18 Reacties

9 maanden geleden

Woow wat heftig wij zijn ook bezig voor een 2de kindje na de geboorte van mijn zoontje heb ik minera spiraal laten zeten en in juni 23 heb ik het laten verwijderen 10 maanden nog steeds geen succes hiervoor had ik altijd een cyclus van 28 nu is het tussen 28 en 35 ik heb het ook al een beetje op gegeven

9 maanden geleden

Voor ons eerste kindje, had ik ook altijd hele lange cyclus, ik ben toen het traject iui met hormonen in gegaan. Misschien is dat nog iets voor je ?

9 maanden geleden

Reactie op Manu26

Voor ons eerste kindje, had ik ook altijd hele lange cyclus, ik ben toen h ...
Ik moet van mijn gyn 1,5jaar wachten om dat ik nog maar 26 ben

9 maanden geleden

Woow wat heftig wij zijn ook bezig voor een 2de kindje na de geboorte van m ...
Ik had hiervoor ook altijd een cyclus van 28 dagen. Ik vind het soms zo frustrerend mis mijn dochtertje ongepland was maar zeker niet ongewenst en nu gaan we bewust voor een 2de kindje en wil het maar niet lukken.

9 maanden geleden

Reactie op Manu26

Voor ons eerste kindje, had ik ook altijd hele lange cyclus, ik ben toen h ...
Ze willen het eerste proberen met de medicatie en ik zelf zie het ook niet zitten om iui te doen of ivf. Ik heb al een gezond kindje en mijn partner ziet dit ook totaal niet zitten om dit te doen en ik ben ook nog maar 24 dus ze vinden mij hier ook te jong voor.

9 maanden geleden

Ik moet van mijn gyn 1,5jaar wachten om dat ik nog maar 26 ben
Oh wat belachelijk zeg! Ik was ook rond die leeftijd toen ik begon daarmee. Daarvoor hebben we dan 5 jaar lang geprobeerd. En met iui. Was het ronde 2 raak. We zouden eigelijk starten met ivf ivm met dat het zaad kwaliteit niet goed was van mijn man. Maar dat hoefde dus uiteindelijk niet meer. Ik zou toch nog eens een gesprek aan gaan met je gynaecoloog en ook gewoon op aandringen dat je niet lager trekt op deze manier , .

9 maanden geleden

Reactie op Jolientje H

Ze willen het eerste proberen met de medicatie en ik zelf zie het ook niet ...
Oke, Dat is jullie eigen keuze natuurlijk.. Ik vond het zelf wel heel fijn, dat dit er is.. En als het moest, zou ik het nog 10x opnieuw nieuw doen bijv. Om maar aan te geven dat het zoveel waard is.. Misschien moet je lichaam nog wat meer de tijd geven.

9 maanden geleden

Hier een dochter van 2.5 jaar sinds 1 mei 2023 bezig voor een 2de kindje.. maar het lukt niet.. erge lange cyclussen die verschillen van 41 tot 60 dagen . Nu 2 de ronde letrozol 5 mg maar kan de eisprong niet vinden.. vind het ook erg frustrerend en soms erg verdrietig

9 maanden geleden

Reactie op 1989Ellen1989

Hier een dochter van 2.5 jaar sinds 1 mei 2023 bezig voor een 2de kindje.. ...
Ik neem 2,5mg en ik moet vanaf dag 14 van me cyclus naar het ziekenhuis om follikel meting te doen om zo de juiste dag van me eisprong te zien en dan moet ik de ovitrelle inspuiting zetten om mijn eitje te laten springen.

9 maanden geleden

Reactie op Manu26

Oke, Dat is jullie eigen keuze natuurlijk.. Ik vond het zelf wel heel ...
Ja dat begrijp ik ook volledig. Maar zelf zien wij dit niet zitten en ik vind dat dit allemaal ook veel vraagt van ons lichaam maar ook mentaal.

