497 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Kristar

Een moedermelk sieraad laten maken, kan ik je wel aanraden. Ik heb dat een ...
Wat mooi! 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Kristar

Een moedermelk sieraad laten maken, kan ik je wel aanraden. Ik heb dat een ...
Mooi! Ik heb m voor mn verjaardag gevraagd. Ben benieuwd ☺️

2 jaar geleden

Even een vraagje. Wat geven jullie je kindje aan zuivel? Vanaf 1 jaar zouden ze gewone koemelk mogen, maar eerlijk gezegd ben ik daar niet zo’n fan van. Ik ben gestopt met kolven dus ik maak nu mijn voorraadje uit de vriezer nog op voor de dagen dat ik ben werken. Maar ik ben er bijna doorheen dus ik weet niet zo goed wat dan te doen.

2 jaar geleden

Deed nog 2x per dag BV maar lijkt niet meer te willen helaas. Ben afgelopen week begonnen met halfvolle melk geven 2x 150ml beetje opgewarmd en dat gaat er zonder problemen in. De restjes moedermelk in de vriezer heb ik nog voor als hij een keer ziek is, voor extra weerstand.

2 jaar geleden

Reactie op Aeva

Even een vraagje. Wat geven jullie je kindje aan zuivel? Vanaf 1 jaar zoude ...
Ik kolf nog heel even door.. Maar ik wil daarna toch starten met laten wennen aan halfvolle melk voor de dagen dat ik er niet ben. Dus gewoon lekker een flesje warme koemelk voor het slapen gaan dan denk ik? Gelukkig nog wel voor een kleine maand aan voorraad, dus kunnen straks langzaam aan wennen. Ik moet ook nog even overleggen hoe de opvang dat doet eigenlijk. Geven die ook gewoon normale melk dan in een fles ofzo? Hij krijgt nu in de ochtend plantaardige yoghurt met fruit en havermout, omdat ik dat ook eet 🙃 Verder nog geen zuivel afgezien van een keer een hapje brood met kaas van mij.

2 jaar geleden

Reactie op Aeva

Mijn zoontje drinkt nog vaak bij me. Toch krijgt hij bij het ontbijt een bekertje melk. Dat gaat lang niet op, maar dan kan hij er al aan wennen. Bij de lunch geef ik hem vaak yoghurt met fruit er in.

2 jaar geleden

Reactie op Aeva

Wij geven nu soms barista havermelk van oatly maar ze drinkt nog wel 5-6 keer bij mij, in de nacht krijgt ze nu 1x havermelk en 1x drinkt ze nog bij mij, geeft mij toch iets meer rust en we hadden gehoopt dat ze dan zou stoppen met drinken ‘s nachts als ze niet gezellig bij mama aan de borst mag maar ze vindt een flesje ook prima en drinkt makkelijk 120ml havermelk weg en geeft het duidelijk aan dat ze het er niet mee eens is als we proberen minder te geven 😂 ze laat nu soms wel iets langer tussen de voedingen dus hopelijk heeft het op gegeven moment wel het gewenste effect 🙈

2 jaar geleden

We moesten wel de havermelk eerst mengen met gekolfde melk om te wennen aan de smaak

2 jaar geleden

Reactie op juon

Wij geven nu soms barista havermelk van oatly maar ze drinkt nog wel 5-6 ke ...
Ben je je ervan bewust dat havermelk heel veel eiwitten mist tov zuivel of moedermelk? Mijn middelste kon geen melk of sojamelk verdragen en wij werden er door de diëtiste verbonden aan 1 van NL’s beste allergie poli’s voor gewaarschuwd dat havermelk echt niet voldoende is om op te groeien voor kindjes. Wij kregen om deze reden nog tot ruim 2 pepti vergoedt. Als je de verrijkte versie kiest heb je wel voldoende B12 en calcium voor je kindje (echt even op letten, staat op de verpakking) maar niet de eiwitten. En deze zijn nodig voor groei, weerstand en spieropbouw. Dit geldt voor alle plantaardige melken behalve sojamelk. Dus rijst, kokos, haver amandel etc. Dit is eigenlijk vooral heel veel water met een smaakje.

2 jaar geleden

Als aanvulling op moedermelk is het natuurlijk geen probleem, maar als je stopt is dit misschien wel iets wat goed is om te weten.

