497 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Hier ook nog borstvoeding ik had eigenlijk 1 voeding gewisseld naar kunstvo ...
Hey, wow, respect dat je dat gedaan hebt zeg 💪🏻 in een ander topic hadden we het er ook al even over. Vind het heel knap van je! Misschien doorgaan zo lang je nog geen andere baan hebt? Je kan altijd dan nog stoppen toch?

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Hey, wow, respect dat je dat gedaan hebt zeg 💪🏻 in een ander topic hadden ...
Ja eigenlijk wel. Ik heb nu nog ouderschapsverlof tot 4 april en daarna gaat mijn ontslag in... Ik heb alleen een beetje bang als ik een andere job vind dat ik dan op een te korte tijd moet gaan afbouwen en borstontsteking zou krijgen. Maar ik wil ook nog niet stoppen het gaat nu zo goed en heb in het begin echt serieus afgezien en heel hard moeten werken om de borstvoeding in gang te krijgen en das zo zonde om nu dan te stoppen 😅

2 jaar geleden

Ik voed nog 4x overdag en 2-3xsnachts, op verzoek dus. Bij m'n oudste twee ook gedaan en de oudste tot 2 jaar gevoed (toen kwam nr 2, ik wilde tandem-voeden maar dat trok m'n lichaam toch niet helemaal, werd erg snel mager) en de tweede stopte zelf met ruim een jaar. Ik kijk wel hoelang ze het nog wil (maar zoals ze nu drinkt denk ik lang haha)

2 jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Ja eigenlijk wel. Ik heb nu nog ouderschapsverlof tot 4 april en daarna gaa ...
Tegen die tijd is je bv misschien al wel zo stabiel dat je overdag nog maar 1 keer hoeft te kolven! Daar kun je dan gewoon je middagpauze voor gebruiken. Dan hoef je helemaal niet te stoppen als je dat niet wilt 🤗

2 jaar geleden

Hier nog volledig op bezoek. Ze eet nog niet zoveel en ik vind het prima. Onze jongens heb ik tot een jaar overdag bv gegeven en tot 1,5 jaar in de nacht. Ben toe beide keren gestopt omdat ik weer zwanger was en er geen melk meer kwam. Maar dit is onze laatste baby dus ik zie wel hoe het loopt.

2 jaar geleden

Ruim 8,5 maand en nog volop aan de borstvoeding. Als ik met hem thuis ben voed ik 6 a 7x per dag waarvan 1 droomvoeding en een vroege in de ochtend. Op het werk kolf ik 2x maar dat wordt steeds minder, daar maak ik me soms wel zorgen over. Wil graag doorgaan tot in ieder geval zijn eerste verjaardag. Merk dat mijn kindje het heel fijn vind dus dat geeft me precies het zetje om door te gaan.

2 jaar geleden

Tegen die tijd is je bv misschien al wel zo stabiel dat je overdag nog maar ...
Ja het stoppen zou moeten omwille van contact met chemische stoffen maar misschien in een nieuwe job niet hè. En dan kan ik wel gewoon blijven voeden

2 jaar geleden

Ik ook al 8 maanden op verzoek 🥰 nu is er ivm starten vast voedsel net 1 voeding af en zit op ong 4 voedingen overdag en 1 of 2 s nachts. Ben van plan om zo lang mogelijk door te gaan want vind het heel makkelijk en fijn

2 jaar geleden

Hier ook nog borstvoeding. Mijn dochtertje slaapt altijd aan mijn borst, dus ik ben benieuwd hoe het straks gaat als we gaan afbouwen. Ze wil namelijk niet uit een flesje drinken..

2 jaar geleden

Reactie op JetteA

Ruim 8,5 maand en nog volop aan de borstvoeding. Als ik met hem thuis ben v ...
Ik had het precies zo kunnen beschrijven. Enige verschil is dat mijn zoontje net 2 weekjes jonger is. We genieten beiden enorm van alle voedings momenten. Ik merk wel dat ik kolven op werkdagen lastiger begin te vinden. Zolang we beiden nog ze genieten, gaan we lekker zo door :-)

