14 Reacties

één jaar geleden

Nasi of rijst met saus en kip? Lasagne? Soep met brood eventueel een optie?

één jaar geleden

Ohja rijst valt helaas af, de structuur vindtie maar niks. Dus rijstgerechten zijn hier geen optie

één jaar geleden

Waarom kun je niet gewoon eten invriezen van andere dagen? Aardappelen vlees groente, of iniedergeval datgene wat hij thuis bij jullie goed eet. En dat meegeven als hij naar het kdv gaat?

één jaar geleden

Couscous is goed in te vriezen vind ik, met gewokte groenten/vlees etc. Lekker sausje erbij van kwark, wat knoflook en citroensap en andere kruiden. Noodles hier ook een hit. En bulgur ook. Alles met gewokte groente, en dan andere kruiden/sausjes erbij.

één jaar geleden

Soms is het sausje tzatziki bijvoorbeeld. Ook heel lekker en gezond

één jaar geleden

Reactie op Kiddie

Waarom kun je niet gewoon eten invriezen van andere dagen? Aardappelen vlee ...
Nou omdat ik eigenlijk het idee had dat aardappelen niet echt goed in te vriezen zijn. Dat wordt toch hardstikke nat en "kwepsch" dan of niet? En ik maak nooit gekookte aardappelen, eigenlijk bak ik ze altijd in de airfryer.

één jaar geleden

Couscous is goed in te vriezen vind ik, met gewokte groenten/vlees etc. Lek ...
Dankje, dat is idd wel een goede tip

één jaar geleden

Ik zou het eten van de dag ervoor mee geven. Gewoon een klein beetje extra koken en dat meegeven. Dan hoef je ook niet in te vriezen. In het geval van twee dagen opvang zou ik zelfs het eten van twee dagen ervoor meegeven. Voorbeeld: stel je hebt opvang op di en wo. Dan op zondag kook je ook alvast het portie extra voor de opvang op di. En op maandag kook je alvast het portie voor de woensdag extra.

één jaar geleden

Reactie op Sjpukkie

Nou omdat ik eigenlijk het idee had dat aardappelen niet echt goed in te vr ...
Aardappelen zijn idd niet lekker uit de vriezer blegh. Maar als je op maandag gekookte aardappelen/aardappelpuree eet, kan dat dinsdag prima opgewarmd worden in de magnetron. Spruitjes/bloemkool/doperwten/etc en stukje vlees erbij en klaar. Was bij ons nooit echt favoriet, maar alleen patatjes zijn lekker, aardappels zijn vies volgens zoon 🤣

één jaar geleden

Misschien een stomme vraag...maar krijgen ze van de opvang zelf geen warm eten dan? Hier word ook warm gegeten om 16.30/17.00 maar dat verzorgen zij. Ze heeft officieel tot 17.00u opvang maar ik haal dr eigenlijk altijd max 16.00-16.30u, dus hoef 's morgens alleen maar door te geven of ze wel of niet mee-eet.

één jaar geleden

Aardappelen zijn idd niet lekker uit de vriezer blegh. Maar als je op maand ...
Je zoontje heeft groot gelijk🙈. Maar bedankt voor het meedenken

één jaar geleden

Reactie op NovemberBaby2020

Misschien een stomme vraag...maar krijgen ze van de opvang zelf geen warm e ...
Nee dat is hier niet helaas. Ontbijt (brood) en lunch (ook brood) wordt door de opvang geregeld maar het warm eten voor S'avonds moet je dus zelf verzorgen. Jammer want ik lees idd dat veel kdv's hier ook voor zorgen en dat je dan per dag kan kiezen of je (tegen betaling) mee laat eten

één jaar geleden

Reactie op NovemberBaby2020

Misschien een stomme vraag...maar krijgen ze van de opvang zelf geen warm e ...
Bij onze KDV krijgt zoon in ochtend fruit, middag lunch (max 3 boterhammen omdat ze geen rem hebben werd er gezegd) dan later nog een tussendoortje (cracotte oid) en ook geen avondeten. Wij halen hem om 18.15 op. Hij kreeg in het begin z'n hapje wat we mee gaven. Maar tegenwoordig niet meer omdat de andere kindjes dan ook willen.

één jaar geleden

Hier doet zoonlief moord voor prei stamppot met ham blokjes erin (of beetje rookworst wat je hebt) en wat geraspte kaas meegesmolten met koken. Dat vriest supergoed in, dus dat maak ik vaak in grote pan vooruit en vries ziplock zakjes vacuüm geplet in. Das de truc met aardappels vond ik, als je het in een bakje invriest met “lucht tot aan het dekseltje” heb je snel vries schade. Succes