9 maanden geleden

Reactie op Jolientje H

Ja dat begrijp ik ook volledig. Maar zelf zien wij dit niet zitten en ik vi ...
Snap ik hoor, je moet er idd wel volledig achterstand.. Ik ga voor je duimen dat het je snel gegund mag zijn, 🙏😘

9 maanden geleden

Reactie op Jolientje H

Ik neem 2,5mg en ik moet vanaf dag 14 van me cyclus naar het ziekenhuis om ...
1ste maand 2.5 mg gehad dit deed niks toen gelijk in zelfde cyclus 5 mg moet innemen.. toen goede eisprong gehad we hadden toen steeds echos.. maar nu moeten we het 5 maanden proberen met 5 mg en zonder controle alleen als we zwanger zijn of cyclus langer dan 35 dagen dan ziekenhuis bellen.. maar op dag 19 van cyclus nog geen knaltest gehad

9 maanden geleden

Reactie op 1989Ellen1989

1ste maand 2.5 mg gehad dit deed niks toen gelijk in zelfde cyclus 5 mg moe ...
Raar dat het overal anders is he. Ik ben aan de ene kant wel blij dat we zoveel mogen langskomen om te kijken hoe het evolueert maar is soms ook wel een heel gedoe om dat allemaal gepland te krijgen die bezoeken naast je werk en naast een peuter van 2,5 jaar.

9 maanden geleden

Reactie op Jolientje H

Raar dat het overal anders is he. Ik ben aan de ene kant wel blij dat we zo ...
Ja idd een heel geregel.. ik zou het liefste ook meerdere echos krijgen maar ze zeiden toen dat progesteron heel goed was in 1ste maand en grote eicel dus denk daarom geen echos meer.. maar helaas niet gelukt

9 maanden geleden

Reactie op 1989Ellen1989

Ja idd een heel geregel.. ik zou het liefste ook meerdere echos krijgen maa ...
Ik moet binnen 2 weken terug om te kijken of me eitjes groot genoeg zijn en of ik dan terug die inspuiting moet zetten of niet om me eitje te laten springen. Wie weet zeggen ze tegen mij ook binnen 14 dagen dat ik niet meer moet komen en dat we het zelf mogen proberen we zullen zien.

9 maanden geleden

Reactie op Jolientje H

Ik moet binnen 2 weken terug om te kijken of me eitjes groot genoeg zijn en ...
Hopelijk goed nieuws zal voor je duimen🍀

9 maanden geleden

Reactie op 1989Ellen1989

Hopelijk goed nieuws zal voor je duimen🍀
Dankje ik duim ook voor jullie dat het ook snel mag gaan gebeuren 🤞🏻

6 maanden geleden

Even een update plaatsen. In de maand mei ben ik 3 dagen overtijd gegaan en dacht ik dat de behandelingen eindelijk hun werk hadden gedaan en dat het gelukt was, helaas de volgende ochtend opgestaan en dan toch mijn maandstonden doorgekregen. Ik zag het even niet meer zitten en was zwaar teleurgesteld. Mijn lichaam zat volledig geblokkeerd door de stress en al de hormonen van de afgelopen maanden. Ik had voor mezelf even een pauze ingelast en had eind Juni een gesprek staan bij de fertiliteits arts. In de maand Juni had ik heel het zwanger gebeuren even losgelaten geen medicatie genomen een wijntje hier en daar gedronken even wat genoten van de rust en mezelf op de eerste plaats gezet. Plots kreeg ik een melding van mijn kalender dat ik 4 dagen overtijd was zelf zocht ik er niets achter want voor ik Letrozole nam deed ik lange cyclussen. Maar aangezien ik 2 dagen nadien een afspraak staan had heb ik toch maar even een testje gedaan. Ja hoor die was positief. Ik was even helemaal van de kaart en kon het niet geloven. Zogezegd zo gedaan naar mijn afspraak geweest er is een echo gemaakt en ze konden nog niets zien want dat was te vroeg maar ze zagen wel dat ik een eisprong gedaan had. Ze hebben dan ook nog een bloedafname gedaan en ja die was ook positief ik ben zwanger ondertussen ben ik 5 weken zwanger nog heel pril allemaal en binnen 2 weken heb ik mijn eerste echo staan maar nu voor even kan ik toch al een beetje genieten🥰