497 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Thanks ❤️ de stress van dochterlief die nog graag de borst wil en niet meer ...
Dat is mijn mening ook met mijn dochter haar talrijke nachtvoedingen nog haha. Te weinig energie om het ook effectief te veranderen. 😅 Dankje voor de informatie. ☺️

2 jaar geleden

Reactie op gaia

Bij mij daalde mn productie echt meteen heeeel erg (ik kolfde nog maar 30cc ...
En dat je je goed voelt is het aller belangrijkste he ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Viva29

Heb mijn 1e gevoed toen ik zwanger was van de 2e. Productie was idd erg laa ...
Ja tandemvoeden weet ik ook niet of ik dat wil doen. Al heb ik nu wel het gevoel dat ik mijn dochter de borst afpak door zwanger te zijn 😕 En dat klinkt ook weer zo ondankbaar voor de zwangerschap en dat kleine blopje cellen in m'n buik, maar ik voel me precies nu al verscheurd tussen die twee kleintjes. 😅

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Ja tandemvoeden weet ik ook niet of ik dat wil doen. Al heb ik nu wel het g ...
Haha, herkenbaar hoor, sowieso vind ik dat het moederschap komt met veel schuldgevoel op alle vlakken, dat had ik van tevoren niet verwacht 😅

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Ja tandemvoeden weet ik ook niet of ik dat wil doen. Al heb ik nu wel het g ...
Herkenbaar hoor! Maar voor mij was het goed laten groeien van die baby in mn buik echt even belangrijker. Die van 1 heeft lekker lang van bv genoten, hoeft nu geen kv en doet t op alle vlakken super. Die van jou vast ook dus dat hebben we dan alweer supergoed gedaan toch? Volg je gevoel maar denk ook goed om jezelf. Goed voor jezelf zorgen daar hebben die kleintjes eigenlijk nog het allermeest aan (dat was mijn grote les hoor afgelopen jaar 😮‍💨)

2 jaar geleden

Reactie op Viva29

Haha, herkenbaar hoor, sowieso vind ik dat het moederschap komt met veel sc ...
Dat vat het inderdaad wel een beetje samen hoe je het draait of keert 😂

2 jaar geleden

Reactie op gaia

Herkenbaar hoor! Maar voor mij was het goed laten groeien van die baby in m ...
Daar heb je rationeel gezien helemaal gelijk in. Emotioneel gezien ben ik er alleen nog niet helemaal. 🙈 Mijn dochtertje wil trouwens sinds de laatste week heel wisselend maar haar gekolfde flesje melk drinken (zowel overdag als als ik een avondje weg ben). Aan de borst gaat wel goed. Zou dit ook met de zwangerschap te maken kunnen hebben of heeft ze dat flesje eigenlijk niet meer nodig heeft? 🤔

2 jaar geleden

Hebben meer mama’s een kindje van 13/14 maanden dat ineens weer helemaal verknocht is aan de borst? Een paar weken geleden gaf ik alleen nog bv voor het slapen en ‘s nachts en was ik gestopt met de ochtendvoeding, omdat ze daar gewoon geen interesse meer in had. Maar nu wil ze ineens weer heel vaak de borst, ook overdag als ik bijv. op de bank zit, dan gaat ze echt zeuren om de borst en trekt ze gewoon mijn shirt opzij zodat ze erbij kan. Ook bij het naar bed brengen blijft ze echt heel lang eraan, ik zit er soms wel een uur en ze laat gewoon niet los. Ze zit sowieso in een hele lastige fase nu dus ik hoop dat dit ook weer vanzelf voorbij gaat, maar op dit moment vind ik het echt wel vermoeiend en vraag ik me af hoe ik ooit kan stoppen met bv.

