9 Reacties

2 jaar geleden

Jesse was en is net zo.. hij wilde zelfs niks van mijn schoonouders weten ( zijn opa en oma) van mijn zussen niet.. En helemaal vreemde mensen moet bij niks van hebben.. Konden hem ook nergens heen brengen dat iemand dan even op hem ging passen bijv. Laatste tijd gaat het iets beter, maar dan is het vooral eerst even de kat uit de boom kijken en dan loopt hij er voorzichtig wel op af.. Maar niet van harte.. het liefste is hij gewoon bij ons. En wij krijgen ook veel commentaar, en vooral met slapen.. waarom we hem nog niet ergens hebben laten slapen enz. Maar dat gaat me de ene oor in en de andere weer uit.. Komt vanzelf.. als hij 18 is straks wil hij vast niet meer bij papa of mama op schoot denk ik dan maar.. 🥺🙏😊

2 jaar geleden

Ons meisje moet ook altijd een half uur de kat uit de boom kijken bij papa of mama op schoot als we ergens anders zijn. Wat bij ons het best werkt is haar daarna eerst even zelf te laten spelen (zonder dat anderen aan haar trekken). Daarna komt het tijdens het spelen vanzelf dat ze interactie gaat zoeken.

2 jaar geleden

Reactie op lisannexx

Ons meisje moet ook altijd een half uur de kat uit de boom kijken bij papa ...
Jahoor hier ook precies dit. We hoeven toch niet allemaal gelijk iedereen met open armen te ontvangen? 😅 Niks van aantrekken!

2 jaar geleden

Hier imiddels bij opas en omas binnen 5 minuten ontdooid, maar bij mensen of vrienden die we minder vaak zien is het ook eerst even wennen bij papa en mama. Het fijnste is idd zelf laten staan en spelen , zonder dat iedereen gelijk haar aandacht wil. Maar helaas niet iedereen begrijpt dat.

2 jaar geleden

Niks aantrekken van dat commentaar! Hier ook een mannetje dat alleen op zijn gemak is bij papa, mama opa en oma en oom en tante van papa's kant. Bij de rest is het huilen tot en met.

2 jaar geleden

Hier ook hoor en vind het sowieso niet een ‘probleem’ 😊. Krijg ook eigenlijk niet echt commentaar erop, denk wel dat ze het denken hahaha maar das niet mijn probleem, xozo is gewoon ontzettend duidelijk in wat ze wil en wat ze niet wil 😜. Komt vanzelf.

2 jaar geleden

Oh gelukkig is Nico dan toch niet de enigste🤭 Hier ziet hij de grootouders elke week maar toch lukt het maar zelden dat ze hem mogen pakken. Als ze hem gewoon op de grond rustig laten spelen terwijl wij in de buurt zijn amuseert hij zich wel. Hij komt dan ook met boekjes ofzo om iets te laten zien aan hun maar pakken of op de schoot wil hij niet. Veel mensen begrijpen dat niet en willen hem meteen pakken als ze hem zien en dan slaagt hij helemaal in paniek. Als ze vragen mag ik u eens pakken zegt Nico ook meteen duidelijk nee. En toch doen ze het

2 jaar geleden

Hier juist het tegenovergestelde. Vind alle mensen leuk en heb soms het gevoel dat ze ons niet echt nodig heeft. Natuurlijk fijn en ook makkelijk dat ze niet erg aanhankelijk is maar soms zou ik het stiekem wel fijn vinden als ze wel onderscheid zou maken tussen mama/papa en andere mensen.

2 jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Oh gelukkig is Nico dan toch niet de enigste🤭 Hier ziet hij de grootouders ...
Het gedrag van Nico wat je omschrijft is hier precies hetzelfde! Er is maar 1 iemand naast ik en mijn partner die haar zonder moeite kan benaderen en dat is mijn moeder 😂(geen idee why). De rest durft het niet meer hahaha want de tantrums zijn het niet waard… maar lichtpuntje: doordat iedereen het accepteert en haar gewoon laat zijn zoekt ze de laatste weken wel iets meer toenadering. Andere opa en oma hebben zelfs afgelopen week een knuffel gekregen 🥹. Op ooghoogte netjes vragen en ja hoor, daar kwam ze aangestormd, en dan valt ze in je armen. Opa stond bijna te huilen 😂😂.