14 Reacties

één jaar geleden

Lees graag mee ik heb namelijk hetzelfde met mijn zoontje

één jaar geleden

Gewoon blijven geven, waarom niet 🤷‍♀️ Mijn zoon krijg nog 2 flesjes "melk" in de ochtend en voor slapen gaan, gewoon omdat hij het lekker vind. En voor het vele plassen, hij krijgt voor de nacht een grotere maat luier aan, maat 6. Dit gaat prima.

één jaar geleden

Gewoon lekker geven als dat nog goed voelt hoor. Zo'n momentje samen is ook wat waard. Hier tot vorige week ook gedaan, ons meisje is nu ook 18mnd en kreeg 's morgens en 's avonds nog een fles van 90ml. Heerlijk nog even samen zitten. 's Middags kreeg ze al paar weken melk uit dr rietjesbeker of open beker. Laatste weken drinkt ze steeds minder ervan, dus we vonden het een mooi moment om ermee te stoppen. Voor naar bed gaan paar slokjes water laten drinken en ze viel zo in slaap. Komt vanzelf 🙂

één jaar geleden

Reactie op Manu26

Gewoon blijven geven, waarom niet 🤷‍♀️ Mijn zoon krijg nog 2 flesjes "me ...
Grote luier is wellicht uit te proberen, dankje! En waarom niet, ze lijkt er steeds minder behoefte aan te hebben, drinkt overdag voldoende en dat nat worden dus.

één jaar geleden

Reactie op NovemberBaby2020

Gewoon lekker geven als dat nog goed voelt hoor. Zo'n momentje samen is ook ...
Oh goed om te lezen. Zie het ook niet als iets verkeerds hoor, maar omdat er nu dingetjes omheen spelen dat ik denk is het nodig. Idd, heerlijk om samen te zitten, te kroelen, etc. We kijken aan hoe het zich zal ontwikkelen.

één jaar geleden

Bij onze oudste hebben we de fles vervangen voor een beker (zo'n munchkin 360). Ik wilde namelijk zsm van de spenen af ivm de bekende adviezen. Daarna zijn we t drinkmoment gaan vervroegen, dus kreeg hij een bekertje melk voordat we naar boven gingen. En daar zijn we toen ook zonder problemen mee gestopt na een paar maanden. Bij de jongste zijn we ook net overgestapt om de avondfles te vervangen voor die Munchkin beker. Ondanks dat ik het fles momentje ook erg fijn vond, heb ik toch hiervoor gekozen omdat ik gewoon bang ben voor de tandenstand door de spenen. En aangezien hij ook nog een gewone speen heeft, vond ik het fijn om er 1 moment af te halen🙈 Die gewone speen gebruikt hij nu ook al veeeel langer dan ik zou willen, maar ben er zelf nog niet aan toe om te stoppen🤭 Heb je een keer geprobeerd om geen flesje meer te geven? Kijken hoe ze daarop reageert? Grote kans dat ze het wel wilt, want ze zijn natuurlijk niks anders gewend. Maar wie weet. Doe iig gewoon lekker waar jij je goed bij voelt:) succes!

één jaar geleden

Wij zitten hier ook aan te denken. Ze heeft het niet meer nodig. Krijgt savonds 90ml, maar vind het lastig om nu haar avondritueel om te gooien, aangezien binnen nu en vier weken onze tweede wordt geboren. Dan wordt al alles anders. Dus ik denk dat we het voorlopig nog even zo doen. Of het flesje misschien vervroegen/beneden doen. Lastig hè. Vooral omdat ze hier nu eindelijk weer goed slaapt. Ik wil niet iets doen om dat in de war te schoppen

één jaar geleden

Onze dochter krijgt nogsteeds een fles, ik denk dat ik dat er voorlopig wel in jou. Maar als alternatief zou je een klein beetje water/thee in een beker kunnen geven ofzo? En om het momentje te behouden misschien even samen zitten om een boekje te lezen?

één jaar geleden

Bij ons werd het flesje weggeduwd dus tja...haha. Nu gaan wij met hem zitten en samen sterren kijken(projector) in een donkere slaapkamer en staat er een beker met drinken (water of zero siroop). En gaat hij gewoon lekker slapen als wij hem neerleggen. Je kan dus het momentje behouden maar dan met een boekje lezen of even chillen samen.

één jaar geleden

Hier zowel sochtends als savonds nog een volle fles van 240... hij geniet daar zo van,zolang hij dat wil krijgt hij dat ook. Zie daar geen probleem in!

één jaar geleden

Mijne krijgt ook sochtends en savonds nog 120/150 ml. Hij vraagt er echt naar en als t te lang duurt voor hij t krijgt raakt hij zelfs overstuur 😅 Ik vind dat helemaal prima en blijf het voorlopig nog geven.

één jaar geleden

Misschien een tip om het te mixen met water. Eerst 80% melk en 20% water en dit steeds meer vervangen door water?

één jaar geleden

Hier ook in de ochtend nog 150 en avond 200. Ze geniet er echt van dus waarom afbouwen denk ik dan 🙈 verder eet ze ook goed. Moest ze door de fles minder goed gaan eten in de toekomst ga ik wel afbouwen maar voorlopig dus nog niet nodig