2 jaar geleden

Reactie op 3kidsmom

Als aanvulling op moedermelk is het natuurlijk geen probleem, maar als je s ...
Dankjewel! Wij gebruiken het inderdaad alleen als aanvulling en ze drinkt nog wel minstens 500ml moedermelk per dag (schatting want ze krijgt vooral live bv). Als ik voor de 2 jaar stop met bv wil ik inderdaad nog wel over op kv maar voorlopig gaat bv nog prima ☺️

2 jaar geleden

Reactie op juon

Dankjewel! Wij gebruiken het inderdaad alleen als aanvulling en ze drinkt n ...
De suiker uit haver(melk), die vrij komt bij het maken ervan, is een soort turbo suiker. Echt heel slecht voor ons. En er zit heel veel koolzaadolie in wat zo bewerkt is dat het laaggradige ontstekingen kan veroorzaken. Bij ons ook. Ik ben er ook pas net achter hoor. Jaaaarenlang gedronken. Maar nu mee gestopt. Heb me erin verdiept en volgens mij is volle biologische geitenmelk het beste. Maar koemelk kan ook als je (kindje) dat goed verdraagt. Gedoe he? Overal is wat op aan te merken lijkt het. Ik puzzel er ook nog mee wat te geven nu mijn bv terugloopt na buikgriep.

2 jaar geleden

Hebben jullie ook dat hoe ouder je kindje wordt hoe meer ze je borsten als een soort van hun eigendom gaan claimen? Ze heeft echt een lichte verslaving. Ze kan niet meer bij mij in de buurt spelen zonder elke 15 min aan m’n shirt te gaan trekken. Als ik me omkleed met haar in de buurt en ik doe m’n shirt aan is het alsof de wereld vergaat. En tijdens het drinken aan de ene borst wil se perse de andere tepel in dr hand houden. Ik heb al vanalles geprobeerd, van speenkoort tot handje vasthouden, maar tevergeefs. Terwijl als ik niet thuis ben kan ze gerust 8 a 10 uur achter elkaar zonder de borst, en speelt ze ontzettend lief en rustig. Als ze bij mij in de buurt speelt moet en zal ze elke 5-10 min een poging wagen en is ze alleen maar aan het hangen. Soms ben ik ook echt bang dat ze mij alleen maar leuk vind om de borst.

2 jaar geleden

Ik heb voor het eerst een borstontsteking te pakken 😳 We zijn niet eens aan het afbouwen of iets, het was er gewoon opeens naar mijn idee. Ik ben er gelukkig niet heel ziek van, beetje lichte koorts. Antibiotica gekregen en hopen dat het snel weer voorbij is 😌 Iemand hier nog ervaring en/ of goede tips?

2 jaar geleden

Ik heb voor het eerst een borstontsteking te pakken 😳 We zijn niet eens aa ...
Wat naar zeg! Heb er in het begin ook last van gehad. Wat bij mij goed heeft geholpen is alles goed leeg laten drinken en desnoods leeg kolven. Kolven vond ik ook veel minder pijnlijk dan drinken aan de borst. En warme doeken op de borst voor en eventueel tijdens het drinken, zodat de harde bobbels verdwijnen. Beterschap en sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op JacquelineB

Wat naar zeg! Heb er in het begin ook last van gehad. Wat bij mij goed heef ...
Lief, dankjewel!

2 jaar geleden

Ik heb voor het eerst een borstontsteking te pakken 😳 We zijn niet eens aa ...
Vervelend he? Had het 2 weken geleden, ook niet aan het afbouwen. Heb gedoucht, gemasseerd, gevoed, gekolfd en een hele dag lang elk half uur een koolblad erop gelegd. Vanaf dat ik de kool erop deed werd het snel een stuk minder. (Heb geen antibiotica gehad) Vooral rust pakken is ook belangrijk

2 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Hebben jullie ook dat hoe ouder je kindje wordt hoe meer ze je borsten als ...
Herkenbaar! Hier vooral s’nachts.. lig van ellende tegenwoordig iedere avond in het peuterbedje van mn zoon opgevouwen, want zodra ze mn borsten ruikt trekt ze mn shirt naar beneden. Nu slaap ik in ieder geval dan even 2/3 uur onafgebroken…als ze me ruikt komt ze Makkelijk 10x per nacht! Ze vind je echt niet leuk alleen maar om de borst, jij bent haar moeder! De belangrijkste persoon in haar leven. Je hebt echt nog 100.000 andere redenen waarom ze je geweldig vind. Niet aan twijfelen!❤️

2 jaar geleden

Vraagje, de laatste paar dagen is mijn zoontje erg onrustig bij de laatste voeding voor het slapen gaan. Hij hapt steeds aan, maar naar een paar slokken hapt hij af en wil weer vrolijk gaan klimmen, kruipen ed. Betekent dit toch dat mijn productie verminderd? We even hem nu een flesje en dat drinkt hij op. Ik geef nog ‘s ochtends en ‘s avonds borstvoeding en af en toe in de nacht als hij wakker wordt.

2 jaar geleden

Reactie op Nelleke30

Vraagje, de laatste paar dagen is mijn zoontje erg onrustig bij de laatste ...
Zou het ook onrust voor het slapen kunnen zijn? Dochtertje is ook heel druk met haar omgeving voor het slapen gaan. Ik voed nu in een donkere kamer.