497 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op juon
Wauw dat is dan weer het andere extreem.. Ik hoop ook voor je dat dit niet ...
Ah fijn en wat snel. Succes en hopelijk goede adviezen ❤️
2 jaar geleden
Ik geef nu nog een ochtend- en avondvoeding en als ik thuis ben soms een voeding tussen de middag. Ik bied in de loop van de ochtend wel een flesje thee met volle melk aan en in de middag nogmaals. Hij eet heel goed over het algemeen. Nachtvoedingen hebben wij zelf met 8 maanden afgebouwd. Ik denk zelf dat het een beetje gewoonte was voor hem want met gekolfde melk sliep hij bij kleine hoeveelheden ook verder. Daarom mee gestopt, dat was even 2 nachten onwennig en toen waren we van de nachtvoeding af. Hij is soms wel megavroeg wakker. Dan voed ik soms wel (dus dat kan je ook als een nachtvoeding beschouwen). Ik vind soms wel lastig wat je qua drinken moet/kan aanbieding naast borstvoeding. Weinig begeleiding krijg je daar eigenlijk bij
2 jaar geleden
Reactie op JetteA
Ik geef nu nog een ochtend- en avondvoeding en als ik thuis ben soms een vo ...
Goed bezig 💪🏻❤️
Wat ik hier aan overig drinken aanbied is water in een tuitbeker. Die krijgt ze bij elk eetmoment en evt tussendoor als ze wil 😊
2 jaar geleden
Reactie op JetteA
Ik geef nu nog een ochtend- en avondvoeding en als ik thuis ben soms een vo ...
Heel knap dat je gewoon zo met de nachtvoedingen bent gestopt.. Hier is ze gewoon klaarwakker en in het beste geval onrustig en in het ergste geval aan het krijsen totdat ze de borst krijgt. Maar binnenkort ben ik 3 nachtjes weg, ik ben benieuwd hoeveel en hoe vaak ze dan gekolfd drinkt, misschien is dat wel een goed begin om daarna ook eens te proberen te stoppen
2 jaar geleden
Reactie op gaia
Wat fijn dat t afbouwen vd nachtvoeding gelukt is! Mijn vriend geeft nu al
...
Klinkt heel hard hoor, maar toch cold turkey stoppen. Nu weet je kleine toch dat ie nog wat krijgt?
2 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
Klinkt heel hard hoor, maar toch cold turkey stoppen. Nu weet je kleine toc ...
Ja ook geprobeerd maar dan zijn we echt uuuuuuuuren bezig met m. Heb ik eerlijk gezegd de energie nu ook niet zo voor. Dus het was meer een halve poging 😅 Heb jij er ervaring mee? Ben wel benieuwd hoe dat dan gegaan is
2 jaar geleden
Reactie op juon
Geven jullie nog gekolfde melk mee naar de opvang? Wij geven nog 2x 150 mee ...
Ik geef mijn zoontje van 11 maanden 2x 160 mee naar de opvang. Verder voed ik volledig op verzoek maar ik merk dat er toch wat regelmaat inzit. Hij komt nu de meeste dagen 4x per 24u, maar bijvoorbeeld met dit warme weer veel vaker en ook snachts. Vorige week was hij ziek toen heeft hij er bijna 3 dagen 24u aan gehangen voor m’n gevoel.
Bij mijn zoontje ging het vanzelf dat hij voedingen niet meer nodig had en er niet om vroeg, en de ene dag wil hij meer dan de andere dag. Maar ik denk maar zo dat heb je zelf ook.
En natuurlijk is het ook een stukje geborgenheid wat ze zoeken bij jou. Je kindje gaat echt vanzelf aangeven wanneer ze minder melk nodig heeft 🤗
2 jaar geleden
Reactie op gaia
Ja ook geprobeerd maar dan zijn we echt uuuuuuuuren bezig met m. Heb ik eer ...
Ja snap ik ook wel. Nee niet heel erg ervaring. Dochterlief stopte er gewoon mee en kwam toen wisselend voor een nachtvoeding, maar nu dus echt niet meer. Dus kan je daarin helaas niet verder helpen :(
2 jaar geleden
Hier voor het eerst ongesteld geworden sinds de zwangerschap. Oftewel, BIJNA 2 jaar niet 😱. Ik was benieuwd of ik iets zou merken qua productie dip of een boze baby (las weleens van die verhalen dat ze het niet lekker vinden?) maar ik merk eigenlijk niks.