2 jaar geleden

Bijna 9 maanden! 🥳 hoop nog lang door te kunnen gaan. Ik voed haar (als ze in haar bedje slaapt) altijd in slaap. Fijn momentje zo, maar toch hoop ik ook dat ze doorkrijgt hoe ze zelf in slaap kan vallen. Als ze niet bij mij drinkt (of dan soms alsnog) moet mn man haar in slaap wiegen. Vooral voor de oppasoma/tante lijkt dat me fijn 😅 We hebben zo hard moeten knokken voor de BV dat ik - zelfs met het melk/ei/sojavrije dieet wat ik voor haar volg - echt niet nu uit mezelf zou willen stoppen. Heb gelukkig ook nog helemaal geen vragen gekregen uit de omgeving over wanneer ik ga stoppen. Zal rond de eerste verjaardag dan wel komen zeker 😅

2 jaar geleden

8 maanden gepasseerd. Ik wilde al ruim van tevoren stoppen. Helaas wilt ze niet aan de fles, al helemaal niet aan kunstvoeding. Ze gebruikt mij als troost voor het slapen gaan en en nachten. We waren vorige week gestopt. Cold turkey. Werd ze opeens ziek, niet te troosten en dronk bijna niets uit de fles. Toen maar weer aangelegd.. Tegenwoordig doen we hele dag en voor slapen, na wakker worden en tijdens de nachten aanleggen. Maar ik ben het wel zat. Plan was 6 maanden.. Ik sta met mijn handen in het haar. Wil graag stoppen en dat ze kunstvoeding drinkt. V

2 jaar geleden

8 maanden gepasseerd. Ik wilde al ruim van tevoren stoppen. Helaas wilt ze ...
Hele dag doen we de fles geven met afgekolfde melk en voor slapen aanleggen. Na wakker worden aanleggen en tijdens de nachten

2 jaar geleden

Hoe zit dat met jullie naar overgang kunstvoeding? Pakken ze het gewoon makkelijk? Mijn dochter wilt hwt niet of ze drinkt maar 20 cc

2 jaar geleden

Ik geef nog borstvoeding. Elke 3/4 uur. Ik had geen voornemen tot wanneer ik door zou gaan, gewoon zolang het goed voelt voor ons. Maar onlangs een reis naar Amerika geboekt net na mijn zoontjes verjaardag en zo’n lange reis is borstvoeding wel heel praktisch dus nu wil ik in ieder geval tot dan doorgaan.

2 jaar geleden

Hoe zit dat met jullie naar overgang kunstvoeding? Pakken ze het gewoon mak ...
Die van ons is heel makkelijk en niet kieskeurig en drinkt even gemakkelijk kv uit de fles. Heb de eerste flesjes wel kv met afgekolfde melk gemengd om zo te laten wennen aan de andere smaak. Hoop dat het snel gaat lukken bij jullie!

2 jaar geleden

Reactie op 3kidsmom

Ik geef nog borstvoeding. Elke 3/4 uur. Ik had geen voornemen tot wanneer i ...
Ohh ja dat is handig op reis! Bij ons is het juist andersom en hebben we een weekje weg zónder baby gepland als hij 14 maanden is. Dan is het wel de bedoeling dat we gestopt zijn als ik er nu over nadenk 😌

2 jaar geleden

Hier zijn we in de overgangsfase. Door buikgriep bij zoonlief dronk hij weinig. Daarna kreeg hij krentenbaard en wilde niet aanhappen, dus mijn productie is enorm gekeldert.. nu dus overstappen naar de kunst voeding. Geef het nu beide.

2 jaar geleden

Hoe zit dat met jullie naar overgang kunstvoeding? Pakken ze het gewoon mak ...
Je probeert hem zo te lezen ineens een andere structuur en smaak te geven, daar trappen niet alle baby’s in 😉 Probeer het geleidelijk te doen; 1 schepje kv aanmaken met water en de rest van de fles aanvullen met bv. Als dat goed gaat, 2 schepjes aanmaken met water en aanvullen met bv. Daarna 3 schepjes en zo door tot je een hele fles kv hebt. Kan in een week of in 4 weken.. ligt een beetje aan je kindje ☺️

2 jaar geleden

Ik geef ook nog altijd volledig borstvoeding (8 mnd). Zijn er nog meer moeders van wie de kindjes ineens weinig interesse hebben om te drinken? Ik kolf nu vaker tussendoor omdat het anders echt te pijnlijk wordt. Vaste voeding gaat er veel beter in. Hoeveel melk hebben ze nu nog nodig? Of is dit normaal rond deze leeftijd en moet ik het aan haar overlaten?