497 Reacties
2 jaar geleden
Voor de dames die gestopt zijn.. Hoe krijg je je kindje in slaap? Zeker in de avond valt hij bijna altijd aan de borst in slaap. Ook met wakker worden in d nachten..
2 jaar geleden
Voor de dames die gestopt zijn.. Hoe krijg je je kindje in slaap? Zeker in ...
Met een flesje wordt hij ook slaperig. Daarna nog tandenpoetsen dus wordt hij toch weer even wakkerder. Vast riedeltje en dan in bed. In slaap vallen duurt meestal 10 -15 minuten, dan zie ik hem op de camera met een knuffel. Als je kindje zelfstandig in slaap kan vallen, dan maakt t in onze situatie niet uit wat de voeding is die hij krijgt want we leggen hem altijd wakker in zijn bedje.
2 jaar geleden
Ja goeie dat vraag ik me ook wel eens af.. mijn meisje valt echt niet zelfstandig in slaap .. ook altijd aan de borst en in de nacht hetzelfde .. anders blijft ze huilen.. waardoor evtl stoppen met de borstvoeding lastig word 😅
2 jaar geleden
Hier valt ze ook aan de fles in slaap.. dus nu beetje 50/50. En we proberen haar snachts ook steeds vaker te troosten met even knuffelen en de speen. Al is dat nog wel lastig, want ik laat haar niet huilen dus als het niet werkt krijgt ze nu nog wel de borst
2 jaar geleden
Ik loop hier ook tegen aan. Dochter 13mnd krijgt savonds/snachts nog borstvoeding. In de avond heeft ze het niet nodig om in slaap te vallen, drinkt ook wisselend, maar is gewoon gezellig nog.
Maar ze wordt vaak nog 1-2 keer wakker snachts en dan krijgen we haar bijna nooit stil/in slaap zonder de borst (heel fijn ook voor papa als ik nachtdienst heb en dus niet thuis). Ze trekt ook echt aan mijn shirt dan en begint te maaien als ze niet krijgt. Speen werkt dan echt niet.
Tips zijn welkom!
2 jaar geleden
Reactie op LVW 1234
Ik loop hier ook tegen aan. Dochter 13mnd krijgt savonds/snachts nog borstv ...
Ik weet niet of het je gaat helpen maar ik ben gewoon gestopt met snachts bv geven. Dus nachten alleen een fles eerst alleen van pappa later ook van mij. Consequent volhouden en na 3 nachten was het prima. Wel direct de fles paraat hebben dus even samen doen de eerste nachten.
2 jaar geleden
Reactie op LVW 1234
Ik loop hier ook tegen aan. Dochter 13mnd krijgt savonds/snachts nog borstv ...
Je zou ook zelf even op een andere kamer kunnen gaan liggen. Voor papa niet zo leuk, maar dan kan die bijv overdag even bijslapen. Dan ruikt de kleine jou ‘s nachts niet en went ze eraan om zelf in slaap te vallen?
2 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
Je zou ook zelf even op een andere kamer kunnen gaan liggen. Voor papa niet ...
Ze slaapt in principe in haar eigen kamertje, maar soms is ze dan niet te troosten, dus nemen we haar bij ons in bed. Dan is ze echt heel onrustig tot ze de borst heeft.
Manlief heeft al menig onrustig nachtje gehad als ik nachtdienst heb.
Maar misschien dat we met de vakantie het dan toch gaan proberen met gewoon stoppen (dan kunnen we overdsg bijslapen)
2 jaar geleden
Reactie op LVW 1234
Ze slaapt in principe in haar eigen kamertje, maar soms is ze dan niet te t ...
Ok, het is meer dat ze je denk ik even niet meer ruikt ‘s nachts. Als dat een paar nachten zo is veranderd dat misschien? Hier inderdaad ook wel dat ze als ze huilt nog bij ons in bed komt, maar dan hoeft ze de borst niet meer.
2 jaar geleden
Ik wordt sowieso echt gek van dat de hele dag shirt getrek! Als ik niet in de buurt ben speelt ze top zelf, maar als ik erbij ben komt ze elke 5 min even kijken of er nog wat te halen valt. Ik kan ook het huishouden oid niet meer doen omdat ze dus de hele tijd tegen m’n benen op klimt en dan aan de achterkant van m’n shirt gaat hangen.
‘S nachts toen ze een maand of 11 was een paar keer door laten huilen en met een week of 2 vanaf. Daarna 2 weken op de bank geslapen (we hebben maar 1 slaapkamer) en nu gaat t eigenlijk wel prima. Alleen gaat ze wel vaak pas om half 10 naar bed om vervolgens alweer om 6u wakker te zijn. Ze wordt nog wel wakker maar redt het om zonder borst in slaap te vallen. En soms mis ik het wel om een momentje echt voor mezelf te kunnen hebben, maar goed, ik mag niet klagen.
2 jaar geleden
Reactie op xxmaia
Ik wordt sowieso echt gek van dat de hele dag shirt getrek! Als ik niet in ...
Hier heb ik wel echt geluk mee. Hij vraagt er zelf alleen om als troost of als hij echt moe is.. maar niet gewoon een slokje omdat het kan. Hier dus alleen nog voeden voor het slapen gaan en in de nacht heel wisselend.
