11 Reacties
2 jaar geleden
Smeer je de luuf ook onder de voetjes? Helpt bij mijn zoontje. Die is net van z’n verkoudheid af 😊 en water drinken. Voor het slapen leg ik het hoofdeinde van z’n matrasje omhoog door handdoeken onder het matras te leggen, dan loopt z’n keel en neus niet zo vol steeds.
Ohja en als hij verkouden is doe ik em elke dag in bed met beter ademen shampoo van het Kruidvat merk(ik denk dat het beter ademen heet, weet het niet zeker). Blauwe fles van het Kruidvat merk bij de babyafdeling. Hielp bij ons ook goed! Hopelijk heb je hier wat aan 😊
2 jaar geleden
Pff vervelend hè.
Heeft mijn dochter ook. Hoesten s’nachts is het vervelends.
Ze is nu ook onwijs verkouden onder haar neus helemaal schraal zo zielig en soms beetje bloedneus er bij :(
Hopelijk gaat het allemaal snel over.
Voor hoesten gebruiken wij ook hoestdrank.
En luuf s’ochtends en s’avonds.
Maar ik denk ook dat je moet wachten tot het over is helaas.
2 jaar geleden
Geen zuivel, dat zorgt voor meer slijm in de keel. Ui naast het bed.
Wij hebben van VSM tussikind (volgens mij heet het zo). Werkt erg goed tegen hoesten.
Neusspray A. Vogel voor kinderen, voor het slapen gaan en neus insmeren met vaseline zodat de korstjes niet blijven plakken.
Warm douche voor slapen gaan?
Beterschap ❤️🩹
2 jaar geleden
Hoi! Hier onze tips:
- Wij gaven in die periode ook lekker wat zetpilletjes mee. Dan doet het hoesten minder zeer, slaapt ze iets beter en kon ze ook iets beter eten. Uiteraard niet meer dan toegestaan. Als je goed timed dat kun je precies een dag overbruggen met de toegestane hoeveelheid.
- Kort en niet te heet douchen voor het slapen gaan, door de warmte komt het lekker los maar na een paar dagen droogt haar huidje wat uit vandaar niet te heet.
- smeren smeren smeren! Meer Luuv inderdaad, maar ook vaseline onder de neus (voorkomt aangekoekte snotjes)
- gesneden uitje naast het bed of in een doek om de nek. Gaat de neus lekker van open staan. Stinkt wel, maar zie tip 2 😉
- hoestdrank voor t slapen gaan (maar dat doe je al) en daarna niet meer drinken. Overdag een lepeltje honing (ook om de keel te verzachten.
- we hebben iets onder het hoofdeinde onder het matras gelegd zodat ze iets omhoog ligt. Hierdoor loopt het slijm niet “omhoog”.
Dit werkte voor ons heel goed! Succes!
2 jaar geleden
Reactie op jvijf2000
Smeer je de luuf ook onder de voetjes? Helpt bij mijn zoontje. Die is net v ...
Ik had er nog nooit van gehoord luuf onder de voeten maar heb t gister geprobeerd. En ik denk echt dat het helpt! Hoe kan dat dan? Smiddags sliep ze 2.5uur en vanacht helemaal niet gehoest en geslapen tot half 10 vanmorgen. Ik denk slaap inhalen. Maar ik vraag mij af wat doet die luuf dan onder de voeten? 😅
2 jaar geleden
Onze zoon heeft hyper reactieve longen. Wij hebben dus het advies gekregen eens geen luuf te smeren, omdat dat zijn hoest juist prikkelde en verergerde! Ik denk dat dat ook de reden is dat veel mensen het onder de voetjes smeren: minder heftige lucht. Bij ons helpt een lucht vochtigheid meter, luchtbevochtiger als het te droog is, goed luchten overdag, bed ietsjes omhoog, flesje water in zijn bed in het hoekje (als hij dorst heeft of hoest in de nacht pakt hij dit zelf (als dubbele luier om)). Verder zo lucht prikkelarm mogelijk: een uien, geen hoestdrank etc. Dit is wat bij ons helpt!
2 jaar geleden
Onze zoon heeft hyper reactieve longen. Wij hebben dus het advies gekregen ...
Geen uien 😅