497 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Zou het ook onrust voor het slapen kunnen zijn? Dochtertje is ook heel druk ...
Zou kunnen, ik vind het lastig. In een donkere kamer voeden deed ik al. Hij krijgt nu wel 4 tandjes tegelijk door. Zo zielig! ‘S ochtends is er niet aan de hand, alleen die voeding voor het slapen is drama.

2 jaar geleden

Reactie op Nelleke30

Zou kunnen, ik vind het lastig. In een donkere kamer voeden deed ik al. Hi ...
Zitten jullie ook precies op de overgang tussen 2 en 1 slaapje? Als hij hier 2 slaapjes gehad heeft, is hij in de avond nog niet moe genoeg en gaat dan een spelletje spelen met me 🤪 Ik laat hem dan vaak even een kwartier in z'n bedje en probeer het dan nog eens.. En die 4 tandjes.. Wat sneu 🥲 Stomme vraag: voelen jullie dat ook aan je tepels? Dat zure speeksel voel ik echt wel, irriteert me gigantisch 🙈

2 jaar geleden

Zitten jullie ook precies op de overgang tussen 2 en 1 slaapje? Als hij h ...
Nee dat gelukkig niet. De tandjes zelf wel als ze niet goed aanhapt, maar dat is gelukkig sporadisch. Ze heeft mij 1x enorm gebeten met een dikke snee in m’n tepel tot gevolg en m’n reactie maakte haar nogal aan het schrikken denk ik 🫢

2 jaar geleden

Oh dat is ook nog eens een idee, probeer dat wel even. Ja klopt, heb ik ook. Meer irritatie, gebruik daarvoor de multi mom hydrogelpads. Zijn heerlijk verkoelend, irritatie trekt sneller weg.

2 jaar geleden

Geen last van zuur speeksel hier maar mijn dochtertje hapt mega slecht aan wanneer ze pijn heeft van haar tandjes. Ik kan positioneren, opnieuw laten aanhappen wat ik wil. De aanhap is slordig. Met veeeeeel pijn, wondjes en super gevoelige tepels tot gevolg... Het enige wat ik hier kan doen is op de tanden bijten, regelmatig van houding wisselen dat haar tandjes niet altijd op hetzelfde stukje drukken, en van die hydro pads leggen ter verlichting...

2 jaar geleden

Ik heb het eventjes zwaar de laatste dagen. Zoon van 29 maanden (stopte met borstvoeding toen hij 9 maanden was) wil de laatste tijd de hele tijd meedrinken als zijn zusje aan het drinken is. Hij trekt continu de borst uit haar mond. Alleen hij heeft de juiste techniek niet niet meer en zit dus continu te bijten. En heb nu dus ook weer spruw te pakken. Alleen ik doe het alleen en kan dus niet makkelijk zeggen ik voed als grote broer er niet meer bij is. En als de kleine meid aan het drinken is kan ik geen kant op. Vandaag hadden ze zelfs ruzie om de borst en zaten ze er allebei keihard aan te trekken en te bijten. Ik vind het heel moeilijk hoe ik dit nu aan moet pakken. Want ik wil grote broer ook niet soort van buiten sluiten.

2 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Ik heb het eventjes zwaar de laatste dagen. Zoon van 29 maanden (stopte me ...
Ik zou je verhaal ook eens op het borstvoedingsforum delen op Facebook of op de pagina van La Leche League. Daar zitten ook veel mama’s met ervaring en ook lactatiekundigen. Ik heb zelf geen tips, maar man wat zwaar voor je. Veel succes ❤️❤️

2 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Ik heb het eventjes zwaar de laatste dagen. Zoon van 29 maanden (stopte me ...
Zie je het zitten om een paar slokjes te kolven voor hem? Dan kan hij ook mama's melk drinken tegelijk met z'n zusje.. Maar dan op een manier voor de grote kindjes ☺️ Vermoed dat hij daar met ruim 2 jaar wel interesse in zou kunnen hebben.

2 jaar geleden

Pff beetje verdrietig hier. Laatste weken ging het voeden in de ochtend en avond al een beetje rommelig. Zoontje dronk maar ondertussen was hij heel druk met andere dingen en wilde hij altijd ‘s avonds nog een flesje melk na. Anders was het brullen. Gevoelsmatig was het einde dus al in zicht, maar ik hield nog vol. Vanavond ben ik dus keihard gebeten, ik ben er zo van geschrokken! Het is op een hand te tellen dat dit eerder gebeurd is maar nu zo hard dat ik dus zelfs bloed heb. Ik durf niet meer aan te leggen en ben er misselijk van. Dit is het moment om te stoppen denk ik. Ik heb helemaal niet bewust de laatste keer gevoed en voel me ergens een beetje falende. Blegh echt even naar van 😞

2 jaar geleden

Reactie op JetteA

Pff beetje verdrietig hier. Laatste weken ging het voeden in de ochtend en ...
Ah wat rot. En wat een rot einde… Kun je nog 1 keer ritueel aanleggen om afscheid te nemen met je onbeschadigde kant?

