497 Reacties

2 jaar geleden

Wat een lieve reactie! Ik weet dat deze gevoelens ergens niet helemaal real ...
🥰 Overigens is het natuurlijk ook heel normaal om die gevoelens te hebben he. Je had het graag anders gewild, maar dat is niet zo gegaan. Daar mag je best een tijdje om rouwen. Maar je hebt het ZO goed gedaan, ik hoop dat je je dat straks gaat realiseren en dat het trotse gevoel dan steeds wat groter wordt, tot het je teleurstelling overschaduwt 😁

2 jaar geleden

Herkenbaar anyone?🙄

2 jaar geleden

Hier merk ik dat het nu met 11 maanden steeds minder wordt. Overdag steeds minder interesse, heel beweeglijk (zoals je ziet 😅), maar s avonds en s ochtends gaat het nog goed. Al heb ik het idee dat Mateo steeds wat korter wordt. Zal wel heel langzaam naar een natuurlijk einde gaan denk ik :). Al hoop ik de avondvoeding nog lang te kunnen doen.

2 jaar geleden

Reactie op des721

Herkenbaar anyone?🙄
Ja haha ik moest heel hard lachen, precies hetzelfde hier alleen dan midden in de nacht.. Overdag drinkt ze borstvoeding uit de fles, omdat uit de borst niet lukt (al vanaf 3 mnd niet meer). Maar ook de fles gaat met veel gedraai.

2 jaar geleden

@Des721 😂😂🥰 oh heerlijk. @xmaia Wel de hele tijd een dikke draaikont. Even kort rustig drinken en dan weer rond kijken en draaien. Hier werkt of in het donker op haar slaapkamer voeden of staand. Ik zag laatst wel een foto van een kindje dat een knuffel of ander stuk speelgoed vast heeft. Misschien ook nog een optie 🤔 en bv ketting al geprobeerd?

2 jaar geleden

Reactie op des721

Herkenbaar anyone?🙄
Zo herkenbaar! En dan ook precies dat oogje dat niks wil missen van wat er te zien is.

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

@Des721 😂😂🥰 oh heerlijk. @xmaia Wel de hele tijd een dikke draaikont. ...
Helaas werkt iets in de handen of in het donker voeden ook niet. We delen de slaapkamer. Staand voeden heb ik nog niet geprobeerd. Hoe moet ik dat voor me zien?

2 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Helaas werkt iets in de handen of in het donker voeden ook niet. We delen d ...
Eigenlijk gewoon de madonnahouding, maar dan staand. Ik houd mijn arm dan tussen haar beide beentjes. Ik zal ff kijken of m’n man een foto kan maken 😊

2 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Helaas werkt iets in de handen of in het donker voeden ook niet. We delen d ...
Dit ben ik niet, maar op deze manier doe ik het dan 🤸🏻‍♀️💪🏻

2 jaar geleden

Ik geef zelf geen borstvoeding, maar heb ontzettend veel respect voor de moeders die dat wel doen❤️

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Dit ben ik niet, maar op deze manier doe ik het dan 🤸🏻‍♀️💪🏻
Wauw! Powervrouw! Idd even spierballen kweken. Ik had iets in gedachte van dat je je kind laat “staan” en zelf ervoor gaat zitten op de grond / bank oid.

2 jaar geleden

Hier nu volledig over naar overdag kv en sochtends en savonds bv. Heeeeeerlijk om niet meer te hoeven kolven op m’n werk. Ook nu ik soms weer een nachtje weg ben voor werk is dat stukken makkelijker met alleen savonds en sochtends kolven wat dan altijd wel in m’n hotelkamer kan. Ik merk dat ik dit graag nog maanden vol zou willen houden, maar als ik straks ook weer een paar dagen en nachten weg zou willen voor werk weet ik niet of/hoe dat dan zou kunnen. Na twee dagen kolven had ik laatst echt heeeeeeeel pijnlijke borsten. Met enorme harde schijven erin. De kolf krijgt ze dan toch niet helemaal goed leeg. Dus vrees dat ik dan toch moet kiezen te stoppen..

2 jaar geleden

Misschien nog een tip voor de draaikonten. Als ik me niet kan afzonderen voor bv, wat wil zeggen dat mijn dochter 2 slokken neemt -> 5 min rondkijkt -> repeat, dan laat ik ze drinken in koala houding. Ze zit recht voor me op m'n schoot met haar beentjes open tegen me aan. Werkt niet altijd, maar is wel de beste houding bij afleiding. Als ze dan slecht drinkt, stop ik en probeer een half uurtje later nog eens. Dan drinkt ze vaak wel door. Ik denk dat ze het dan fijner vind om recht te zitten dan te liggen/knuffelen. En anders is in de draagzak ook een fijne plek om te voeden. En even voor iedereen (nog bv aan het geven, gestopt, aan het afbouwen, ...), wat zijn we allemaal goed bezig joh 👏

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Misschien nog een tip voor de draaikonten. Als ik me niet kan afzonderen vo ...
Dat is ook wel een goeie. Hoe doe je dat in de draagzak dan? Nog nooit geprobeerd. Ik ga eens kijken of dat werkt! Gaan dit weekend kamperen, en drukte genoeg. Dan is voeden in de draagzak een goed idee 💪🏻

2 jaar geleden

Haha heerlijke houding! Ik stond vanmorgen naast ons bed, kind stond erop (en hield mn handen vast), trok mn bh naar beneden en dronk rustig staand nog een keer een borst leeg😅 haha (uur ervoor ook gewoon gedronken)

2 jaar geleden

Zo dus

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Dat is ook wel een goeie. Hoe doe je dat in de draagzak dan? Nog nooit gepr ...
Schouderbanden losser maken zodat er ruimte komt en heupband wat lager doet zodat het hoofdje ter hoogte van je borst is, en dan gewoon zien dat je praktische voedingskledij aan hebt die open kan en klaar 😁 is gemakkelijker dan het lijkt! Het kan wel dat je hun hoofdje wat moet ondersteunen afhankelijk van je zak. 😊

2 jaar geleden

Reactie op gaia

Zo dus
Dit ga ik ook eens testen 😂

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Dit ga ik ook eens testen 😂
😂

2 jaar geleden

Reactie op des721

Herkenbaar anyone?🙄
Ja echt Nico gaat constant rechtstaan en ronddraaien tijdens het drinken🤣 Ik geef ook nog steeds borstvoeding en ben uiteindelijk tot de beslissing gekomen nog door te gaan tot ... 1a2 jaar ofzo. Ik ging normaal stoppen wanneer ik weer ging werken maar de kinderarts vind het oké om door te gaan aangezien de hoeveelheid oplosmiddelen waar ik mee moet werken( aceton) zeer beperkt is. Dus ben wel heel blij dat ik kan doordoen