30 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Gina - 28 07 2021

Na het lezen van jullie verhalen, vanmiddag mijn dochter zonder speen laten ...
Wat knap van jou!!!

één jaar geleden

Update: vanochtend de speen doorgeknipt. Och peenie kapot, was haar reactie. Samen in de prullenbak gegooid. In de ochtend zei ze het nog een paar keer. Toen ging ze naar bed voor haar middagslaapje en kwam het grote verdriet. Weer uitgelegd maar ze bleef maar huilen en krijsen. Besloten haar uit bed te halen en middagslaapje over te slaan. Vanavond naar bed gegaan. 1 keer gezegd och peenie kapot en ze sliep. Ik ga ook zo snel slapen want ik verwacht een hele hele korte nacht. We zetten door! Super trots dat ze ( doodmoe) net meteen is gaan slapen

één jaar geleden

Reactie op Ilse_ilse

Update: vanochtend de speen doorgeknipt. Och peenie kapot, was haar reacti ...
Hoe was de nacht

één jaar geleden

Nou hier blijven we ook doorzetten zonder de speen. 's middags komt ze niet meer in slaap (nu 2 dagen) en 's avonds is het ook moeilijk. Net half uur in de auto gezeten zonder speen en alleen maar gekrijs. Ik heb er nu wel vertrouwen in dat ze niet gaat duimen. Ze zocht wel naar een substituut, doekje in haar mond, vingers in haar mond, maar nog niets geeft dezelfde voldoening. We houden vol! 💪

één jaar geleden

Hier sinds 2 dagen spontaan gestopt. Al valer geprobeerd maar kreeg het niet over mijn hart. Mijn zoontje van net 2 had weer eens een gat in de speen gebeten. Toen heb ik gezegt is kapot. Kunnen we niet meer gebruiken. We gaan het samen weggooien. Hij heeft dat gedaan en die dag vroeg hij soms nog om maar volgehouden met speen kapot, is weg. Eerste nacht ging verrassend goed hele nacht doorgeslapen als gewoonlijk. Volgende ochtend was even halfuurtje drama toen hij wakker werd. Maar ook weer volgehouden en hetzelfde blijven zeggen. Vandaag hele dag niet meer om gevraagd. Vooral vol blijven houden. In het begin is het even lastig maar ze zijn het ook weer snel vergeten.

één jaar geleden

Ons zoontje sliep met minimaal 3 spenen in bed en had toch een voorkeur voor de glow in the dark. Die was echt versleten dus heb ik die weggegooid zonder over na te denken. Nu raad je het al, hij accepteerde een nieuwe speen niet. 3/4 nachten moeilijker gaan slapen, heeft een eenpersoonsbed dus stond steeds aan de trap te roepen. Na die nachten heeft hij er niet meer om gevraagt. Eenmaal weg is doorpakken😊

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft twee speentjes en elk aan een konijnding van volgens mij Happy Horse of zoiets. Ik wou kijken hoe hij zou reageren als we er 1 weg zouden doen, dus 1 speen ingeknipt en aan hem gegeven, verteld dat hij stuk is. Hij vond het allemaal wel prima en heeft de speen weggegooid. Daarna nog 1x terug gegaan naar het prullenbakje om echt te kijken of zijn ene speen stuk was. In bed nog 1x over begonnen en hij slaapt nu met 1 speen. Ik denk dat ik er meer moeite mee had 😅 vond het toch wel zielig 🥺

één jaar geleden

Reactie op tango

Mijn zoontje heeft twee speentjes en elk aan een konijnding van volgens mij ...
Heeft dus nog wel een speen?

één jaar geleden

Heeft dus nog wel een speen?
Ja hij had er 2 en toen hebben we er 1tje doorgeknipt en dan hou je er nog 1 over 🤓

één jaar geleden

Volgens mij zeggen ze dat vanaf 3 de speen afbouwen beter is, want dan kan je het beter uitleggen. En voor de tanden is het (nog) niet erg. Mijn zoon is ook 2 en valt in slaap met speen, maar als hij uit valt, hoeft hij hem niet weer terug. Echt afbouwen of stoppen ga ik pas mee beginnen als hij 3 is. Als hij zichzelf nu nog kan troosten met speen, ga ik dat niet van hem afpakken.