4 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben het kunnen rekken door wat rustmomenten in te lassen door de dag. Even wandelen, in bad of wat tv kijken samen in de zetel. Daar heeft hij echt nood aan. Nu slaapt hij weer tot 7 (gaat slapen om 19u30 en dezelfde 2 dutjes als bij jullie).

2 jaar geleden

Mijn zoontje is om 6:30 wakker (moet ook wel ivm ons werk) om 9:30 dutje tot 11u en dan weer van 14u tot 16u een dutje. Wisselt een beetje af hoe lang de dutjes zijn. Soms moet ik hem ook al om 13u plat leggen. Ik kijk gewoon heel goed naar zn gedrag en reageer daarop om hem in bed te leggen. Alleen zn nachtrust is bij ons standaard om 20u uiterlijk een half uurtje later. Bij ons is ook een tijdje geweest dat hij om 5 al wakker was, maar dan pakte we hem gewoon niet op zodat hij leerde dat dit echt te vroeg was. Was wel even frustrerend, maar komt vanzelf goed. Ik weet niet of dit je helpt, maar dit is hoe t bij ons gaat. Heel veel succes!

2 jaar geleden

Reactie op Giniwini

Mijn zoontje is om 6:30 wakker (moet ook wel ivm ons werk) om 9:30 dutje to ...
Dank voor je verhaal! Helaas zijn wij juist overgestapt op een korter ochtendslaapje, omdat hij anders een super kort middagslaapje deed en het stuk namiddag niet redde. Hij heeft nooit super geslapen, maar meestal wel z'n 2.5 uur overdag

2 jaar geleden

Dank voor je verhaal! Helaas zijn wij juist overgestapt op een korter ochte ...
Via Snuggles&dreams leerde ik dat als je rond 15maand een vroege vogeltje hebt, dit betekent dat je het ochtendslaapje moet weglaten. wat je kan doen als hij zo vroeg wakker is, is een powernapje (in auto, buggy of bed) van 15min rond 9.30 ongeveer. En dan grote middagdut rond 12u-12u30 en dit dan 2,5uur lang. Zo zal zijn ochtenduur opschuiven en kan hij wel een lange ochtend aan. Succes!