497 Reacties
2 jaar geleden
Hier het idee dat de bv steeds minder wordt. De laatste dagen heb ik ook absoluut geen vol gevoel meer in de borsten. Heb het idee dat er niet meer zoveel in zit als voorheen en vraag me soms wel eens af of hij nu genoeg krijgt. De plasluiers lijken me prima, maar met de kolf lukt het me niet meer om nog 250 ml eruit te krijgen. Hij krijgt wel op werkdagen smorgens en savonds rond 22 uur nog een voeding, dus dat komt dan nog bij die ongeveer 210 ml die ik overdag kolf.
Ben wel benieuwd op hoeveel ml jullie nog zitten.
2 jaar geleden
Reactie op JacquelineB
Hier het idee dat de bv steeds minder wordt. De laatste dagen heb ik ook ab ...
Ik kolf zelf tussen de 500ml en 250ml op een dag, in 2x kolven op een werkdag (4h tussen). Afhankelijk van waar ik in mijn cyclus zit. Als ik minder dan 250 heb tijdens mijn maandstonden, krik ik op door powerkolfen. Ik moet wel zeggen dat ik het geluk heb om redelijk probleemloos te kolven. Over het algemeen kolf ik meer dan m'n dochtertje drinkt uit de fles.
Mijn dochtertje drinkt op een werkdag zelf tussen de 150 en 300ml, afhankelijk van haar gemoedstoestand en of ze ziek/verkouden/tandjes/ea heeft. Daarnaast drinkt ze elke ochtend, soms in de namiddag bij thuiskomst, voor het slapen gaan tussen 18h en 19h en rond 22h. 's nachts wisselt gemiddeld tussen de 1 a 2 keer, al heeft ze nu plots een paar keer doorgeslapen ineens. 😱 Als ik thuis ben is het open bar en drinkt ze vaker kleine beetjes.
Komen je maandstonden er misschien aan als het echt plots de laatste paar dagen is? Dat was bij mij toch een pittige dip laatst.
2 jaar geleden
Reactie op JacquelineB
Hier het idee dat de bv steeds minder wordt. De laatste dagen heb ik ook ab ...
Wat ik altijd lees is dat er iets veranderd in de manier waarop je borsten produceren rond deze tijd. Meer op het moment dat je kindje drinkt dan van te voren melk maken. Dit zorgt ervoor dat je borsten leger voelen maar je maakt gewoon nog melk. Ook zijn je borsten hierdoor moeilijker te foppen met de kolf. Het fijne weet ik er niet van maar heb het zelf de vorige 2 keren wel gemerkt en kon toen nog prima even doorvoeren.
2 jaar geleden
Reactie op 3kidsmom
Wat ik altijd lees is dat er iets veranderd in de manier waarop je borsten ...
Ja dit dit klopt helemaal! Je productie is daardoor eigenlijk ook stabieler, want je borsten maken nu direct melk op aanvraag. Hier ook totaal geen stuwing meer, behalve als ze meerdere voedingen heeft overgeslagen 😊
En inderdaad ook rondom de maandelijkse gezelligheid 🙄 kan er een flinke dip in zitten, heel irritant.
2 jaar geleden
Dames iemand ervaring met ineens weet melk hebben? Ik ben al bijna 5 maanden gestopt met bv en heb ineens sinds 2 weken weer melk? Is dit herkenbaar voor iemand??
2 jaar geleden
Reactie op 3kidsmom
Wat ik altijd lees is dat er iets veranderd in de manier waarop je borsten ...
Klopt. En dit ervaar ik zelf ook zo. Sindsdien gaat kolven ook nog veel minder goed maar is het ook minder nodig.
Ik kan nu goed af met alleen sochtends en savonds voeden op werkdagen, zonder overdag te hoeven kolven, zelfs als ik in het weekend overdag nog wel eens aanleg. Heel fijn mechanisme.
2 jaar geleden
Reactie op happy24
Ja ik geef overdag kv! Werkt heel goed zo voor ons.
Ik geef ook overdag kv en alleen s ochtends en s avonds borstvoeding. Is zo ontstaan op vakantie omdat we overdag vaak weg zijn en het veel te warm is om live te voeden (hij meld zich ook veel vaker). Flesje geven we hem zo aan in de buggy. Ik heb al heel lang geen stuwing meer gevoeld maar zo kan ik het nog wel een poosje volhouden. Was ook zo klaar met kolven overdag
2 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
@happy24 & jettea, hoeveel geven jullie dan aan kv overdag?
In t weekend als ik m aanleg rond lunchtijd voel ik me wel altijd een beetje onzeker. Heb dan daarna t idee dat hij minder verzadigd is en sneller weer komt. Heb nu afgelopen weekend dan ook maar gewoon kv gegeven rond lunch en dan smiddags nog keertje wel aangelegd voor de extra.
2 jaar geleden
Ik geef ook enkel smorgens, savonds en snachts borstvoeding en geen kunstvoeding ofzo overdag de kinderarts zei dat 2× borstvoeding per dag al meer als voldoende is op deze leeftijd. Vanaf 9maanden denk ik. En de dagen dat ik thuis ben
Woensdag zaterdag en zondag dan leg ik overdag ook soms aan ondertussen loopt dit super goed ik heb geen last meer van stuwing. De eerste week had ik tegen savonds super gespannen borsten en soms lekkende borsten overdag. Nu is alles gewoon prima zonder last en nog voldoende melk voor Nico
2 jaar geleden
Inmiddels is onze dochter ruim 10 maanden en sinds een week of 2 geef ik alleen nog 's avonds, en soms 's nachts als ze wakker wordt. Dit wil ik nog wel een tijdje blijven doen en onze dochter vind het ook nogsteeds heel fijn.
Nou gaan wij volgende maand 2 nachten weg, ze logeert dan bij opa en oma, nacht 1 geef ik haar nog voor ze naar bed gaat en nacht 2 krijgt ze kv. Maar ik twijfel of ik dan zelf ook moet kolven voor de productie, of heeft dat op deze leeftijd niet zoveel invloed als ik 1 nachtje oversla?
Iemand die hier ervaring mee heeft?
2 jaar geleden
Reactie op Moosje_92
Inmiddels is onze dochter ruim 10 maanden en sinds een week of 2 geef ik al ...
Zelf nog geen ervaring mee maar een collega van mij zei laatst dat zoiets als dit makkelijk moet kunnen vanaf deze termijn.. ben zelf ook wel benieuwd. Denk toch ook dat het per vrouw verschilt qua zowel productie als het ervaren van eventuele stuwing. Misschien kolf even meenemen voor de zekerheid voor als je toch pijnlijke borsten krijgt die nacht of ochtend erna..?
2 jaar geleden
Reactie op Moosje_92
Ik ben een paar weken geleden 2 dagen en 1 nacht weg geweest. Had de kolf wel meegenomen en heb alleen gekolfd toen ik stuwing kreeg en dat was 1x op zaterdag en 1x op zondag 😊 die zondagavond en maandag dochtertje wat vaker aangelegd en dat ging prima. Merkte wel dat ze even weer moest wennen aan de borst ipv fles.
2 jaar geleden
Reactie op Moosje_92
Ik sla tegenwoordig geregeld het kolven over als mijn zoontje op de opvang is omdat ik het kolven zo beu ben. Dit gaat tot nu toe goed. Soms komt hij dan 's nachts vaker, terwijl over het algemeen doorslaapt maar dat vind ik prima.
Ik heb al heel lang geen last van volle borsten of stuwing dus kolven is voor mij ook niet noodzakelijk. Zoals al eerder geschreven denk ik dat het inderdaad ook verschilt per vrouw.