9 Reacties
één jaar geleden
Hier loop die ook zelfstandig de trap op en af! Gaat prima en hij had altijd rustig er van af! Proberen wel vaak
Mee te gaan hoor, maar soms wil die naar papa beneden en dan weer naar mama die boven de was aan het doen is, ik vind het wel prima haha 😆
één jaar geleden
Als je ziet en ervaart dat hij heel bewust de trap af kan, bijv achterstevoren, dan zou het denk ik prima kunnen. Dochtertje van net 2 kan dit heel goed en heb ook vertrouwen in haar daarin. Als ze heel moe is of super druk laat ik haar niet alleen gaan. Treuzelt of zeurt ze dan bovenaan de trap, dan doe ik het traphekje voor haar neus dicht tot ze samen naar beneden wil (ik voor haar uit).
één jaar geleden
Nico kan ook wel goed de trap op en af gaan maar ik vind het toch nog te gevaarlijk om hem alleen te laten gaan. Hij is ook soms gewoon een beetje te wild wilde laatst ook eens van de trap springen de laatste 4 trede. Gelukkig dat ik erbij was🙈
Sping sping zei hij en hopla daar ging hij.
Hij springt ook van de ene zetel naar de andere. Maar hierinderdaad ook echt verschrikkelìjk met treuzelen de laatste tijd
En ik ben momenteel 30 weken zwanger ☺️
Ik heb geen idee wat een gebruikelijke leeftijd is om dit zelfstandig te doen of per kindje gewoon zelf kijken waar jij je goed bij voelt
één jaar geleden
Ik zou het niet durven, zeker onder het mom van "hoe zou ik me voelen op het moment dat hij valt en er iets ergs aan over houdt". Aan de andere kant, kun je het natuurlijk zelf het beste inschatten en komt er toch wel een moment dat ze alleen de trap af zullen gaan.
Ik begrijp zeker wel hoe je je voelt. Ik kreeg een filmpje doorgestuurd van "Enjoy every moment"... Wat mensen altijd tegen je zeggen als je kinderen hebt. Moest er enorm om lachen. Echt genieten als het zo ontzettend lang duurt om aan te kleden, NOT.
één jaar geleden
Ik ben van mening dat jij dit het beste voelt en weet als zijn moeder. Je kan misschien een hoogpolig kleed onder aan de trap leggen voor de zekerheid?
één jaar geleden
Ik zou het bij mijn dochter ook wel aandurven nu, ook al doe ik het nog niet. En misschien een tip: mijn dochter treuzelt nu ook soms heeel erg. Ik commandeer nu wat meer (‘nu naar beneden’) en wordt soms zelfs echt heel streng. Op deze leeftijd proberen ze op allerlei manieren zelf de dag in te delen en soms kan dat gewoon niet ;)
één jaar geleden
Hij is gisteren van de trap gevallen 😒 maar meer omdat hij zelf onhandig bezig was. Ik mocht van hem niet mee naar boven en hij duwde mij weg waardoor hij bijna viel. Ik ben toen in de gang om het hoekje staan wachten want ik wou hem niet afleiden op weg naar boven.
Ging meneer dus kijken waar ik bleef 🤷🏻♀️
Toen gleed hij uit, twee tredes naar beneden maar op z’n kont volgens mij. Niks aan de hand maar ik had het voor mijn gevoel ook niet echt kunnen voorkomen…
Gedoe ook telkens!
één jaar geleden
Reactie op ingie91
Lastig. Denk inderdaad dat je het zelf het beste aanvoelt. Mag ik vragen ho ...
Onze kleine gaat zelf de trap af maar lopen er nog achter.
Eerst probeerde we op de billen maar beneden maar vond ik geen succes.
Handen en knieën bleek wel een succes.
Je kunt onderaan de trap beginnen. Dus oefenen vanf de laatste 3 tredes.
Bij ons vond ze het de eerste paar keer super spannend en jammerde ze er wel bij maar door haar te laten doen (en vertrouwen uit te spreken) bouwde ze zelfvertrouwen op en na een stuk of 3 keer hebben wij haar nooit meer hoeven tillen.