27 Reacties

2 jaar geleden

Die tip hanteer ik ook al de hele tijd ;) idd geen huishouden. Hahah 😂👍🏻 ...
Hier ook onder dutjes tijd mama tijd en in t weekend kijken qe met dit weer gewoon van lekker een film samen ofzo ze slapen hier alle 2 zeker nog 2.5 uur

2 jaar geleden

Reactie op Emwn

Hier ook onder dutjes tijd mama tijd en in t weekend kijken qe met dit weer ...
Ja die tijd hebben we gehad, 2,5 uur slapen...oefff 🤪 nee hij is hier echt na 1,5 uur weer wakker maar agh. Maar ik lees dus beetje hetzelfde ritme qua even alleen tijd en samen tijd ook opvang of oppas idd. Ik ga dan vrijdagochtend naar de peuterochtend met hem dan kan hij ook lekker samen spelen met anderen en soms een vriendin met haar dochtertje die langskomt (maarja dat is misschien eens per maand). Ik hoop dat hij op de peuterspeelzaal over een half jaartje lekker samen met andere kindjes kan spelen.

2 jaar geleden

Die tip hanteer ik ook al de hele tijd ;) idd geen huishouden. Hahah 😂👍🏻 ...
Ja! Heb een tijdje halve dagen gewerkt maar trok t vanwege de vermoeidheid niet (ons kindje wordt elke nacht nog wakker). Nu paar maanden gestopt met werken en geen opvang meer. Ook heel pittig hoor thuis mama zijn!

2 jaar geleden

Ik ben de eerste 9 maanden volledig thuis geweest en vond het ook best vermoeiend. Nu ga ik weer werken en dit is het ook niet helemaal. Ik werk 4 dagen ik denk dat een evenwicht hierin vinden nog moet komen. Ik zou liever bijvoorbeeld 2 dagen werken ofzo. Ik vond het hele dagen thuis zijn ook soms "saai" maar vooral omdat ik vanalles wilde doen en dan lukt het toch weer niet omdat Nico niet sliep of weer te snel wakker was. Of de klusjes samen doen ging niet ofzo😅 Ik heb nu 2 weken vakantie samen thuis en kan er nu wel echt extra van genieten! Ik denk dat we het gewoon allemaal best zwaar hebben de eerste 2jaar ofzo misschien? Of je nu thuis blijft of gaat werken. Het is wel goed als je zelf een hobby of passie zoekt denk ik dat je niet enkel en alleen constant voor je kindje zorgt maar ook iets van jezelf hebt. Voor sommige is dat hun job voor andere iets anders.

2 jaar geleden

Ik ben sinds mijn oudste 2,5jr is thuis (hij wordt volgende maand 5). Ik doe wat jij ook doet qua dingetjes, maar ook gewoon het huishouden. De kleine speelt dan lekker zelf (dochter van 17 maand) en ik ben bijv ondertussen bezig met de was vouwen of ophangen. Vanwege mijn gecompliceerde zwangerschap kan ik verder niet zoveel, anders zou ik ook gewoon prima de badkamer en wc doen als de kleine meid boven speelt. Verder ga ik gerust op de bank een boek lezen, bezoek ik andere vriendinnen of familie, duik ik achter de piano of teken een beetje. Soms is het eentonig inderdaad, maar aan de andere kant vind ik het ritme heerlijk en geniet ik juist van de rust die dat brengt. Ik heb natuurlijk de oudste die al naar school gaat en dus gebracht en gehaald moet worden en bijv zwemles heeft. Dat maakt het ook wel weer anders. En ja, soms mis ik het werken wel eens, maar tegelijkertijd is deze tijd zo kort en vind ik het wel prima om lekker thuis te zijn en te zien wat de toekomst brengt 😊

2 jaar geleden

Ik ben sinds de geboorte van de derde ook thuis. De oudste 2 gaan al naar school dus ik zit doordeweeks tot 14u alleen met haar. Ik herken veel van wat je zegt. Vind het aan de ene kant heerlijk en ook heel fijn voor de kindjes dat ik er altijd voor ze ben,maar het kan me ook echt opbreken en ik heb vaak een groundhog day gevoel 😅. Hier geen oppas verder dus heb ook nooit echt m'n handen vrij. Schoonmaken doe ik dan ook vaak in het weekend en ik leer de oudsten nu dat ze mee moeten helpen met het huishouden anders krijg ik het gewoon echt niet gedaan. Gaat jouw kindje dan al met 2 naar de peuterspeelzaal? Hier is dat vanaf 2,5. Lijkt me heerlijk, zowel voor haar als voor mij, dat ze daar dan 2 dagdelen naartoe kan ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Viva29

Ik ben sinds de geboorte van de derde ook thuis. De oudste 2 gaan al naar s ...
Oh maar los van dat het soms eindeloos en saai aanvoelt ben ik wel onwijs blij met de keuze om voorlopig thuis te blijven. Want bij de oudste 2 heb ik wel altijd (3 dagen) gewerkt en achteraf vind ik dat ik toch best veel van ze gemist heb toen ze nog klein waren. Dus hoewel het nu misschien soms eindeloos voelt, vliegen de jaren voorbij en voor je het weet zitten ze op school en zijn hun vrienden belangrijker dan mama 🥺 (en zo hoort het ook, maar toch 🥺)