En nog 5 keer kolven op het werk 🙌🏻. Met 1 jaar stop ik daarmee en wil ik overdag gewone melk aanbieden, maar de avond en ochtend voeding nog blijven doen
2 jaar geleden
Reactie op juon
Heel knap dat je gewoon zo met de nachtvoedingen bent gestopt.. Hier is ze ...
Nog een kleine toevoeging, zie dat ik dat niet benoemd heb, wij zijn eerst gestopt met borstvoeding snachts. Mijn man ging dus elke nacht een flesje geven en gaf dan steeds een beetje minder. Ik ging snachts nooit heen (heel vervelend voor mij haha). Al met al duurde het denk ik twee weken waarvan 2 of 3 vervelende nachten met veel huilen. Mijn man ging natuurlijk wel troosten, maar toch wel even pittig.
2 jaar geleden
Reactie op JetteA
Nog een kleine toevoeging, zie dat ik dat niet benoemd heb, wij zijn eerst ...
Ja pittig lijkt het me sowieso. En niks doen als ze huilt en mijn man haar troost vind ik ook altijd moeilijk. Maar hij moet binnenkort sowieso een paar nachtjes flesjes geven dus misschien houden we dat erna ook gewoon erin als ik weer terug ben. Ik denk dat het met de flesjes ook beter gaat als ik er niet ben met mijn boobies 😂 het troosten zonder gelijk bv te geven gaat ook beter als ik er niet ben
2 jaar geleden
Ik geef nu 11 maanden volledig borstvoeding, werd helaas vanaf 8 weken alweer ongesteld. In de eerste maanden verminderde mijn productie dan even en kwam ze daardoor vaker. Ook had ik het idee dat de smaak anders was, minder lekker. Inmiddels lijkt het gestabiliseerd en merk ik er eigenlijk weinig meer van.
2 jaar geleden
Reactie op des721
Borstvoedende moeders, toch een vraag omtrent menstruatie. Merken jullie da ...
Alleen de eerste keer merkte ik een dip en dat ze dus vaker kwam. Nu voor de 3e keer weer en totaal geen last.
2 jaar geleden
Even een vraag. Ik geef momenteel nog ‘s ochtends en ‘s avonds (soms ‘s nachts) nog borstvoeding. Ik kolf niet meer en dat gaat ook goed zo.
Binnenkort ga ik naar een festival (1 dag) en dan kan ik de avondvoeding niet geven. Hoe is jullie ervaring als jullie een avondvoeding overslaan? Gaat dat goed of loopt de productie dan enorm terug?
2 jaar geleden
Reactie op Nelleke30
Even een vraag. Ik geef momenteel nog ‘s ochtends en ‘s avonds (soms ‘s nac ...
In principe zou je bv stabiel ‘moeten’ zijn rond deze tijd. En bij de 1 is dat echt zo en de ander niet. Hier was het wel zo en kon ik prima een kort weekend weg met een paar keer de stuwing eraf kolven. Evt de dag erna gewoon wat vaker aanleggen als het niet helemaal goed voelt, maar voor 1 avondvoeding zou ik het zeker wel durven hoor!
2 jaar geleden
Reactie op Nelleke30
Even een vraag. Ik geef momenteel nog ‘s ochtends en ‘s avonds (soms ‘s nac ...
Ik had vorige week een personeelsfeestje, had om 13.00uur nog gekolfd en toen ik om 22 uur naar bed wilde gaan, zat ik al met zeer harde plekken en een misselijk/koortsig gevoel. Ik geef nog wel vaker voeding, maar kan nog maar 1 kolf-/voedbeurt overslaan, daarna wordt het er niet beter op qua stuwing.
Ik geloof dat je qua hoeveelheid daarna prima door kunt, ik vraag me eerder af of je zonder kolven kunt. Dat zal voor iedereen anders zijn..
2 jaar geleden
Ik heb sinds een paar dagen vreselijke aanvallen van nachtzweten. Doorweekt in bed wordt ik wakker. Dit had ik na de bevalling ook heel erg. Zou dit te maken kunnen hebben doordat ik paar dagen overdag weer gevoed heb (ipv alleen s ochtends en s avonds) en daardoor misschien weer meer hormonen aanmaak oid? Wordt er helemaal gek van, ben benieuwd of meer dames hier last van hebben