2 jaar geleden
Hier ook nog steeds, 13 maanden nu. Ze wilde altijd nog graag en vooral als ze moe is gaat ze echt opzoek, aan mijn shirt trekken enz. Ook als ze ‘s nachts wakker wordt is bv nog de enige troost. Dus ik had het gevoel dat het nog lang niet gedaan was. Maar merk de laatste dagen wel dat mijn tepel erg gevoelig is, alsof ze niet meer met de juiste techniek drinkt. Ik hoor ook vaak lucht ontsnappen. Mijn borst voelde ook steeds vol aan na het drinken, dus volgens mij is ze meer aan het sabbelen dan echt aan het drinken. Net heeft ze me keihard gebeten, dus mss is het einde toch wel eerder in zicht dan verwacht…
2 jaar geleden
Reactie op Aeva
Hier ook nog steeds, 13 maanden nu. Ze wilde altijd nog graag en vooral als ...
Oh wat pijnlijk he. En zo moeilijk inschatten vond ik of hij er klaar mee was of niet. Misschien is dat ook pas achteraf te zeggen. Mijn kleine heeft na t stoppen 2x om gevraagd, verder geen een keer meer naar om gekeken. T was duidelijk klaar, maar ik vond dat moeilijk te achterhalen. Ik vond eerder hier wel een waardevolle tip; als je nadenkt over stoppen, ga dan nog een week door. Mijn gedachtes konden namelijk zo verschillen per dag daarmee.
2 jaar geleden
Zijn er hier nog borstvoedende mama's die zwanger zijn? Ik heb net een positieve test en op mijn kolfmoment vandaag had ik gemakkelijk 60ml minder dan normaal. 😞 Ik wist dat de kans erin zat dat mijn productie zou teruglopen maar dat lijkt me wel heel hard te gaan... Hebben jullie hier ervaring mee en valt daar überhaupt iets aan te doen?
2 jaar geleden
Reactie op HollyJolly
Zijn er hier nog borstvoedende mama's die zwanger zijn? Ik heb net een posi ...
Yes hier 1. Dochtertje drinkt nog wel en soms voel ik iets toeschietreflex, maar volgens mij krijgt ze er weinig meer uit. Ze drinkt nog in de ochtend en avond en ‘s ochtends komt er naar mijn gevoel het meeste uit. Ik ben nu 8wk+3.
Volgens mij kun je het niet echt meer opkrikken. Bij de 1 blijft de melk nog een hele tijd doorgaan en bij de ander stopt het snel. Als je wil tandemvoeden zou ik je kleintje wel dagelijks blijven aanleggen, zodat die het niet afleert 😊 balen dat het zo hard kan gaan hè. En toch merk ik dus dat ze nog steeds graag even bij mij ‘drinkt’. Rustmomentjes van wakker worden in de ochtend en weer tot rust komen voor de nacht 🥰
Ik vind vooral de misselijkheid waar ik last van heb (3e HG zwangerschap) heel erg pittig 😮💨 toch de puf vinden om ‘s ochtends uit bed te komen om te voeden en niet gelijk boven de pot te hangen 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
Yes hier 1. Dochtertje drinkt nog wel en soms voel ik iets toeschietreflex, ...
Oh dat is wel fijn! Het is inderdaad dat rust en troostmomentje afpakken waar ik niet klaar voor ben. Tandemvoeden weet ik nog zo niet. Alleen dat ik niet klaar ben om te stoppen. 😅 Ik hoop dus inderdaad dat mijn meisje gewoon ook nog het geduld blijft opbrengen... Geef jij nog extra melk bij in een flesje dan?
En zeg zoveel respect dat je dat volhoudt met een HG zwangerschap! Echt wat een powervrouw 💪
2 jaar geleden
Reactie op HollyJolly
Oh dat is wel fijn! Het is inderdaad dat rust en troostmomentje afpakken wa ...
Thanks ❤️ de stress van dochterlief die nog graag de borst wil en niet meer mag vanwege de HG vind ik erger dan gewoon doorvoeden 🙈
Ik bied haar wel melk aan, maar ze het niet. Ze drinkt wel heel graag water, dus dat krijgt ze veel aangeboden + dan maar een grotere bak kwark 😊
2 jaar geleden
Reactie op HollyJolly
Bij mij daalde mn productie echt meteen heeeel erg (ik kolfde nog maar 30cc ipv 130!). Ik voedde alleen nog ochtend en avond. Eerlijk gezegd was het voor mij fysiek too much: zwanger en doorvoeden. Dus ben nu 2 weekjes gestopt (7 wk zwanger). En voel me meteen weer vitaal en fit. Dus was een goede keuze voor mij. Hoe dol mijn kleine er ook op was, hij heeft er nooit meer naar gevraagd en is heel tevreden met gewone melk nu 😅 Voor mij was t goed zo. Dat verschilt enorm per vrouw denk ik.
2 jaar geleden
Reactie op HollyJolly
Heb mijn 1e gevoed toen ik zwanger was van de 2e. Productie was idd erg laag tijdens de zwangerschap. Dus het was meer voor het fijne moment en daarnaast kreeg ze melk/yoghurt. Tandemvoeden heb ik 2 maanden volgehouden maar vond ik niet prettig. Ik had genoeg melk maar vond het ineens niet fijn meer om, na de baby, ook de peuter te voeden. Dus toen mee gestopt