88 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Jessica 925
En de verbouwingen zouden normaal voor de bevalling ook afgerond moeten zij ...
Ja ik denk dat meestal na twee jaar de ziektes minder worden en de nachten beter.
Als je blootstelling aan lawaai hebt dan zou ik daar echt werk van maken. Je hebt recht op een veilige werkplek of anders verlof oid.
één jaar geleden
Reactie op happy24
Ja ik denk dat meestal na twee jaar de ziektes minder worden en de nachten ...
Als ze niet luisteren ging de gynecoloog me vanaf 12 weken volledig thuis zetten maar ik kon misschien 1 dag aangepast werk krijgen maar wordt niets naar geluisterd momenteel. Want ja de arbeidsgeneesheer had beslist dat het allemaal niet erg was want vreger bestonden die regels ook niet en kwamen er ook kindjes
één jaar geleden
@Jessica925 pittig voor je zeg! Ik weet dat je er in de zwangerschap van Nico al mee worstelde of niet? Qua werk. Ikzelf houd altijd voor, blije mama is blije baby. Is dat als je thuis bent? Dan zou ik er toch over nadenken om voor een tijdje thuismama te zijn en na een jaar of 1-2-3 weer eens te overwegen wat je wil. Is dat voor jou een combi van thuis zijn en werken dan zou ik echt gaan minderen of op zoek naar iets anders. Je zat in de houtbewerking toch? Kun je niet wat voor jezelf beginnen daarin? Geen idee hoor 🙈
één jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
@Jessica925 pittig voor je zeg! Ik weet dat je er in de zwangerschap van Ni ...
Ja het is inderdaad iets waar ik al langer mee worstel. Het leek mij een logische keuze om thuis te blijven tot de kindjes naar school gaan. Financieel merkte we dat dit te krab was. Maar ik was eerder opzoek naar een job met minder uren maar vond dit jammer genoeg niet...
Zelfstandig worden zat ook in mijn hoofd maar omdat je beter niet met lawaai en machines werkt tijdens de zwangerschap.
Stelde ik dit uit tot mijn kinderwens vervult is... misschien na deze bevalling ik hoop ook gewoon echt dat ik nu weer even thuis kan blijven tijdens de zwangerschap en erna ook een poosje
één jaar geleden
Ik had daar ook mee te maken met lawaai op mijn werk in mijn zwangerschap. Ik kan het zo snel even niet vinden maar bij het rivm staan gewoon regels waar ze zich aan moeten houden. Dit is een andere site waar wel wat staat over hoeveel decibel. En op je telefoon kan je een app zetten waar je het kan meten en aantonen. En wil je het onder hun neus leggen dat ze zich niet aan de regels houden zou ik het toch even opzoeken bij het rivm of fnv. En of even contact opnemen met het rivm of fnv
https://www.goedgezind.be/zwanger/gehoorschade-bij-baby/#:~:text=Zwangere%20vrouwen%20mogen%20niet%20werken,blootgesteld%20worden%20wordt%20sowieso%20afgeraden.
één jaar geleden
Reactie op junimama2021
Ik had daar ook mee te maken met lawaai op mijn werk in mijn zwangerschap. ...
Ik heb een mailtje gestuurd dat ik officiele metingen wil laten doen naar het geluid. En ze gingen nog contact opnemen... ben eens benieuwd. Ik had ook de arbeidsinspectie gecontacteerd om wat informatie tevragen en ze zijn verplicht om een fatsoenlijke geluidstudie te doen en de wetgeving zegt dat je niet mag blootgesteld worden aan lawaai boven de 80decibel.
Gemiddelde over een werkdag. Ik hoop dat ze het nu snel inorde maken want is ondertussen al een maand dat ik gewoon verder in het lawaai werk alhoewel ik wel al veel ben ziek geweest deze maand en nu weer met Nico thuis zit die ziek is🙈
één jaar geleden
Je moet ook als je boven een bepaald decibel word blootgesteld gehoorbescherming krijgen van je werk. En ik geloof ook elke maand moeten ze een gehoortest aanbieden.(gehoorbescherming hadden wij wel. Maar nog nooit een gehoortest aangeboden gekregen)
Hmm niet leuk dat je zoveel ziek ben geweest maar gelukkig daardoor minder blootgesteld aan het lawaai. Maar goed ook zeker niet leuk voor Nico. Beterschap!🙏🏼
één jaar geleden
Na Max (juli 2021) ben ik 2 dagen gaan werken. Augustus 2022 kreeg ik verlof vanwege zwangerschap Xam. Sindsdien ben ik thuis. Ik vind het grootste voordeel dat ik zelden de kids ‘s morgens wakker hoef te maken. Verder ben ik nog een beetje in de “wenfase “ 😂 ik weet niet wat ik ervan vind. Ene moment heerlijk om zoveel tijd aan m’n kindjes te kunnen besteden, maar aan de andere kant wil ik toch op carrière vlak denk ik toch volgend jaar wel m’n dromen achterna. Zoals ik er nu in sta denk ik dat ik iig thuis blijf tot Xam 1 jaar is. En qua bespaar tips…. Die hebt ik niet. Wij kunnen wat dat betreft nog heel veel leren want het geld gaat er hier altijd als een speer uit😂 dus ik lees mee🙈
één jaar geleden
Reactie op chan1994a
Na Max (juli 2021) ben ik 2 dagen gaan werken. Augustus 2022 kreeg ik verlo ...
