497 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Preitaart

Ik had gehoopt om zeker tot 1 jaar nog door te kunnen voeden, dus ik vind h ...
Je hebt het al super gedaan preitaart! Überhaupt super knap met een zware baan dat je nog even door gaat 💪🏻 zo’n dubbel gevoel dan hè. Inzien dat het ook lekker is als partner mee kan draaien, maar tegelijkertijd je kleintje ook graag het ‘goede’ willen bieden 😊 het ene lichaam reageert denk ik ook sneller op minderen in productie als de kleine minder gaat drinken dan de ander helaas :( veel succes daar ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Aeva

Hebben jullie ook van die tepelbijtertjes? Man man man wat doet dat pijn! I ...
1x gehad met een dikke snee tot gevolg en veel pijn bij voeden daardoor. Nu steek ik direct een vinger in haar mond in het vacuüm los te trekken en dat helpt. Ze bijt niet meer 😊

2 jaar geleden

Hier ongeveer anderhalve dag weg geweest afgelopen weekend. Even heerlijk er tussen uit. Alleen gekolfd als ik stuwing voelde, niet om de 3u. Toch ook wel productie achteruitgang nu helaas + een dochtertje die minder/geen zin meer heeft om te drinken. Dochtertje heeft flesjes afgekolfde melk gehad. Eerst pakte ze de fles niet, maar na veel proberen lukte het m’n moeder toch. Nu lijkt het echter dat ze geen zin meer in de borst heeft, want flesje vond ze volgens mij ook wel gemakkelijk en de melk kwam daardoor sneller. M’n moeder heeft niet therapeutisch gevoed, omdat ze de fles nauwelijks pakte en dat begrijp ik volkomen. Jullie nog tips? Meer aanleggen lijkt niet het effect te hebben van een betere productie of dat ze makkelijker drinkt, want ze lijkt er gewoon geen zin meer in te hebben :(

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Hier ongeveer anderhalve dag weg geweest afgelopen weekend. Even heerlijk e ...
Hoe vaak drinkt ze nu nog? En als ze wel aanhapt, is ze dan voldaan na het drinken? Onze kindjes komen nu ook wel op een leeftijd dat sommigen al op een natuurlijke manier gaan afbouwen. Soms is 1 of 2 x per dag drinken dan nog genoeg. En als ze de fles nu wel goed pakt, kun je evt toch nog (deels) over op kv, want dat lukte een poos geleden juist niet, toch? Ik hoop dat het je lukt om dat te kiezen wat bij jou de minste stress oplevert. Je bent hoe dan ook een super mama!

2 jaar geleden

Reactie op Elea

Hoe vaak drinkt ze nu nog? En als ze wel aanhapt, is ze dan voldaan na het ...
Rond 4:00-7:00-10:00-12:30-16:00-18:15 maar in principe leg ik haar dan zelf aan en geeft ze het niet super goed aan. Alleen die van ‘s nachts heb ik momenteel het idee dat ze echt wil drinken, alleen is dat voeding verplaatsen volgens mij van de ochtend naar de heeeeele vroege ochtend 🤔🤭🙈 Ze is zeker voldaan na het drinken, soms zelfs met spugen erbij momenteel, al zal dat ook te maken hebben met het feit dat ze enorm aan het tijgeren is en niet meer stil wil liggen 🤣 Ik ben gewoon enorm in dubio. Ik wilde heel graag de fles geven omdat het mij meer rust gaf. Dat was echter zoveel stress omdat ze hem niet wilde en toen liep bv weer zo relaxed dat ik daar niet mee wilde stoppen en nu dit weer. Ohoho hersentjes/hormonen/gevoelens van mij, wat willen jullie nu 😮‍💨😊

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Rond 4:00-7:00-10:00-12:30-16:00-18:15 maar in principe leg ik haar dan zel ...
Fijn hè die ingewikkelde moedergevoelens😵‍💫 Welke speen gebruik je op de fles? Het wordt aangeraden die met het kleinste gaatje te gebruiken zodat ze niet wennen aan een snelle melkstroom waardoor ze aan de borst minder gaan drinken. Om haar weer goed aan de borst te krijgen zou ik gewoon geduld hebben. Als ze dorst heeft komt ze wel en als ze te weinig heeft omdat je productie zo laag is zal ze hopelijk vaker komen. Weet niet of je ander drinken geeft maar daar even wat zuiniger mee zijn misschien?

