9 Reacties
2 jaar geleden
Vooral niet smorgens willen slapen. En smiddahs lastig slapen.
Ik heb gewoon het ochtend dutje achterwegen gelaten, en even een rust moment ingepland op de bank. En eerder naar bed voor het middag dutje. Duurt een paar dagen voordat ze eraan gewend zijn om wat langer wakker te blijven. Dus je zult in het begin nog wel war vermoeidheid merken smorgens maar daar doe je dat rust momentje dan voor. Bij mij ging ze dan rond 12.00/12.15 naar bed tot half 3 3uur. Nu gaat ze tussen 12.15 en 13.00 naar bed tot 14.30/15.00
2 jaar geleden
Ons zoontje wilde smiddags niet meer slapen als hij 's ochtends sliep. We hebben het ochtend dutje ingekort naar 15 a 20 minuten, maar dan was hij net in z'n diepe slaap dus niet te genieten. Daarom op een gegeven moment ochtend dutje geskipt. Tijdens het moe worden iets actiefs ondernemen met de kleine en smiddags iets eerder op bed.
2 jaar geleden
Het slapen ging ineens lastig. Eerst sliep ze 2x 2 uur..
En ineens sliep ze nog maar 1x en ze hebben t bij de opvang ook gewoon opgepakt. Hebben het bijna niet door gehad.. en als ze het nodig had pakten we toch weer even 2 slaapjes.
Voor ons werkt het door gewoon te doen en daar niet te veel over na te denken.
Maar onze kleine vindt dat ook helemaal prima.
(Was rond 15 mnd nu is ze 17 mnd)
2 jaar geleden
Hier heeft ze af en toe 2 slaapjes en af en toe 1. Het is maar net hoe de dag loopt en wat we gaan ondernemen.
2 jaar geleden
Hier heeft ze af en toe 2 slaapjes en af en toe 1. Het is maar net hoe de d ...
Ik denk dat je uit eindelijk vanzelf wel overgaat naar een slaapje als ze merken dat ze minder snel moe zijn en langer wakker kunnen blijven.
2 jaar geleden
Ik ben begonnen om haar dan van 11:00 tot 13:00 te laten slapen.
Opblijven tot de middag redde ze niet en dan savonds 18:00/18:30 naar bed.
Na een aantal weken verschoof dit vanzelf naar 13:00-15:00.
2 jaar geleden
Bij het ochtenddutje duurde het lang voordat hij in slaap viel en het middagdutje wilde die niet meer of pas laat.
Ochtenddutje was hier max 30 min en middagdutje wat hij nodig had.
Ochtenddutje over gaan slaan, maar wel een rust momentje elke keer gepakt en nu nog als het nodig is.
Dan ga ik even met hem zitten op de bank, lezen we een boekje of kijken we juf roos of pretlettertjes.
Boterham eten hebben we vervroegd naar 1130, fruit tussen 0900 en 0930. Om 1230 naar bed tot 1430-1500.
Avond 1900 naar bed. Als hij korter slaapt, probeer ik hem in de avond eerder naar bed te doen.
Hoe lang zijn je ochtenddutjes?
Als die langer zijn dan 30min zou ik dat eerst proberen, misschien dat het middagdutje wel goed gaat dan.
Had ik ook met mijn zoontje, ging echt super. Vond het vanuit mijn gevoel wel moeilijk om hem wakker te maken, maar merkte snel dat het veel beter ging.