13 Reacties

2 jaar geleden

Oh hier sowieso alles met stukjes een drama.. alleen brood of stukjes banaan en soms stukjes aardappel. Maar meer echt niet.. ben benieuwd naar jullie tips

2 jaar geleden

Bij ons wilde die eerst ook alleen bananen. Nu eet die vrijwel al het fruit wel. Hier inderdaad kwestie van blijven aanbieden geweest. Geef hem anders eens gewoon een hele appel, hele peer. Kijken wat die er mee doet. Bij ons eet die de appel of peer zo helemaal op in z’n geheel. Soms ook stukjes. Net waar die zin in heeft. Maar hoort misschien een beetje bij het ontdekken van het fruit, hoe je het eet enzo misschien dat die het op die manier wilt proberen..

2 jaar geleden

Reactie op yarawennekes

Bij ons wilde die eerst ook alleen bananen. Nu eet die vrijwel al het fruit ...
Bedankt, Ik neem aan dat ik dan dat hele fruit zoals een appel of peer met schil moet geven? Want anders blijf je dat "glibberige" houden haha.

2 jaar geleden

Ja precies! Echt in z’n geheel. Even goed schoonmaken en gewoon geven. Wat je bijvoorbeeld bij mango eens kan proberen is rollen in kokos rasp. Daardoor voelt die minder glibberig en is nog eens lekker ook 😜

2 jaar geleden

Reactie op yarawennekes

Ja precies! Echt in z’n geheel. Even goed schoonmaken en gewoon geven. Wat ...
En anders eet ik die mango wel op 😂🫣🤪

2 jaar geleden

Stukjes was hier eerst het probleem. Hij wilde alleen maar gepureerd. Ik ben begonnen met hele kleine stukjes en daarna steeds iets groter aanbieden. Nu eet hij peer, mango, banaan en druiven in de stukjes.

2 jaar geleden

Hier ook de ervaring dat stukjes niet lekker eten. Neemt een hap en tuft alles net zo leuk weer uit. Sinds we een hele appel, peer etc aanbieden eet hij het goed. Zo geven we ook broccoli, aardappel etc. In hele grove grote brokken zeg maar

2 jaar geleden

Appel doe ik altijd in de pan met kaneel een klein beetje 'koken' tot het zachter is. Met peer kan het ook. Heerlijk! ☺️ Hij krijgt meestal gewoon grote stukken die hij goed vast kan pakken of kleine stukjes met een vork.

2 jaar geleden

Reactie op TommieNic2021

Appel doe ik altijd in de pan met kaneel een klein beetje 'koken' tot het z ...
Klinkt heerlijk! Maar het gaat bij mijn zoontje echt op de structuur van dus bijv de appel, peer, mango etc. Vandaag is hij bij oma dus morgen even uitproberen (peer met de schil erom ;) )

2 jaar geleden

Klinkt heerlijk! Maar het gaat bij mijn zoontje echt op de structuur van du ...
Het is ook heerlijk 😁Ik vind zelf dat de structuur wel iets anders wordt na het koken. En het is wat zachter, misschien dat het helpt.

2 jaar geleden

Toch wel lekker zo'n peer! 🍐

2 jaar geleden

Raspen en dan door de havermoutpap werkt hier. Door de Yoghurt ook. En als ik appel snijd zet ik ons zoontje naast me op de stoel. Dan stopt die alles in z'n mond om te proeven. Fijn dat hij zo een peer eet. Ik wist niet dat dat al kon op deze leeftijd. Ga ik ook eens proberen maar lijkt mij ergens ook nog een beetje spannend 🙈 Op instagtam heeft kleinebuikjesvullen ook leuke tips vind ik. En het kan soms ook een fase zijn. Hier is alles wat blijft kleven aan de vingertjes een reden om heeeeel hard te gillen 😅

2 jaar geleden

En? Nog gelukt 😌