2 jaar geleden

Reactie op Aeva

Hebben meer mama’s een kindje van 13/14 maanden dat ineens weer helemaal ve ...
Hier met die van 13,5 maand dat hij juist aan het afbouwen lijkt te zijn. Overdag heeft hij er weinig behoefte meer aan - soms alleen voor een dutje nog. Zelfs als ik het zelf aanbied neemt hij voor de sier wel een slokje, maar daar blijft het dan bij😅

2 jaar geleden

Reactie op Aeva

🙋‍♀️ Ze heeft altijd al een lichte borstverslaving gehad, maar de laatste 1.5 week is het echt weer heel extreem. Nou is ze daarnaast ook vrij hangerig en ook echt kwaad, of liever gezegd woest, als ze niet aan de borst mag als zij dat wil. ‘S avonds valt wel mee maar vanaf een uurtje of 5 ‘s ochtends wil ze juist alleen maar aan de borst slapen.

2 jaar geleden

Reactie op xxmaia

🙋‍♀️ Ze heeft altijd al een lichte borstverslaving gehad, maar de laatste ...
Oei, heel herkenbaar dat laatste. Ik was ook aan 't afbouwen naar alleen nog een avondvoeding, dat ging prima. Maar ineens snachts weer meerdere malen alleen maar de borst willen en anders echt kwaad. Overdag soms ook weer nu, maar dat is vaak meer een teken dat ze honger heeft... Volgens mij zit ze in een groeispurt

2 jaar geleden

Reactie op Aeva

Mijn zoontje is ook helemaal verslaafd aan de borst, ik wou normaal stilaan stoppen maar hij geniet er zo ontzettend van en is echt ons momentje van " rust" Ik zou graag terug zwanger worden maar heb nog steeds geen cyclus. Maar nu heb ik echt het gevoel dat ik de borstvoeding nog niet kan afpakken van Nico dus doen we toch maar wat verder nog😅

2 jaar geleden

Reactie op Aeva

Hier ook! Ik herken echt mijn zoontje in je tekst, het is weer even aanpassen

2 jaar geleden

Nog meer bv mama’s die nog steeds niet ongesteld zijn? Ik weet dat het lang kan duren maar alsnog begin ik me wel zorgen te maken.. Onze kleine drinkt nog wel 4 keer per dag

2 jaar geleden

Reactie op juon

Nog meer bv mama’s die nog steeds niet ongesteld zijn? Ik weet dat het lang ...
Ik ben ook nog steeds niet ongesteld, geef inderdaad ook nog wel 3-4 keer voeding per dag (ook in de nacht nog een keer) dus begon me ook wel zorgen te maken. Ik denk dat ik het binnenkort even navraag bij de huisarts als ik voor iets anders langsga.

2 jaar geleden

Reactie op juon

Hier ook ik ben er even voor bij de gynecoloog geweest is in principe normaal als je nog borstvoeding geeft. Ik mort binnen 3 maanden nog eens terug op controle omdat we graag weer zwanger zouden worden maar zonder eitjes zal dat nog nirt lukken helaas

2 jaar geleden

Reactie op juon

Onze dochter is inmiddels 14 maand en ik ben ook nog niet weer ongesteld geworden. Als je nog 4 keer per dag bv (doe ik ook) geeft is dat heel normaal volgens mij. Bij mijn beide jongens kwam het naar 13 maand weer. Maar die dronken toen ook niet meer zo vaak.

2 jaar geleden

Reactie op Leonie Italië

Onze dochter is inmiddels 14 maand en ik ben ook nog niet weer ongesteld ge ...
Klopt, is redelijk normaal. Zeker als er nog nachtvoedingen bij zitten. Die houden het niet ongesteld worden volgens mij het meest in stand 😊

2 jaar geleden

Goed om nog weer te horen dat het normaal kan zijn en er nog meer zijn die nog niet ongesteld zijn. ☺️

2 jaar geleden

Reactie op juon

Ik voed ook nog hele dagen en ben afgelopen week voor het eerst ongesteld geworden. Volgens mij heel normaal als je dat nu nog niet bent! Zou me er niet druk over maken, komt vanzelf weer. En ik vond het echt jammer dat ik er nu weer maandelijks aan vast zit. 🤣 als troost mag ik mooi wasbaar maandverband kopen hahahaha