12 Reacties

één jaar geleden

Tablet (mits je dit oké vindt) Koekjes Speelgoed die je kan zuignappen aan t raam Kussen die je op de plaats van de voeten kan zetten zodat ze kunnen liggen. Eventueel draagzak Kleurboek/potloden

één jaar geleden

Hoe lang is het vliegen?

één jaar geleden

Ik gaf m’n dochtertje knijpfruit bij het opstijgen (tegen oorpijn), verder cadeautjes inpakken zodat ze die tijdens de vlucht kan uitpakken en met het cadeaupapier kan spelen😂

één jaar geleden

Hoe lang is het vliegen?
Het wordt een lang reis van eerst 3,5 uur met tussen stop van 3 uur en dan weer 1,5 uur vliegen 😫

één jaar geleden

Alle snacks die ze lekker vinden, drinken dat ze graag drinken voor bij het opstijgen. Draagzak voor een dutje. En idd cadeautjes inpakken voor of het inpakpapier of zodat ze weer even wat nieuws hebben om te spelen. Liedjes zingen, boekjes lezen. En af en toe een filmpje. Vooral niet teveel verwachten van je dreumes en probeer er zelf relaxt in te staan. Ja het is klote als je kind huilt en ik voelde me dan ook ongemakkelijk tegenover anderen, maar zij zagen ook dat ik alles (in normale opzichten) deed om mijn dochter comfort te bieden/te troosten.

één jaar geleden

Even een tip, laat hem niet teveel eten. Onze dochter kon niet slapen en had lekker alles door elkaar gegeten. Oververmoeid en misselijk? En kotste tijdens de landing (gelukkig toen pas 😅) alles onder. Stoel voor ons, de vloer. Niets aan te doen, wel echt superlullig voor de bemanning.

één jaar geleden

Bedankt voor jullie tips. Ik ga proberen zo veel mogelijk zijn dag ritueel aan te houden… ik vind het best ook wel spannend, zo een lange reis zou hij best als pittig ervaren. En dan nog eens alleen 😅

één jaar geleden

Ik ben vorig jaar alleen geweest met mijn dochter. Vlucht van 4 uur en 45 min. Ik dacht dat het koud zou zijn in het vliegtuig, maar het was loeiheet. Dus lekker laagjes aandoen. Elk kind verschilt, maar hier ging het heel goed. Ik had een speeltje, eten en drinken mee en filmpjes gedownload van te voren op Netflix. Uiteindelijk was ze vooral druk met de boekjes uit het vliegtuig en de mensen naast ons vermaken 😅 Neem genoeg drinken mee. Ze drinken vaak meer tijdens de vlucht (waarschijnlijk prettig voor de oren). Check dus ook extra de luier op langere vluchten dat ze niet doorlekken. Wat ik lastig vond was dat ik een luiertas + grote weekendtas en koffer mee had. En de buggy. Mijn dochter liep nog niet en de buggy kun je heen tot aan de gate meenemen, maar terug moet je vaak een eind lopen en ligt je buggy ook nog eens op de andere transportband. Dus dit jaar wordt het 1 weekend tas (of rugzak) + koffer. Gelukkig zijn er heel veel lieve mensen die altijd willen helpen met je bagage en kindje als je alleen als ouder vliegt.

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Ik ben vorig jaar alleen geweest met mijn dochter. Vlucht van 4 uur en 45 m ...
Thanks voor de goede tips vooral wat je als slecht heb ervaren!

één jaar geleden

Wij zijn voor het eerst gaan vliegen toen ons zoontje 15 maand was. Kon toen al 2 maanden stappen. Heenvlieg was heel vroeg dus sliep hij 2uur lang, de hele vlucht heen. De heenreis was wat anders. Snacks meegenomen en de tablet met opgeslagen filmpjes en boekjes waren een hit. Nadien gelukkig entertainment gehad van 2 meiden die net achter ons zaten 😅

één jaar geleden

Wij hebben al meerdere vluchten gedaan van 10 uur tot 2 uur. Zijn eerste vlucht was toen hij 4 mnd en hij is nu 18 mnd en we zijn net terug van Spanje. Dit heeft ons geholpen: - laat hem voordat je vliegtuig instapt lekker lopen en spelen. - snacks (kies zijn favo) - tablet - magneetboeken - stickers en kleurpotloden - laat hem de omgeving bewonderen via het raampje - rondlopen in het vliegtuig - je mag (warm) water om even fles te maken of hem genoeg water te bieden. Blijf vooral relax ook al is het dat misschien niet. Veel succes!

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Ik ben vorig jaar alleen geweest met mijn dochter. Vlucht van 4 uur en 45 m ...
Bedankt voor deze tip! Hierdoor zijn we toch voor een buggy gegaan die als handbagage mee mag in het vliegtuig. Gaat toch gesjouw schelen. Een andere moeder in de winkel vertelde dat je dan ook de tas om de buggy nodig hebt om deze als handbagage mee te mogen nemen.