23 Reacties
2 jaar geleden
Puur voor mezelf, serieuzer geworden in het leven. Bewustere keuzes maken, vroeger spendeerde ik bijvoorbeeld m’n volledige salaris en nu ben ik heel bewust hoeveel ik voor de kinderen spaar etc.
2 jaar geleden
Ik ben geduldiger en assertiever geworden. Merk wel dat ik, doordat ik minder tijd voor mezelf heb, eigen hobby’s heb laten varen. Maar wil mezelf daar wel meer toe gaan zetten.
2 jaar geleden
Volgens mijn eigen ouders ben ik volwassener geworden 😬 merk dat echter zelf niet zo.
Voor de rest ben ik toch vooral nog dezelfde ik, maar wordt die vaak gewoon wat naar achter geschoven omdat er iets anders op de eerste plaats komt.
Net door die vermoeidheid en drukte enzo heb ik soms het gevoel dat er stukjes van mezelf zijn die ik nu te weinig ruimte kan geven en dat mis ik soms wel.
2 jaar geleden
Ik merk dat ik me minder druk maak om onbelangrijke dingen. Waar mijn werk eerst heel belangrijk was en ik er altijd voor 100% stond, staat dat nu een heel stuk lager op mijn prioriteitenlijst 🙈😅 ik ga nu ook akkoord met een 6 🤣
Deze mindset zal vast veranderen als Julia wat ouder wordt, maar voorlopig kan het werk me gestolen worden en tel ik de dagen af tot het weekend is. Ik ben van fulltime naar 3 dagen gegaan, dat vind ik momenteel echt meer dan genoeg. Ik ben nu het meest gelukkig als ik in het weekend lekker thuis ben met mijn man en Julia of tijdens de 2 heerlijke mamadagen aan het begin van de week. ❤️
Verder kan ik niet meer multitasken! Waar ik voorheen gemakkelijk 3 dingen tegelijk kon doen én een gesprek kon voeren, kan ik dat nu echt niet meer! Die functie mis ik nu echt wel eens!
2 jaar geleden
Leuk om te lezen. Allemaal wel herkenbaar. Ik denk dat ik ook een stuk serieuzer ben geworden terwijl ik eerst best n losbol was. Dingen die ik vroeger normaal vond, vind ik nu echt niet meer kunnen. Ik denk dat ik best saai ben geworden haha. Mama zijn vind ik nu t allerleukste en mijn zoontje is t allerbelangrijkste. De rest is een beetje bijzaak geworden.
2 jaar geleden
Multitasking en mijn organisatorische skills zijn serieus geminderd! Ik kan me nu maar op een ding concentreren (bv de kleine haar pyjama aandoen). Als mijn man dan dingen vertelt of vraagt, lukt me dit echt niet 💁🏻♀️
2 jaar geleden
Ik heb meer schrik gekregen, bang dat er mij iets zou over komen en dat hij zal opgroeien zonder mama of God weet wat er met hem zou gebeuren.. ookal weet ik dat de familie klaar zou staan.
Bang dat hem iets zou over komen.
Ik was steeds zelfzeker over auto rijden maar in het begin was ik zo bang om te rijden met mijn zoontje erbij. Die angst is al beter geworden
Ik zeg ook rapper wat er op mijn tong ligt terwijl ik het vroeger ging inhouden of verbloemen.
En oja, zoals hieronder in de reactie van XxMaia, heel herkenbaar!
Ik maak geen tijd meer om mezelf 'mooi' te maken want die tijd vind ik precies niet meer 🤪.
Ik heb ook moeten leren om de rommel die mijn zoontje maakt (qua speelgoed en dergelijke) niet meteen op te ruimen maar enkel als hij in zijn bedje ligt want 2m later en er ligt weer vanalles bij 😅
2 jaar geleden
Oeh herkenbaar dat onverzorgd, oververmoeid en slecht geheugen. Chaotisch was ik al.
Ik ben meer een huismus geworden. Waar ik meestal om de week 5 uur 's ochtends thuis kwam kijk ik nu om 6 uur met alle liefde (en ☕️☕️☕️) naar pingu.
En een beetje stuurloos voor m'n gevoel, geen idee wat ik carrière wise wil terwijl ik super ambitieus was en veel meer kansen pakte dan nu.