Heel fijn! Ik denk ook van na de bevalling mijn ouderschapsverlof nog op te nemen en daarna zien we wel weer. Maar liefst zou ik toch maximum halftijds werken ik vind het heel fijn om thuis te zijn!
Wij hebben een eigen groentetuin en deze herfst fruittuin aangelegd ook dat is wel momenteel nog vooral invermsteren geweest maar hoop op termijnnhiermee wel wat besparingen te kunnen doen op eten zo. 😅
En is ook goed voor het milieu en gewoon fijn om buiten bezig te zijn.
Ik vind het zelf ook gewoon heel erg moeilijk kiezen ergens wil ik gewoon thuisblijfmama zijn maar ergens ben ik ook geneigd mezelf schuldig te voelen als ik niet ga werken. Denk dat dat vooral aan de maatschappij en familie ligt dat ze je snel als lui of profiteur bestempelen terwijl dit eigenlijk absoluut niet zo is
één jaar geleden
Reactie op chan1994a
Na Max (juli 2021) ben ik 2 dagen gaan werken. Augustus 2022 kreeg ik verlo ...
Bespaartips mag je altijd vragen ❤️ wij zijn er €1000 op achteruit gegaan sinds ik gestopt ben met werken en dat was best een aderlating 🙈 maar het lukt elke maand weer, dus als je ergens vragen over hebt, laat maar weten! En niet dat ik alles weet of dat je het moet doen zoals wij doen hoor, maar help graag en denk graag mee ❤️😊
één jaar geleden
Reactie op Jessica 925
Heel fijn! Ik denk ook van na de bevalling mijn ouderschapsverlof nog op te ...
Als je een kind heb ben je zeker niet lui! Mensen die dat zeggen hebben zelf geen kinderen. En hoezo een profiteur? Wij hebben er ook voor gekozen dat ik de 1e 2 jaar niet werk om er voor ons kindje te zijn. Ieder doet wat. Mijn vriend werkt en ik doe de rest. Tenminste dat probeer ik😂(ik ben heel chaotische)
Het lijkt dat je veel tijd heb maar dat is echt niet zo. In mijn geval dan.
Het is toch mooi als de mogelijkheid er is om er voor je kindje te zijn🥰
één jaar geleden
Reactie op junimama2021
Als je een kind heb ben je zeker niet lui! Mensen die dat zeggen hebben ze ...
Hier ook een thuismama. En ik begrijp heel goed dat je zo gaat denken, oh wat vinden anderen ervan en misschien dat ze ook wel al hun mening daarover hebben gegeven. Hier ook bij sommigen het gevoel, waarom werk je niet of ga je niet werken. Of ja jij zal toch ook wel weer aan het werken moeten. Of jaloersheid oh oh oh. Misschien hoef ik wel niet te werken en hebben wij hier nu zo voor gekozen omdat het ook kan. Inderdaad man werkt en ik doe de rest ;) daarnaast probeer ik een thuisstudie te volgen om straks voor mezelf te kunnen beginnen maar dat is voor erbij. Omdat ik ook psychisch niet helemaal nog lekker ga zit ik ook in die reden thuis maar kan ik nu wel aan mezelf werken. Oma's passen op maandag en donderdag op zodat ik ruimte heb, kan studeren, en ik ga vrijwilligerswerk doen om er toch een beetje in te blijven en ook voor het contact en meedoen is het natuurlijk goed. Kind heeft het naar zijn zin, ook omdat mama het naar haar zin heeft. Ik zorg graag voor hem, doe leuke dingen maar zorg er dus ook voor dat ik ook prettig in mijn vel komt te zitten. En dat is nodig. En dan zijn mensen die jaloerse opmerkingen maken of zich bemoeien echt niet oke haha. Het is jammer dat zij het misschien niet anders kunnen doen, maar ja je kan niet bij iedereen in de portemonnee kijken.