2 jaar geleden

Reactie op 3kidsmom

Fijn hè die ingewikkelde moedergevoelens😵‍💫 Welke speen gebruik je op de ...
3 van de glazen dr Brown. We gebruikten 0, maar die wilde ze echt niet pakken. Nu dus uiteindelijk wel gelukt dit weekend, met dit als gevolg 🙄 Ja ik blijf haar gewoon aanleggen en we gaan het wel even zien 😊 ze krijgt alleen water verder als ze wil.

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Rond 4:00-7:00-10:00-12:30-16:00-18:15 maar in principe leg ik haar dan zel ...
Op zich is het wel redelijk normaal dat ze rond deze leeftijd wat minder vaak gaan drinken, bijvoorbeeld om de 4 uur ongeveer. Je kunt altijd even kijken wat ze doet als je even niet meer uit jezelf aanlegt maar even afwacht wanneer ze er zelf om vraagt?

2 jaar geleden

Reactie op Elea

Op zich is het wel redelijk normaal dat ze rond deze leeftijd wat minder va ...
Ja zo ging het bij mij ook. Echt heel erg op verzoek en even uit het automatisme van aanleggen om de drie uur. Ging direct naar om de 4 en nu zelfs om de 5 uur. En gekolfde flesjes echt al minder melk (100-120 ipv 150-160). Nu nog kijken hoe ik er water in krijg. @zandhoopje: echt weer op verzoek voeden en vertrouwen dat ze het wel regelen. Als ze dan ineens meer nodig hebben vragen ze gewoon meer. En goed voor jezelf zorgen hoor. Blijft hier ook een aandachtspuntje ;)

2 jaar geleden

Reactie op gaia

Ja zo ging het bij mij ook. Echt heel erg op verzoek en even uit het automa ...
Heb je al zo’n fles met rietje van de hema geprobeerd? Dat vind onze dochter heeeeeel leuk. Eerst was het vooral proberen/spelen, maar gisteren dronk ze in een paar uur driekwart fles op. Dus wij moeten nu weer opletten dat ze niet te veel water drinkt 🙈 https://www.hema.nl/33503130.html

2 jaar geleden

Reactie op mmhut

Heb je al zo’n fles met rietje van de hema geprobeerd? Dat vind onze dochte ...
Oeh thanks! Ga ik eens proberen :)

2 jaar geleden

Hier ook nog, de kleine is 10 maanden en ik voed op verzoek, rond de 5 x op een dag en in de nacht 2 à 3 x ❤️

2 jaar geleden

Ik geef in de ochtend nog bv en veel ook kv, als ik niet werk leg ik haar wat vaker aan die dag. Heerlijk knuffelen en knus. Zodra ze 1 jaar is wil ik stoppen met kolven en gewoon bv als ze er behoefte aan heeft, dus afbouwen.

2 jaar geleden

Volgende week is de kleine meid 11 maanden en zit nog op zo’n 4-5 voedingen per dag. Maar hoe verlopen de voedingen bij jullie? Bij mij draait ze echt alle kanten op en wil ze dan weer op d’r buik, dan weer op d’r rug liggen, ze haalt rare fratsen uit tijdens het drinken, ze bijt, en de hele dag zit ze in m’n shirt te graven omdat ze weet dat daar de borst zit. En als ik met haar ga zwemmen ofzo is het helemaal erg. Ik moet zeggen, ik vind het echt hele andere koek dan een klein babietje en soms voel ik me echt alsof ik half word aangerand door de kleine meid (grof gesproken dan).

