16 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Paula89
Poeh, ik lees graag mee, onze dochter was echt een goede eter, helaas sinds ...
Hier hetzelfde. Het is een fase denk ik. Door de pasta saus lukt het. Risotto en orzo gaan er altijd in dus dan prop ik er zoveel mogelijk groente bij. Wortel door de pap gaat hier ook goed, courgette kan er ook door evt.
De recepten van kleinebuikjesvullen op instagram werken vaak wel goed. En soms lukt het allemaal niet, dan denk ik maar hij neemt wel wat hij nodig heeft.
2 jaar geleden
Hier ook al 2 week geen avond eten pff , overdag gaat al het eten goed , maar aardappels, groente , rijst ,pasta niks is meer goed , proeft soms niet eens , mag zowizo niet geven wil het zelf doen maar duwd bord gewoon weg nu , vlees wil die wel en toetje ook , nu voor slapen maar papfles maar ja moet ook geen gewoonte worden , is 17 maand
2 jaar geleden
Ik stoom en pureer de groente en doen het op zo een bloemkool/broccoli Pizzabodem. Klein beetje kaas eroverheen en het ziet eruit als een pizza
2 jaar geleden
Dan lijkt het toch de leeftijd te zijn.. hopelijk gaan ze snel weer normaal eten 🙈. Vind het zo frustrerend. Sta je je best te doen met koken en wordt het niet gegetenðŸ˜
2 jaar geleden
In de ochtend spinazie, banaan, havermout of pompoen, banaan, havermout of geraspte wortel, banaan havermout. Alles met banaan dus hahah en ik doe er ook nog gemalen noten en zaden door
En je kan ook pannenkoekjes of wafels met groenten erdoor doen
Het eten gaat hier ook wat lastiger
2 jaar geleden
Denk inderdaad ook een fase! Ik geef nu 's middags vaak een zelfgemaakte soep of groentenpap. Dan ben ik zeker dat er al wat groentjes in zitten en kan ik het 's avonds loslaten. Dan laat ik hem gewoon eten wat hij wil 's avonds. Vaak steekt hij het zonder die druk toch minstens even in zijn mond. Dan ben ik blij dat het de smaak toch weer even gehad heeft.
2 jaar geleden
Reactie op mamavanevi
Dan lijkt het toch de leeftijd te zijn.. hopelijk gaan ze snel weer normaal ...
Ook goed om te weten trouwens: het is normaal dat kinderen ergens tussen 1 en 2 jaar minder gaan eten.
Zowel qua soorten eten, want ze worden selectiever. Is een normale fase waarbij ze leren dat niet à lles om in hun mond te stoppen is.
Als qua hoeveelheid eten. Tussen 1 en 2 jaar groeien ze procentueel namelijk veel minder snel dan voor 1 jaar. Qua gewicht komen ze zelfs niet superveel bij in dat jaar. Dus helemaal normaal dat ze minder voedingsstoffen nodig hebben.
Dit te weten stelt mij ook heel erg gerust als hij weer even een periode heeft van weinig eten.
2 jaar geleden
Reactie op happy24
Zelf soep maken!
En verder gewoon blijven aanbieden elke dag en zelf laten ...
Ik geef ook veel zelfgemaakte soep, in een rietjesbeker als drinken bij het avondeten of de lunch. Of rauwkost tussendoor, vooral Cherrytomaat of geblancheerde paprika snackt ze graag weg.
2 jaar geleden
Reactie op Schaakmeisje
Ook goed om te weten trouwens: het is normaal dat kinderen ergens tussen 1 ...
Dat is inderdaad goed om te weten! Thanks 😄