74 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb hier mijn borstkolf besteld: https://www.moedermelknetwerk-borstkolfwinkel.nl
3 jaar geleden
Reactie op Marit_1989
Gisteren bij de intake raadden ze mij aan om pas na de geboorte een borstko ...
Ik kreeg hetzelfde advies van de kraamzorg!
3 jaar geleden
Ik kreeg het advies van kraamhulp en lactatiedeskundige in het ziekenhuis om dat de eerste weken niet zelf aan te schaffen maar te huren (ziekenhuis of waar je ook de klossen voor het bed huurt bijvoorbeeld) omdat deze apparaten krachtiger zijn en als het op gang is kan je een andere kopen.
3 jaar geleden
Je via de kraamzorg huren en je vergoeding krijgen via je zorgverzekering
3 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk op advies van mijn kraamverzorgende deze borstkolf gekocht. Zij gaf aan waarom voor een hele dure gaan, terwijl deze t ook prima doet. Heeft ze meerdere cliënten aanbevolen en die zijn dik tevreden.
https://www.bol.com/nl/nl/p/elektrische-dubbele-borstkolf-kolfapparaat-bpa-vrij-150-ml/9200000125494937/?bltgh=vVNht05CgLhcE-syFXVMFQ.2_13.23.ProductPageUrl
3 jaar geleden
Reactie op Anoukspinl
Poespas.nl heeft de Elvie kolf!❤
Ik kolf sinds 2 dagen met de Elvie.
Heel zalig, zéker na een week vol kloven te staan. Voel ik me ff verlost.
3 jaar geleden
Reactie op sarinasimons
Ik kolf sinds 2 dagen met de Elvie.
Heel zalig, zéker na een week vol klov ...
Ik ben ook heeeeel blij met de Elvie.
3 jaar geleden
Reactie op HappyMum
Zo die is wel erg duur!
Is idd duur, maar echt de moeite waard!!! 😁 Je steekt het in je bh en kan gezellig vrij rondlopen terwijl jij je melk kolft 💪👍. Ik heb die op de geboortelijst gezet, dan hoef ik die zelf niet te betalen. Ik heb voor het gemak ook nog extra accessoires besteld zodat ik niet telkens direct alles moet steriliseren. Maar met 2 sets die in de verpakking gegeven zijn, kan je eigenlijk prima verder. Ik heb wel een kleiner formaat extra moeten kopen voor de tepels. Heb kleine tepels dus de twee maten die in de doos waren pasten niet 😊😉
3 jaar geleden
Let er wel op dat de elvie veel minder zuigkracht heeft dan bijv een medela freestyle. Dus ja hij lijkt me heel handig, maar als je veel zuigkracht nodig hebt (en dat had ik wel bij m'n vorige kindjes) dan is ie niet zo geschikt. Vriendin van me heeft daarom uiteindelijk de elvie toch weer verkocht en een medela gekocht
3 jaar geleden
Reactie op Viva29
Let er wel op dat de elvie veel minder zuigkracht heeft dan bijv een medela ...
Ik heb hier de Elvie en Medela Symphonie (die nog veel beter is dan de freestyle) een paar dagen afgewisseld en ik had met de Elvie zelfs meer melk. Dus tsja…zuigkracht zegt op papier kennelijk ook niet alles.
3 jaar geleden
Je via de kraamzorg huren en je vergoeding krijgen via je zorgverzekering
Wel goed controleren bij je zorgverzekering of dat zo is. Bij cz worden alleen de uren van een lactatiedeskundige vergoed en niet het gehuurde materiaal.