2 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Volgende week is de kleine meid 11 maanden en zit nog op zo’n 4-5 voedingen ...
Hier drinken we altijd op bed. Als ik ergens anders probeer te voeden is het inderdaad draaien en tollen 🤨 best irritant wel, want ergens anders voeden dan op bed is dus eigenlijk bijna niet te doen.. dus ik zit overdag voor elk slaapje en tussendoor nog een aantal keer, op bed.

2 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Volgende week is de kleine meid 11 maanden en zit nog op zo’n 4-5 voedingen ...
Hier hetzelfde inderdaad, altijd een handje in mijn decolleté, trekt vaak ineens aan mijn shirt en tijdens het drinken vaak bijten.. nogal pijnlijk dus hopelijk stopt hij daar snel mee.

2 jaar geleden

Reactie op mmhut

Hier drinken we altijd op bed. Als ik ergens anders probeer te voeden is he ...
Ik voed inderdaad ook op bed (Tenzij ik buitenshuis ben). Op een stoel is gewoon bijna gevaarlijk. Maar ze blijft echt rare toeren uithalen. Ik probeer zowel op m’n rug met haar op me liggend, als ik op m’n zij en zij op haar zij liggend. Maar ze blijft rollen, proberen op handen en voeten te gaan staan etc. En als ik dan denk van “nee, nou is het genoeg” en de tepel eruit haal dan is ze zwaar beledigd en zet ze het op een krijsen. Als ik haar te veel aandacht geef gaat ze lachen en draaien, als ik haar te weinig aandacht geef gaat ze bijten. Ze kan overigens in de kinderstoel tijdens het eten ook niet stil zitten. Ze heeft ontdekt dat ze als ze zich maar had genoeg naar achter lanseert dat ze op die manier de hele kamer door kan schuiven aan tafel. Als ik buiten een rondje loop met haar in de kinderwagen is het na 15min krijsen en probeert ze zich de wagen uit te wringen. Maar de lol van het voeden is er voor mij echt wel vanaf. Ik ga er steeds meer tegenop zien. Helaas pakt ze de fles niet en vind ze het zelf veel te lekker.

2 jaar geleden

Mijn borstvoedingsavontuur is bijna ten einde😥, na 10 maanden voeden heb ik een borstontsteking, auw, daar moet ik nog even doorheen voeden maar ik val te hard af en had met m'n man een ondergrens bepaald en die is nu bereikt. Ik kan er gewoon niet tegen op eten. Had zo graag een jaar vol willen maken, ben echt teleur gesteld in mezelf en nu even heel verdrietig.

2 jaar geleden

Mijn borstvoedingsavontuur is bijna ten einde😥, na 10 maanden voeden heb i ...
Ahhh niet teleurgesteld zijn in jezelf! Zo te zien heb jij er echt alles aan gedaan om lang te kunnen voeden! Echt heel knap gedaan. En juist goed dat je een grens hebt gesteld, want borstvoeding is prachtig en goed, maar niet ten koste van jouw gezondheid. Een gezonde mama is nog veel belangrijker dan borstvoeding geven! En vergeet niet: ‘een jaar’ is ook maar een concept wat door de mens is bedacht he. Jij hebt je kindje mega lang en goed gevoed! Die paar weken die jij minder hebt gevoed dan een jaar, moeten je je echt niet minder waard laten voelen hoor. Je hebt het fantastisch gedaan en nu mag je zacht voor jezelf zijn en goed voor jezelf gaan zorgen❤️

2 jaar geleden

Reactie op mmhut

Ahhh niet teleurgesteld zijn in jezelf! Zo te zien heb jij er echt alles aa ...
Wat een lieve reactie! Ik weet dat deze gevoelens ergens niet helemaal realistisch zijn. Moest het even van me afschrijven. Mijn oudste heeft 14 maanden bv gehad en ergens voelt het ook jammer dat ik voor onze jongste niet hetzelfde heb kunnen doen. Maar je reactie plaatst het weer even in de context. Dank daarvoor!