je bedoelt.

2 jaar geleden

Geen ervaring of tips. Ik ben zelf 2 dagen in de week (doordeweeks) thuis en moet eerlijk zeggen dat ik me die 2 dagen soms al verveel met dit weer en die kleine. Vind het vaak heerlijk om ook aan het werk te zijn die drie dagen en volwassen gesprekken te hebben en met m’n eigen ontwikkeling bezig te zijn. Misschien is het toch beter voor je, als het lichamelijk/psychisch lukt, om gewoon aan het werk te gaan. Als je je zo verveelt, lijkt me dat ook niet goed voor je gemoedstoestand. Hoop dat je dit niet verkeerd opvat hoor, want het is goed bedoeld! Succes met de zoektocht!

2 jaar geleden

Lijkt me heel pittig! Ik werk 32 uur waarvan 1 thuis met kind en 3 weg. Ik moet zeggen dat ik vaak als ik thuis ben weer een soort overcompenseer en altijd grotere dingen ga doen. Wat natuurlijk niet altijd nodig is. Ik denk dat het fijn is om een schema te maken. Per dag en dan een weekplanning dan is de belasting per dag minder zwaar om van alles te bedenken. Bijv: Maandag 07:00 Ontbijt 08:00 ontspannen activiteit 09:00 leerzame activiteit 10:00 fruit “Vrij spelen” 12:00 lunch 13:00-15:00 slapen 16:00 buiten speelmoment En dan per categorie afwisselen zoals: Ontspannen activiteit: Puzzelen Dansen Muziek luisteren Voorlezen Leerzame/motorische activiteit: Puzzelen Sensory play Blokken stapelen Voorlezen Kleien Verven/kleuren Buiten speelmoment: Kinderboerderij Wandelen Eendjes voeren Naar de bibliotheek Bal mee Speeltuin Mama cafe Tijdens het vrij spelen kunnen ze zichzelf vermaken en kun je een ontspannen moment voor jezelf inplannen of een huishoudelijke taak (of beide). Hopelijk heb je er wat aan. Ik denk dat routine en regelmaat rust kunnen brengen en minder druk leggen op ik moet nu iets verzinnen. Kinderen zijn al lang blij met korte afwisseling tussen verschillende bezigheden. Daarnaast als je elke dag iets voor jezelf in kunt plannen een uurtje zoals een aflevering van een serie kijken of een boek lezen oid dan voed je je eigen energie ook weer even. Self care is ook belangrijk. Even een moment voor jezelf op de dag ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Babymays91

Geen ervaring of tips. Ik ben zelf 2 dagen in de week (doordeweeks) thuis e ...
Bedankt voor je reactie! Ik vat het zeker niet verkeerd op. Ik denk dat als ik het van een ander zo zou lezen ik ook jou gedachte zou hebben. Het is ook veel. Daarnaast zijn er natuurlijk moeders die er helemaal "alleen" voor staan dus 24/7 ik heb nog fe luxe dat ik oma's heb die een dagje oppassen zodat ik dus bezig kan zijn met andere dingen en mijn opleiding. Voor mij is het nu even nog niet handig om te gaan werken maar dit zal zeker wel iets veranderen in de toekomst. Mijn zoontje is best een actief ventje en vraagt best veel aandacht. Waar sommigen zelf kunnen spelen wilt hij constant entertaint worden of dus samen spelen. En dat is soms wel een beetje to much. Maar anderzijds merk ik wel dat door het thuis mama zijn ik dus niks mis van zijn ontwikkeling die soms ook best wel snel gaat ;) Dus het heeft zowel voordelen als nadelen, het thuis zijn. Bedankt nogmaals! Groetjes Mandy

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Lijkt me heel pittig! Ik werk 32 uur waarvan 1 thuis met kind en 3 weg. Ik ...
Bedankt voor je reactie! Ik houd van structuur en planningen maar soms te veel dat als het dus niet zo gaat want ja je hebt een dreumes....ik dan nog meer in de war raak. Ik heb dat dus een beetje los gelaten en merk wel wat wel en niet kan op dat moment. Verzinnen is niet moeilijk maar herhaling en verveling doordat het dus vaak hetzelfde is en op niveau van dreumes wel. Ik probeer dagelijks alle bovenstaande tips van jou al toe te passen ;) meestal sochtends ga ik de deur uit, smiddags slaapt hij 1,5 uur waardoor ik inderdaad even dan een moment voor mezelf heb en in de middag meestal thuis of nog een boodschapje. En thuis is het dan vaak, spelen, knutselen, cognitieve spellen, lezen, dansen, zingen etc en soms samen even stofzuigen ofzo. Ook moet je je voorstellen dat een kleintje van nog geen 1,5 jaar een hele korte spanningsboog heeft dus...hahha alles is vaak voor korte duur. Daarnaast is mijn energie snel op. Toevallig vandaag weer een afspraak staan bij de huisarts want dit kan niet zo langer. Ik wil mij gewoon beter voelen. Hopelijk geen diabetes..of iets dergelijks maar ook dat zou helaas zomaar kunnen... Bedankt voor je bericht en tips!

2 jaar geleden

Herkenbaar wel dat t soms saai is. Helemaal als het regent want buiten zijn vind ik t fijnste dus dat doe ik veel. Dé tip die ik kreeg: middagdutje alleen gebruiken om iets voor jezelf te doen. Dus geen huishouden! Haha helpt mij enorm. Laad ik echt van op. Ik mediteer, luister podcast, bel d met vriendin, slaap, doe beetje yoga. Of ik staar voor me uit met kop koffie. Iig doe ik verder níks! Heerlijk En huishouden alleen samen

2 jaar geleden

Reactie op gaia

Herkenbaar wel dat t soms saai is. Helemaal als het regent want buiten zijn ...
Die tip hanteer ik ook al de hele tijd ;) idd geen huishouden. Hahah 😂👍🏻 ben jij ook thuis mama?

2 jaar geleden

Hi, ik ben na de 2e bewust thuis mama geworden, wij hebben een zoontje van 2.5 en een zoontje van 1.5 er zit 13 maanden tussen. Onze zoontjes gaan wel naar de opvang ondanks dat ik niet werk op dinsdag gaat de oudste alleen dan heeft de jongste alle aandacht op woensdag gaan ze samen dan kan ik in huis wat doen en verder spendeer ik die dag aan dingen waar ik gelukkig van word en op vrijdag gaat de jongste alleen naar de opvang vaak ga ik dan met de oudste lunchen of zwemmen. De dagen dat ze samen thuis zijn gaan we vaak wandelen vaak met een doel bakker of slager want dan krijgen ze daar wat lekkers😅. We knutselen en ze kunnen echt supergoed alleen of samen spelen. Ze vermaken zich echt uren met duplo of boekjes. Als ze dan lekker spelen kan ik makkelijk was opvouwen, ramen zemen/schoonmaken of uitgebreid koken. Met slecht weer soms wel eentonig. Op naar het voorjaar