497 Reacties
2 jaar geleden
Hier nog maar 2 x sochtends en smiddags, savonds krijgt ze een kunstvoeding want daar slaapt ze veel beter van, daarvoor vaak wakker snachts en was er beetje klaar mee want was overdag een halve zombie en heb nog een zoontje van 2 met veel energie🤭. merk nu idd wel dat mijn productie veeeel minder is. Dus ik geniet er nog van zolang het nog duurt maar heb zo het idee dat het binnenkort klaar is, waar ik ook helemaal vrede mee zou hebben. Hoop dat jullie nog lekker een tijdje kunnen genieten samen in de ochtend, ik vind dat zelf ook de fijnste 🥰
2 jaar geleden
Hier ook nog volledig met 8 maanden! Vind het zelf ook echt nog fijn, heerlijk die momentjes samen 😍. Meestal 4 x overdag en 1x in de nacht. Zijn aan het proberen voor een tweede kindje en is nu wel lastiger met borstvoeding maar hoop toch dat het snel mag lukken want ik wil voorlopig eigenlijk nog niet stoppen met borstvoeding.
2 jaar geleden
Hier ook nog, nu 8 maanden 🥰 Ongeveer 5x overdag en 1-2x ‘s nachts. Fijne momentjes samen.
Ik twijfel wel eens of ik langzaam moet afbouwen en hoe dan.. zeker als je er na 9 maanden geen extra tijd meer voor krijgt of ik een dip heb met kolven door ziekte..
Dus maar lekker van genieten 🙏
2 jaar geleden
Dochter is bijna 8 mnd hier. Ik voed nog vrijwel volledig. Ze eet nog weinig vast voedsel. Overdag nog altijd ongeveer om de 3 uur, soms laat ze er wat langer tussen.
Avond krijgt ze 1 fles kv zodat mn man en ik haar om beurten naar bed kunnen brengen (de ander doet dan de oudste) zonder dat ik om de dag zit te kolven. In de nacht komt ze nog gemiddeld 2x, de laatste tijd af en toe maar 1x maar nu is ze bijv ziekjes dus dan wil ze zich nog wel vaker melden.
Gemiddeld zit ik dus nog op zo'n 6 voedingen per 24u.
M'n oudste heb ik tot 18 mnd nog gevoed, in ieder geval in de ochtend. Tot 12 mnd ook in de avond maar ik had toen uiteindelijk te weinig melk voor haar om de nacht door te kunnen slapen.
Ik vind leeftijd in ieder geval niet echt een reden om te stoppen. Ik ga gewoon weer door zo lang hert voor ons allebei nog goed voelt. En dat is natuurlijk heel persoonlijk dus ik zie wel hoe ver ik kom 😊
2 jaar geleden
Hier ook nog volledig borstvoeding, naast het vaste voedsel! Zoontje is nu 8 maanden😊 Ben van plan om rond 10 maanden af te bouwen naar misschien 1 keer per dag (of helemaal stoppen) en dan mijn ingevroren moedermelk te geven tot hij 1 jaar oud is. Heb een flinke voorraad opgebouwd en daar gaan we straks dus fijn gebruik van maken😁
2 jaar geleden
Volledige bv hier, dochter is 8 maanden. Zo'n 7 voedingen per dag. Waarvan 1 nacht voeding sinds ik weer werk (tot aan 6 mnd sliep ze aardig door)
We gaan door zolang als dit voor beide prettig is. Dat zullen uiteindelijk dan wel minder voedingen worden als het vaste voedsel beter gaat.
2 jaar geleden
Hier nog 's morgens en 's avonds, en 's nachts wanneer nodig (soms slaapt hij door soms komt hij nog voor een voeding)
Ik denk erover om de avond ook te gaan vervangen omdat hij die alleen nog maar liggend in bed neemt (anders geen concentratie en dan laat hij continu los) en dat voor mij frustrerend begint te worden, ik lig dan drie kwartier in bed te voeden en ik begin dat gewoon zat te zijn. De ochtendvoeding genieten we beiden nog wel van, dus die mag nog een tijdje blijven. De eventuele nachtvoeding blijft ook nog zo lang mogelijk aan de borst omdat dat veel makkelijker is dan een fles klaarmaken.
2 jaar geleden
Yes 💪🏻❤️ bijna 8 maand en ga sowieso door tot ze een jaar is en het liefst wel tot de who-norm van 2jr 😊 het gaat ook zo lekker en gemakkelijk nu (was het niet, maar dat hebben we overwonnen 😬😬). Ze komt tussen de 5-8 keer op een dag. Moet haar soms wel zelf aanleggen, want anders komt ze nog minder en dat merk ik aan haar plasluiers. Ze eet wisselend vast voedsel en dat vervangt zeker nog niet de bv als ik zo bekijk wat ze binnen krijgt 🤔
2 jaar geleden
Hier 8 maanden en ook nog volledig op verzoek. Op werkdagen kolf ik drie keer en dat wil ik zometeen wel afbouwen naar 1 of 2 keer. Hoop eigenlijk over te kunnen gaan naar alleen live voeden als ik thuis ben of zelf alleen de ochtend, avond en (evt 1 keer) nacht. maar m’n productie is nooit super hoog geweest dus ben ergens bang dat dat geen stand houdt.
Merk dat wij zelf de bv nog super fijn vinden, en dat het super goed werkt. Ook met dagjes weg enzo vind ik het ideaal. En als de kleine ziek is. Het beperkt me alleen in m’n vrijheid qua nachtje weg voor m’n werk bijvoorbeeld. Ik weet dat ik dan kan kolven, maar toch heb ik daar gewoon geen zin in. Anderen, vooral oudere generatie of mensen die zelf geen bv hebben gegeven of maar heel even, vonden het na 6 maanden wel mooi geweest. Vroegen continue of ik al over ging op kv. (Nee.. waarom zou ik..?!)
2 jaar geleden
Hier ook nog bv. Hij eet ook al best veel andere dingen, maar overdag om de 4 uur toch nog een voeding. Snachts soms ook nog. Ik heb ook niet echt een plan wanneer te stoppen. Het gaat nog prima en vind het ook wel makkelijk op deze manier. Behalve als je zelf weg wilt. En kolven op het werk is ook niet heel ideaal, maar wel te doen.
Ik denk dat ik het ook erg ga missen als ik stop. Dus we genieten er nog maar van zolang het duurt 😉
2 jaar geleden
Hier ook nog borstvoeding ik had eigenlijk 1 voeding gewisseld naar kunstvoeding maar ben nu terug volledig borstvoeding aan het geven wat niet echt de bedoeling was... Ik moet stoppen als ik weer ga werken, maar ik merk dat Nico niet zo graag van de fles drinkt hij duwd de fles weg na 100ml ongeveer en dan begint hij bij mij te gaan zoeken.
Ik geef nog ongeveer rond
5u- 8u- 13u- 19u - 22u en soms rond 2u ook nog een extra nachtvoeding.
Ik had graag tot 1 jaar of zelfs 2 jaar gegeven maar ik werk met chemische stoffen lijm en verf en moet dan stoppen. Ik heb eigenlijk wel nog geen andere job dus twijfel nu heb mijn ontslag gegeven, dus weet niet wat ik moet doen. Stoppen met borstvoeding of niet. 😥