Het is dus mooi als je het zo kan regelen. Toch ;)
één jaar geleden
Mijn werkgever heeft me boos gebeld gisteravond na mijn werk en met heel wat verwijten naar mijn hoofd geslingerd.
Ik ben beginnen wenen en heb tot 2u snachts wakker gelegen. Ben volledig overspannen momenteel.
Hij wil geen geluidsmetingen doen want dat kost hem te veel en zal eigenlijk niet meer uitkomen als wat we nu al weten dat er te veel blootstelling is aan lawaai...
Die geluidsmetingen hoeven voor mijn part echt niet als hij akkoord gaat met de metingen die we met de app gedaan hebben. Maar hij blijft me al een hele maand gewoon aan de machines zetten zonder aangepast werk te bieden.
En nu gaat hij zeggen dat er mogelijkheden genoeg zijn om me aangepast werk te geven. Maar ik mocht nooit. Ik ben echt boos en gekwetst ik heb vol passie mijn werk gedaan en er altijd het beste van proberen te maken
één jaar geleden
Reactie op Jessica 925
Mijn werkgever heeft me boos gebeld gisteravond na mijn werk en met heel wa ...
Jemig wat een nare kerel zeg. Toch niet normaal? Hoe zit dat in België qua vakbond, juridische ondersteuning en zo? Want hij geeft dus zelf indirect ook al aan dat er niet veilig gewerkt kan worden qua geluidsoverlast? In die zin niet alleen voor jou en de baby gevaarlijk, maar ook voor je collega’s? En hoe zit het met ziekte qua betalen in België? Want als ik jou was, want je hebt volgens mij voldoende grond om op te staan, zou ik niet meer komen tot ze het goed geregeld hebben. Hetzij in geluid, hetzij in aangepast werk. En als je overspannen dreigt te raken ook genoeg reden om even helemaal niet te komen en je ziek te melden hoor!
één jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
Jemig wat een nare kerel zeg. Toch niet normaal? Hoe zit dat in België qua ...
Ik ben gelukkig al een tijdje bezig met alles uitzoeken wat mijn rechten en plichten zijn en heb al een paar keer contact opgenomen met de arbeidsinspectie voor welzijn op het werk...
Momenteel heb ik een paar mogelijkheden of ik blijf thuis in ziekte is 60 procent uitbetaald van mijn loon
Of ik dien officieel klacht in bij de inspectie dan gaan zei langs om metingen op te eisen en vast te leggen welke gevaren er zijn en wordt ik of van het werk verwijderd of in aangepast werk gezet... en heb ik bij werkverwijdering 80 procent loon.
Of ik ga terug werken en hoop dat hij eindelijk maat regels neemt en ik aangepast werk krijg en krijg gewoon mijn loon dan...
Momenteel heb ik geen zin in extra olie op het vuur gooien en klacht neer te leggen. Ik kan me ook niet blijven laten doen en maar in "gevaarlijke" omstandigheden blijven werken
Ik blijf deze week even thuis om het te laten bezinken en verwacht dan excuses en anders zal ik zeker niet terugkeren
één jaar geleden
Hij heeft letterlijk toegegeven dat er te veel geluidsoverlast is. Maar wilde mij nooit ander werk laten doen. Nadat ik het meermaals heb aangegeven...
Ik vond het ook moeilijk omdat er geen officieel bewijs is dat er te veel geluid is wat ik moest doen.
Maar de arbeidsinspectie heeft me gezegd dat de wetgeving zegt dat er niet veilig gewerkt kan worden tenzij hij het tegendeel kan bewijzen door een geluidsstudie te doen. En niet dat et maar veilig is omdat we geen metingen doen
één jaar geleden
Het is ook niet zo dat je maar 160 km/h mag rijden omdat er toch geen flitspaal staat gaf ze als vorbeeld😅
één jaar geleden
Mocht het zover komen dat je het nodig gaat hebben hoop ik dat je kan aantonen dat hij dat heeft toegegeven Anders is het straks jou woord tegen zijn woord.
Ik zou zeggen meteen ziek melden maar jammer dat je maar 60% krijgt
één jaar geleden
Reactie op junimama2021
Mocht het zover komen dat je het nodig gaat hebben hoop ik dat je kan aanto ...
Nee die dingen heeft hij natuurlijk telefonisch gezegd... maar ik heb wel in meerdere berichten en mails aangegeven dat ik niet in het lawaai mag werken en daar werd nooit iets mee gedaan. Hij weet denk ik goed genoeg wat hij kan sturen en wat niet