497 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
@happy24 & jettea, hoeveel geven jullie dan aan kv overdag?
Op vakantie at hij heel slecht door de warmte dus gaf ik hem gewoon als hij er om vroeg telkens 120 en op gegeven moment deden we dan de verhoudingen zo dat hij wat minder melkpoeder er door had. Nu thuis doe ik overdag thee met volle melk erdoor. Laatste dagen wordt hij telkens na 2,5 uur wakker s avonds. Helemaal overstuur. Ga dan gelijk weer twijfelen maar hij eet verder heel goed. Ik mis het overdag voeden verder niet zo. Dat gelukzaligmakende gevoel dat sommige schetsen bij borstvoeding heb ik nooit heel erg gevoeld, dat vind ik wel jammer. Ben wel heel trots dat ik het al 11 maanden heb kunnen geven.
2 jaar geleden
Reactie op JetteA
Op vakantie at hij heel slecht door de warmte dus gaf ik hem gewoon als hij ...
Zo herkenbaar van dat twijfelen.
Mijn dochter komt nu ook 's nachts weer voor een voeding. Dan denk ik gelijk, geef ik overdag wel genoeg.
Maar laten we gewoon ons moedergevoel volgen!
2 jaar geleden
1.5 maand geleden hebben ik en de kleine meid last gehad van spruw. Dat is met behulp van dactarin gelukkig weer verdwenen. Maar ik heb er links wel een pijnlijke tepelkloof aan over gehouden die maar niet weg gaat.
Ik ben al die tijd al aan het smeren met bepanthen en tepelzalf, maar nog zonder succes.
Weet een van jullie misschien een wondermiddeltje? Het voeden aan die ene kant is zo verschrikkelijk pijnlijk.
2 jaar geleden
Reactie op xxmaia
1.5 maand geleden hebben ik en de kleine meid last gehad van spruw. Dat is ...
Wat mmhut zegt, eigen melk erover smeren en evt ook pure lanoline?
2 jaar geleden
Geven jullie nog gekolfde melk mee naar de opvang? Wij geven nog 2x 150 mee en dat drinkt ze ook meestal wel op maar ik vroeg me af vanaf wanneer dat minder wordt? Ik voed verder nog volledig op verzoek maar heb wel het gevoel dat ze overdag minder drinkt de laatste tijd. Bij het cb zeiden ze gisteren dat 300 ml melk in totaal per dag nu eigenlijk wel genoeg is (het ging over nachtvoedingen die ze nog krijgt en volgens hun nu echt niet meer nodig heeft). Volgens cb zou ze overdag meer vast voedsel moeten eten zodat ze geen nachtvoedingen meer nodig heeft en daardoor ging ik nu twijfelen of ze misschien nog teveel melk krijgt en daardoor te weinig vast voedsel eet? Maar het voelt echt niet fijn haar te beperken in de melk, ik denk dat ze het zelf wel aangeeft als ze er geen behoefte meer aan heeft. Hoe gaat/ ging dat bij jullie? Hebben jullie minder melk gegeven of gingen jullie kindjes vanzelf minder drinken (voor diegene die al op minder voedingen zitten, hier zijn het nog 8 per dag).
2 jaar geleden
Reactie op juon
Geven jullie nog gekolfde melk mee naar de opvang? Wij geven nog 2x 150 mee ...
Ik weet dat er veel gezegd wordt: food under one is just for fun. En dat bv tot 1jr hoofdvoeding is. Daarnaast wel belangrijk dat de kleine langzaamaan ook vast voedsel gaat krijgen uiteraard 😊 het ene kindje neemt volgens mij kleine beetjes en komt dus vaker en de ander tankt ineens enorm denk ik 🫢 ikzelf werk niet, maar ze drinkt hier nog 3x per dag. Ochtend, middag en avond en slaapt daar de nacht mee door. Daarnaast eet ze ongeveer 1-1,5broodje per dag, kleine hoeveelheid avondeten (nog geen 200gr denk ik), stuk fruit en soepstengel of koekje.
