139 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Eivor
Beetje rare opmerking. Waarom uitgaan van negatieve? Ken genoeg mama's waar ...
Haha rustig maar. Doen waar jij je goed bij voelt. Maar als een werkende moeder ben ik blij als ik het huis een beetje aankant heb en er eten op tafel staat. Geen tijd om poep uit een luier te scheppen. 馃き
3 jaar geleden
Reactie op Eivor
Beetje rare opmerking. Waarom uitgaan van negatieve? Ken genoeg mama's waar ...
Ik herken het continu commentaar krijgen inmiddels.
Teveel gedoe, ouderwets, vies, duur (?), etc.etc dus ik snap je reactie wel. Het zou fijn zijn als er meer mensen positief zijn over je opvattingen en zich minder vergelijken met een anders invulling van leven. Er is zoooveel support op fb in de groep wasbaar luieren! Ik krijg er helemaal vertrouwen in. :)
3 jaar geleden
Haha rustig maar. Doen waar jij je goed bij voelt. Maar als een werkende mo ...
Probeer in ieder geval niet te snel te oordelen over iets waar je zelf geen ervaring mee hebt. Als werkende moeder vind ik het zelf wel prima te doen, poep scheppen hoeft namelijk echt niet, je kunt inlegvellen gebruiken die je zo door de wc kan spoelen. We zullen vast allemaal nog eens met onze handen in de shit zitten, maar dat hoeft niet aan het soort luiers te liggen 馃槄
3 jaar geleden
Ik heb de eco luiers van Etos gekocht en van Naty. Billendoekjes van Lillydoo. Wij hebben ook new born potjes gekocht om elimination communication toe te passen. Dus de luiers zullen vooral dienen als back-up. Wellicht zullen we ook snel overstappen naar wasbare luiers, maar dat zien we wel.
3 jaar geleden
Wasbaar! Tegenwoordig hoeven duurzame keuzes echt niet meer omslachtig te zijn. Ik heb gekozen voor little lamb 2 delig systeem. Het zijn echt net knuffelbeertjes zo zacht. Lijkt mij voor een babybilletje ook veel fijner dan zo'n plastic/papieren ding. Schijnbaar lekken ze ook veel minder snel door.
3 jaar geleden
Haha rustig maar. Doen waar jij je goed bij voelt. Maar als een werkende mo ...
Poep scheppen hoeft sowieso niet de 1e 6 maanden als je bv geeft. En daarna heb je inlegvelletjes. Nog steeds voor mij een betere keuze imo voor het milieu.
En ik ben BAM en eigen bedrijf. En vind dit gewoon belangrijk. Ik vind opmerkingen als de jouwe niet ondersteunend. Je kan prima een andere mening hebben of het zelf anders doen, maar iemand zeggen dat ze daar nog wel op terug komen is nogal flauw.
Zelfde als keuze voor borstvoeding hoor je dat ook van mensen. Die nu al negatief zijn en zeggen 'nou dat ga je niet volhouden hoor 6 maanden. Is puur projectie. Dat het voor jou niet werkt betekend niet dat het niet werkt voor een ander.
3 jaar geleden
Reactie op Eivor
Poep scheppen hoeft sowieso niet de 1e 6 maanden als je bv geeft. En daarna ...
Ik merk dat je je enorm aangevallen voelt. Dat hoeft niet. Jij hebt jouw mening en ik de mijne. Ik dring je niets op. Ik denk alleen dat je er op ten duur op terug komt. Dat is MIJN gedachtengang. Beetje flauw om de borstvoeding issue erbij te halen. Of je nou wel of geen borstvoeding wil geven, het is beide goed. Daarnaast ben ik milieu- en geld bewust en heb 95% van de baby uitzet tweedehands. Dit om hout (meubels) en katoen te besparen. Iedereen doet het op zijn/haar eigen manier.
3 jaar geleden
Wasbaar! Ook voor mijn 3e kindje! Daarnaast werk ik en gaat mijn wekker elke dag om 04.15 uur om om 06.00 op mijn werk te zijn. Wasbaar heeft voor mij nooit meer gedoe opgeleverd dan wegwerp. Met 3 kids en 3 huisdieren word er toch wel iedere dag gewassen. Waar een wil is, is een weg 馃槉 succes dames, met het wasbaar luieren!
3 jaar geleden
Ik merk dat je je enorm aangevallen voelt. Dat hoeft niet. Jij hebt jouw me ...
Nee jij juist. Je had het bij jezelf kunnen houden dat wasbaar voor jou geen optie is. Ipv dat iemand anders nog echt wel van gedachten gaat veranderen.
Dat zijn juist de opmerkingen die niets toevoegen.
En dat soort opmerkingen en projectie hoor je als zwangere al genoeg, over zo'n beetje elke keuze die je maakt of dingen die je wil proberen.
Oh je wil zonder pijnstilling bevallen? Kom je nog wel op terug. Maar je kan ook zeggen: dat zou ik zelf niet kunnen, ik kies voor x.
Zelfde voor borstvoeding, is niet flauw dat ik dat aanhaal, zo word dat ook exact door mensen gezegd. Ik weet niet of ik de 6 mnd haal, of dat het 眉berhaupt lukt. Maar dat is wel mijn doel voor nu. Mensen die daar dan 'kom je nog wel op terug' die zelf meteen voor flesvoeding hebben gekozen voelt niet als ondersteunend.
Kan me dus ook niet schelen hoe verantwoord jij verder bent, het gaat mij puur om je opmerking die niet ondersteunend is. En dat kunnen we als zwangere vrouwen juist gebruiken. Het gaat niet om wat jouw keuze is, ik geef je groot gelijk als je niet wasbaar wil doen. Maar ga niet zeggen 'daar kom je nog wel op terug'. Dat is alles.
3 jaar geleden
Reactie op Eivor
Nee jij juist. Je had het bij jezelf kunnen houden dat wasbaar voor jou ge ...
Ik ga hier niet verder op in. Jij haalt er allemaal zaken bij waar het niet eens over gaat. Ik pas ervoor om mij mee te laten sleuren in jouw negativisme. Fijne dag gewenst!
3 jaar geleden
Reactie op Maezinha
Ik heb nooit wasbare luiers gebruikt bij mijn dochter. Ik ben nu wel nieuws ...
Natuurlijk kan dat. Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om wasbare luiers alleen snachts te gebruiken. En overdag of naar de opvang een wegwerp luier.
3 jaar geleden
Reactie op Maezinha
Ik ben ook van plan om het te combineren. Buiten de deur, bij opa en oma of simpelweg als de wasbare allemaal in de was zitten, wil ik ook nog wegwerp gebruiken. Ik heb van maatje 1 nu 6 luiers gekocht en ik zie dan wel hoe vaak ik ze daadwerkelijk ga gebruiken en hoeveel ik er nog bij koop. Ik heb nog een aantal maatje 2 van mijn dochtertje, toen heb ik het ook gecombineerd.
3 jaar geleden
Reactie op Maezinha
En nog over dat doorlekken: je hebt een waterdicht overbroekje of buitenlaag, daar kan echt niks doorheen. Spuitluiers schijnen zelfs veel beter binnen boord te blijven met wasbaar, dus minder vaak kleren verschonen en ondergepoept worden.