2 jaar geleden

Reactie op happy24

Ah wat rot. En wat een rot einde… Kun je nog 1 keer ritueel aanleggen om a ...
Dat is misschien wel een goed idee, even op een rustig moment morgenvroeg bij mij in bed bijvoorbeeld

2 jaar geleden

Reactie op JetteA

Dat is misschien wel een goed idee, even op een rustig moment morgenvroeg b ...
Heel goed idee! Even bewust en rustig afscheid nemen van deze periode 😘 Maar ik snap dat je flink geschrokken bent zeg.. Wat rot!

2 jaar geleden

Reactie op JetteA

Ah jeetje zeg :( en dat doet pijn 😵‍💫 mooie reacties, hoe je nog kunt afsluiten en hopelijk kijk je er dan goed op terug ❤️

2 jaar geleden

Het deed echt heel pijn 😳 heb het nog nooit eerder meegemaakt maar jeetje wat een scherpe tandjes. De schade is een sneetje aan de onderkant, zit inmiddels een korstje op. Vanochtend stond ik zo anders op dan ik me gisteravond voelde. Het is helemaal goed zo, heb ook niet meer gevoed. Heel even rond 11:00 uur werd er ineens aan mijn shirt getrokken maar toen ik afleiding bood heb ik hem niet weer gezien. Ook vanavond geen probleem. Ik denk dat het al een beetje klaar was 😅 de beet van gisteren was net dat laatste zetje. Heb wel gekolft en laat daar een mooi sierraad van maken als herinnering. 13 maanden toch maar mooi in de pocket!

2 jaar geleden

Reactie op JetteA

Het deed echt heel pijn 😳 heb het nog nooit eerder meegemaakt maar jeetje ...
Heftig! Fijn dat het nu voor jou ook gewoon goed voelt. En mooi zo'n sierraad! Dat wil ik denk ik ook

2 jaar geleden

Reactie op JetteA

Och het lijkt wel of ik m'n eigen verhaal lees. Hier is het ook echt aflopende zaak. Ze heeft er geen geduld meer voor, ineens in de avond is het drama en wil ze eigenlijk gewoon een fles. Gisteren was ik boos en verdrietig, vanavond was het goed zo. Nu alleen nog de ochtenden, dan vindt ze het nog wel fijn, maar ik vraag me af hoe lang dat nog zo gaat zijn. Vind het toch erg lastig merk ik. Had graag de 2 jaar weer gehaald (bij de oudste ook gelukt, de middelste was ook met 1 jaar klaar) en daarnaast is het echt ons laatste kindje en vind ik het dus extra lastig om dit hoofdstuk voorgoed af te sluiten 😭

2 jaar geleden

Reactie op Viva29

Och het lijkt wel of ik m'n eigen verhaal lees. Hier is het ook echt aflope ...
Jammer is dat dan he. Ik had toen ik startte (mijn 1e kindje) de 12 maanden als streven. Maar ergens gaandeweg bedacht dat ik de 2 jaar ging volmaken. Daarom beetje het gevoel dat het ‘mislukt’ is terwijl ik rationeel gezien wel weet dat ik echt mijn best gedaan heb. Ik deed hem de laatste week in bed zonder flesje, en dan wees hij naar de plek waar het flesje verstopt staat (wist hij dus ook al precies) en bleef hij maar wijzen en die! Roepen. Toen ik gewoon wegliep werd t brullen. Dus dat flesje kon hij al niet meer zonder. Daardoor twijfelde ik al wel of ik nu bv voor hem gaf of t meer voor mezelf deed.

2 jaar geleden

Reactie op JetteA

Jammer is dat dan he. Ik had toen ik startte (mijn 1e kindje) de 12 maanden ...
Is denk ik voor ons als borstvoedende vrouwen wel een les, ook echt voor mijzelf, om niet al te grote verwachtingen te hebben? Mijn verwachting was ook 2jr en nu ben ik zwanger en loopt de productie terug als een gek. Ik herken het baalgevoel dus ook enorm en dat het nog niet af is 😞 dus eigenlijk misschien beter om per maand of zo te gaan kijken 😊 tegelijkertijd ook enorm trots op dat ik het jaar gehaald heb 💪🏻😬

2 jaar geleden

Weet een van jullie trouwens ook of ik af en toe nog beetje moet kolven? Ik heb een klein beetje stuwing en als ik druk komt er ook direct melk (toen ik nog voedde niet). Ik ben natuurlijk heel plots gestopt maar zit niet in een ontsteking oid te wachten. Kan het zelf op internet niet echt vinden, daar gaat het over afbouwen als je nog heel veel voedingen op een dag geeft.

2 jaar geleden

Reactie op JetteA

Weet een van jullie trouwens ook of ik af en toe nog beetje moet kolven? Ik ...
Dit is denk ik ook heel wisselend per vrouw. Toen ik stopte gaf ik nog maar 1 voeding per dag en had al t idee dat dat niet veel meer was. Heb die nog een paar dagen klein beetje gekolfd bij stuwing maar kolven ging al niet meer dus kon snel helemaal stoppen zonder problemen. Denk dat je vooral echte stuwing en harde plekken wilt voorkomen. Dus wat druk eraf kolven als je dat voelt en vooral de harde plekken in de gaten blijven houden..? Evt even (gratis) bellen met la Leche league voor meer advies op maat.