Je zou kunnen proberen eerst vast voedsel aan te bieden en dan nog drinken? Maar naar mijn idee ook wel belangrijk dat ze voldoende vocht binnen krijgt 🤔 je zou nog weer eens een lk kunnen vragen hierover via een belafspraak of zo?
2 jaar geleden
Reactie op juon
Geven jullie nog gekolfde melk mee naar de opvang? Wij geven nog 2x 150 mee ...
Lastig he? Als ik strikt op verzoek voed kom ik op een ochtend, middag en avondvoeding. Maar ook nog 2 x snachts. Nu ben ik het een beetje gaan aanbieden weer om 11 u en 15 u (ongeveer) en dan drinkt hij ook goed. En s nachts inderdaad een voeding minder. Maar mijn ervaring is dat je toch nooit zeker weet of zoiets dan daaraan ligt of toeval is. Dus wilde nu weer puur op verzoek doen en kijken hoe vaak hij dan wil.
Ik geef nu 120 mee aan de opvang ipv 150. Mijn vriend gaf laatst weer 150 en dat gaat toch ook op. Ik vind 120 nu prima met in totaal 5 voedingen per dag en drie maaltijden. Het is voor mij makkelijker met kolven die 120
Hij eet drie flinke maaltijden per dag en een hoop yoghurt (lievelings).
2 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wel wat mee 🥰
@gaia: Ik krijg 2x 150 ook wat moeilijker gekolfd nu dus misschien kan ik ook proberen wat minder mee te geven. En dan hopen dat ze het in de avond inhaalt (als ze toch meer wilt) en niet in de nacht 😅 we zitten sowieso vaak nog op 4 nachtvoedingen. Maar gewoon proberen hoe het gaat als ik minder meegeef is een goed idee.
@zandhoopje: Ik vind het inderdaad lastig omdat we nu richting 1jr gaan en melk dus minder de hoofdvoeding wordt. En ze dronk altijd al vaker kleine beetjes ipv veel in 1 keer maar misschien kan ik wel een keer proberen het zo te sturen dat ze minder vaak drinkt en dan wat meer en dan tussendoor laten eten om de tijd tussen de melkvoedingen nog wat te rekken. Maar ze eet nu trouwens ook niet veel minder dan jouw kleine. 🤔Maar de LK nog weer even bellen is ook een heel goed idee! Ook voor het rommelen met de nachtvoedingen..
2 jaar geleden
Reactie op juon
Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wel wat mee 🥰
@gaia: Ik krijg 2 ...
Ja zou ik zeker doen. Hier voedde ik ongeveer een maandje geleden ook nog heel vaak, maar ben toen gaan minderen en nu ‘tankt’ ze dus echt best wel 😊
2 jaar geleden
Voor zover je nog iets aan andere ervaringen hebt; hier enkel nog een ochtend en avond voeding live en geef voor 180ml fles kunstvoeding mee en nog voor een 90ml fles kv extra voor ‘nood’. Daarnaast krijgt hij water aangeboden voor het extra vocht bij elke maaltijd. Dit gaat heel goed en hier slaapt hij op door.
Kolfde tot een tijdje geleden nog wel maar redde de hoeveelheden echt niet meer. Kolven werd duidelijk minder en m’n lichaam laat zich minder foppen denk ik nu het meer op vraag produceert. Ben nooit een super kolver geweest moet ik zeggen.
Succes!
2 jaar geleden
Reactie op juon
Dankjewel! Fijn om te horen dat meer bv baby’s het goed doen op minder melk ...
Hier heeft ze zelfs gisteren ineens de avond voeding over geslagen 😱 ik dacht, dan komt ze vannacht wel, niet dus…. Hoop nog niet dat ze dit dagelijks gaat doet 🥺
2 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
Hier heeft ze zelfs gisteren ineens de avond voeding over geslagen 😱 ik da ...
Wauw dat is dan weer het andere extreem.. Ik hoop ook voor je dat dit niet zo blijft, zou toch wel fijn zijn om ten minste de ochtend en avond voeding er nog even een tijdje in te houden.
Ik heb straks een telefonisch consult met de LK, ik ben benieuwd!