13 Reacties

één jaar geleden

Ik hoor het vaker hoor dat er liever geen kinderen bij zijn.. en dan voornamelijk jonge kinderen.. ook niet bij de ceremonie e.d. maar maak het bespreekbaar met hun.. vrienden van mij deden dit ook(ik had toen nog geen dochter) want die hadden bij andere weer bij een bruiloft gezeten waar dus de hele tijd je kinderen hoorde spelen, praten, huilen of gillen.. snap dat je daar ook niet op zit te wachten.. het is hun dag en willen dan ook alle aandacht hebben.. maar maak het vooral bespreekbaar en kijk naar wat er mogelijk is

één jaar geleden

Ik snap dat je het jammer vind dat je kleintje niet mee kan/mag. Maar ik denk dan het is hun dag en als hun het zo graag willen vieren zou ik dat respecteren.

één jaar geleden

Ik hoor het wel vaker dat kids niet welkom zijn maar als zij ook niets investeren in jou dochter haar speciale dagen, snap ik heeeeel goed dat je gefrustreerd bent. Zou goed voor jezelf bedenken of je behoefte hebt om die dag aanwezig te zijn en anders lekker niet gaan. ‘Sorry, geen oppas’

één jaar geleden

Het is hun dag, zij betalen alles. Zij hebben zelf nog geen kinderen denk ik? Kan mij best voorstellen dat ze geen rond rennende kinderen willen op hun trouwdag

één jaar geleden

Denk dat kinderen vaker niet dan wel uitgenodigd worden op bruiloften eigenlijk

één jaar geleden

Ik snap je frustratie maar het is hun dag en ze willen er geen kinderen bij. Hoe vreemd dat dan ook voor jullie (als ouders) is, je zal het moeten respecteren. Dat ze nooit op verjaardagen of speciale gelegenheden komen van jullie kindje, zou je met ze moeten uitpraten (staat namelijk los van hun trouwen) anders zullen ze je frustratie nooit begrijpen.

één jaar geleden

Is normaal toch? Ik zou gewoon rustig bespreken dat je het niet leuk vindt dat hij niet kwam op voor jou belangrijke dagen. Maar ik zou het niet koppelen aan de bruiloft eerlijk gezegd

één jaar geleden

Niet koppelen vind ik moeilijk er word van ons altijd verwacht dat we er zijn voor hun want familie is belangrijk maar zij zijn zelfs nog nooit bij ons langs gwst en wonen al 8 jaar samen 🤷‍♀️ en het feit van geen kinderen op de trouw ik snap het ergens wel en ergens niet er is maar 1 kind al de rest zijn volwassenen. Het zou voor mijn man het wat draaglijker maken denk ik, word een moeilijke dag omdat zijn mama vorig jaar plots overleden is en hij het hier nog steeds heel moeilijk mee heeft.

één jaar geleden

Ik zou gewoon vragen waarom. Vriendin van mij trouwt, familie was ook erg teleurgesteld dat dochter niet uitgenodigd is. Uitleg was: veel mensen met grote gezinnen waardoor er (veel) meer kinderen zijn dan volwassenen. Sfeer is daardoor compleet anders. Kiezen wilden ze niet. Sommige nichtjes en neefjes hebben ze minder mee dan kinderen van vrienden dus dat wordt een rare verdeling. En de sfeer wordt compleet anders. Als je met kinderen bent ligt daar je voornaamste focus, een gesprek afmaken is vaak al een uitdaging. Daarbij is de bruiloft vaak te laat dus veel ouders zullen dan vertrekken. Floep, weg sfeer. Ik vind het dus allemaal goede redenen. Mijn broertje is vorig jaar getrouwd, het was heel mooi om de kinderen daar deel van te zien uitmaken. Maar ‘s avonds was een ramp. Jongste wilde niet slapen waardoor we niet echt van het feest hebben kunnen genieten. Zelf zou ik het netjes hebben gevonden als je broer het iets eerder had laten weten. 2 maanden is best lastig om oppas te regelen voor een hele dag.

één jaar geleden

Wij wilden ook geen jonge kinderen op onze bruiloft. Tijdens de ceremonie kunnen ze nog niet rustig stil zetten en zijn en ook daarna heb je rennende/gillende/huilende kinderen waar wij niet op zaten te wachten op onze dag. Als wij nu naar een bruiloft zouden gaan zou ik onze dochter ook niet meenemen. Zij heeft er niks aan en wij zouden dan alleen met haar bezig zijn

één jaar geleden

Reactie op Paula2904

Wij wilden ook geen jonge kinderen op onze bruiloft. Tijdens de ceremonie k ...
Ik sluit mij hier bij aan. Het is hun dag en niet die van jullie en dat heb je te accepteren. Ik heb toevallig afgelopen weekend zelf getrouwd en wij hadden wel een aantal kinderen erbij, maar daar hebben wij erg veel spijt van. Het was onze dag… Dus als het bruidspaar dit aangeeft, hoor je daar naar te luisteren, ik begrijp ze volkomen. Succes met de overgave 😉 En eerlijk is eerlijk, het is toch ook wel even lekker een dagje zonder de kinderen? 🤪😊

één jaar geleden

Reactie op Paula89

Ik sluit mij hier bij aan. Het is hun dag en niet die van jullie en dat heb ...
Oprechte vraag, ik ga zelf namelijk ook trouwen in het najaar, was je eigen kind er wel bij? En hoeveel andere kinderen in welke leeftijd? Waarom heb je er spijt van? Ik twijfel namelijk erg over hoe ik de dag met/zonder kinderen wil inrichten. Wij hebben wel onze oppas erbij die dag, die dan "verantwoordelijk" zou zijn voor onze kindjes. En nog 2 meiden van 10 en 8 en twee jongens van 5 en 2...

één jaar geleden

Reactie op Lynn1991M

Oprechte vraag, ik ga zelf namelijk ook trouwen in het najaar, was je eigen ...
Die laatste zin bedoel ik als in, dat zijn de kinderen van mijn zwager en zus. (Daarvoor zal onze oppas niet verantwoordelijk zijn, als we die kids dus al laten komen).