Misschien ook wel een stukje bewuster van het kleine en grootste geluk dat in het ledikantje ligt.
Poeh en dat onverzorgd zeg, pfff dat moet echt anders. Ik ga morgen een afspraak bij de kapper inplannen 😂
2 jaar geleden
Reactie op MiMA18
- Mijn geheugen is echt een verschrikking…
- Ik kom veel meer voor mijzelf ...
Echt he, precies of ik heb mijn libido er samen uitgeperst bij mijn bevalling 😂
2 jaar geleden
Ik ben ook super benieuwd of jullie op emotioneel vlak veranderd zijn.
Ik merk dat ik zelf veel ben gaan nadenken over mijn eigen jeugd en dat ik dat soms lastig vind en daardoor zelf ook wel dingen anders wil doen.
Verder voel ik me super zelfverzekerd op het vlak van opvoeden.
Werk is naar prioriteit twee gegaan ipv een maar wil nog altijd zorgen voor een leuke carrière dus werk nog steeds fulltime. Soms wat druk maar eigenlijk heel goed te doen wel.
Ook merk ik dat het lastiger is om alle sociale contacten te onderhouden. Kies nu bewust voor de mensen die het dichtst bij me staan en waar ik energie van krijg :)
2 jaar geleden
Mijn emoties en gemoedstoestand gaat nog de hele wereld rond. De ene dag ben ik super gelukkig en kan ik goed om met stress en tegenslagen. De andere dag wil ik me het liefst verstoppen, kan ik om alles janken en is m'n lontje zo kort dat de bom bij het minste barst. Ik baal hier enorm van, voordat ik moeder werd was ik emotioneel redelijk stabiel.
Als ik dit zo typ, klinkt het alsof ik bijna opgenomen moet worden maar dat is 't echt niet 😅 Waarschijnlijk nog een mooi gevolg chronisch slaaptekort.
Verder zijn onbelangrijke dingen ook lekker onbelangrijk. Mag iedereen vinden en denken, maar wij leven ons leven. Vroeger kon ik me daar dan weer wel druk om maken!
2 jaar geleden
Vergeetachtig en verstrooid. Ik werk als flex medewerker op diverse KDVs en ik gooi alle namen van de kinderen op een hoop en kies er af en toe 1 😂 lekker chaotisch dus! Ik onthoud de namen dus echt niet of ik onthoud ze wel maar weet niet welk kind het is 👍
Ik loop naar boven voor het ene en kom drie keer beneden en dan heb ik het nog niet gepakt! Zo ook met boodschappen doen.
Huishouden is DRAMA 😅
Besteed minder aandacht aan m’n uiterlijk..
Kind is prio 1 en mijn welzijn en m’n man is prio 2… de rest kan echt de tyfus krijgen. Zolang wij als gezin maar functioneren, gezond en gelukkig zijn.
Ik zeg vaker nee en zeg ook eerlijk als ik ergens geen zin in heb. Ik wil ook een leuke dag hebben namelijk.
Wat andere kiezen, wat hun mening is en of ze boos zijn of dat ik weer iets niet goed heb gedaan interesseert me geen reet meer. Ik was vroeger best wel een people pleaser en ik ga dat gewoon niet meer doen. You do you lieverd 🥰
Komt misschien wat fel over (zo kan ik ook zijn). Maar ik heb een klein hartje hoor 😇❤️ de meeste mensen zijn namelijk heel lief! Ik ken helaas gewoon wat rotte appels 😂
2 jaar geleden
Ja ik ben zéker veranderd sinds ik moeder ben.
Van een normale kinderloze vrouw naar een overbezorgde moeder die echt een huismus geworden is😱
Verder ben ik luier in het huishouden en weer super actief met de kleine..
-vergeetachtig
- soms loop ik in huis en denk ik van waar heb ik dat en dat nou weer gelaten?!
2 jaar geleden
Reactie op MiMA18
- Mijn geheugen is echt een verschrikking…
- Ik kom veel meer voor mijzelf ...
Hahahahahaha "mijn libido is tegelijk met m'n placenta weggegooid" Moest hier zo om lachen. Wel heel herkenbaar, dat wel