497 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Viva29
Poeh even uithuilen hoor.. heb moeten stoppen met de borstvoeding vanwege m ...
Wat mag je trots zijn op jezelf zeg! Het is een rotmanier om zo te moeten stoppen.. Maar je hebt ruim een jaar het beste van jezelf gegeven, bijna 2 jaar zelfs als je de zwangerschap mee telt 😘 Ik hoop dat je er vooral positief op terug kijkt!
2 jaar geleden
Wat mag je trots zijn op jezelf zeg! Het is een rotmanier om zo te moeten s ...
Lief dankjewel 😊 het is ergens ook extra moeilijk omdat het ons laatste kindje is. Zo'n raar idee dat ik nooit meer zal voeden.. maarja het is goed zo, medicatie kon ik ook echt niet onderuit en een gezonde moeder is ook wat waard 💜
2 jaar geleden
Denken jullie nog wel eens terug aan hoe vredig het voeden in het begin was?
Inmiddels heb ik echt een soort jonge leeuw aan de borst.
Ze valt echt aan zoals een kat op een speeltje kan springen. Borst met 2 handen vast grijpen. Even naar kijken en dan duikt ze met d’r hele gezicht in m’n borst en hap. En dan drinkt ze 15 slokken om vervolgens de andere borst te grijpen. En dat herhaalt zich dan een keer of 10.
En knijpen in m’n velletje en alle kanten op draaien.
Pff, wat ging het toch makkelijk in het begin.
2 jaar geleden
Reactie op xxmaia
Denken jullie nog wel eens terug aan hoe vredig het voeden in het begin was ...
Hahaha ik herken het wel, en Nico staat ook recht en draaid van de ene naar de andere kant terwijl hij mijn tepel stevig vast heeft geklemd. Dus kan doms wel eens pijn doen
Maar uiteindelijk vind ik het nu wel veel makkelijker als in heg begin. Toen had ik super gevoelige borsten, heel erg last van lekkende borsten dus continue al mijn kleren nat...
Ook waren we toen makkelijk een uur aan het voeden nu gemiddeld 5 minuten 😅
Dus voor mij is een dreumes voeden toch net wat relaxter als een pasgeboren baby!
Maar oh wat zou ik graag nog een babytje erbij krijgen en weer al die kleinste momentjes opnieuw meemaken🥰🥰
2 jaar geleden
Reactie op Jessica 925
Hahaha ik herken het wel, en Nico staat ook recht en draaid van de ene naar ...
Ooh, ik vond het zo lekker om in het begin even 10min slaap te kunnen pakken tijdens het voeden.
Ik heb nu juist meer dat het lang duurt omdat mevrouw besluit dat ze nog niet klaar is en dan echt een gigantische driftbui krijgt. Maar je kan idd wel makkelijker even 5min tussendoor voeden en in allerlei houdingen.
Ik heb nu juist meer last van gevoelige borsten door al het gewoel, getrek, af en toe mis bijten of een tand tussendoor oid, dus dat haalt het plezier er wel een beetje vanaf.
Oh, en al dat lekker was ik alweer vergeten, maar dat is idd ook wel lekker om niet meer steeds te hebben.
Ik hoop ook wel dat ik ergens ooit nog een keer een kindje mag krijgen (ben nu alleenstaand, dus staat niet op de planning).
Soms denk ik er ook wel aan om te stoppen, maar kan ik voorlopig echt nog niet over m’n hart verkrijgen.
2 jaar geleden
Reactie op xxmaia
Haha ja hier ook een jonge leeuw, zeker met voedingen overdag, die wil ze het liefst staand (ik zit dan op de grond) en dan staat ze ook niet stil.. En daarna zijn er altijd afdrukken van haar boven tanden te zien 😂 die voel ik tijdens het voeden ook.. Alleen als ze net wakker is in de ochtend is ze lekker rustig 🥰 en afgelopen weekend waren we een weekendje in Parijs en in een druk café ofzo voeden lukt al helemaal niet, dan is ze veel te afgeleid, dus toen heb ik het weer eens in de draagzak geprobeerd (was eerder nooit gelukt) en ze was heerlijk rustig aan het drinken 🥰 dat ga ik vaker doen als we onderweg zijn!
2 jaar geleden
Reactie op xxmaia
Haha, ik voed alleen nog voor het slapen gaan, dus dat is meestal nog wel redelijk vredig omdat ze dan in slaap valt.
Overdag was ik er snel klaar mee dat ze zo afgeleid was 😅
2 jaar geleden
Reactie op xxmaia
Hahaha ja herkenbaar, zodra ze de tepel ziet laat ze zich er ook met open mond op vallen. En ondertussen met haar handje aan mijn andere borst/tepel friemelen wat best vervelend kan voelen. Ook heb ik het idee dat ze niet meer altijd de juiste techniek gebruikt, want mijn linkertepel is vaak erg gevoelig. Voor de rest voed ik vooral nog voor de slaapjes dus dan ligt ze wel rustig op mijn schoot. Maar als ze dan in slaap valt en stopt met drinken hangt mijn tepel zo half uit haar mondje en ben ik als de dood dat ze ineens keihard dichtbijt en niet meer loslaat (wat al een paar keer gebeurd is, au!😬)
2 jaar geleden
Kunnen jullie eigenlijk samen douchen of in bad gaan met je kindje zonder dat ze de borst aanvallen?
Hier als we samen eens een bad nemen gaat Nico meteen aan mijn borst hangen. Zelfs samen afdrogen lukt niet hij wil mij gewoon niet loslaten.
Best vervelend maar ook wel echt grappig. Ik ga nu dus nirt meer samen in bad om deze reden😅
Echt verslaafd is hij als ik mijn borst bloot heb moet hjj melk kunnen drinken
2 jaar geleden
Hier is dat helemaal niet nee, terwijl ik in het begin zelf m’n borst aanbod als we samen in bad gingen 😋
Ik voed alleen nog voor dutjes, slapengaan en in de nacht. Troosten probeer ik altijd eerst gewoon zo, als dat echt niet wil of hij vraagt er zelf om als hij bijvoorbeeld ziek is, dan overdag ook nog. Maar geen verslaving en geen rare houdingen hier 😝
2 jaar geleden
Reactie op Jessica 925
Kunnen jullie eigenlijk samen douchen of in bad gaan met je kindje zonder d ...
Jep, als mijn dochter mijn borst ziet, zelfs bv als ik me aankleed in de ochtend en ze ziet me komt ze aangekleffert met een wijd open mond 🤣
2 jaar geleden
Reactie op Jessica 925
Kunnen jullie eigenlijk samen douchen of in bad gaan met je kindje zonder d ...
Heeeeel herkenbaar!!! Zelfs onder de douche, als ik haar gewoon til krijgt ze het voor elkaar om mn borst te grijpen, half ondersteboven hangend🤣🤣 heel grappig! En het liefste wil ze dan de andere tepel tussen haar vingertjes houden, heeeeel irritant
2 jaar geleden
Reactie op MiMA18
Heeeeel herkenbaar!!! Zelfs onder de douche, als ik haar gewoon til krijgt ...
Hahaha inderdaad zo gaat het hier ook ongeveer 🤣
2 jaar geleden
Wat grappig! Dat is dus ook wat ik van vriendinnen hoorde, dat die kleine ongeveer aanvalt. Maar hier niet de mogelijkheid om van die mooie filmpjes te maken ‘show your breastfed baby your boobs’ want hij taalt er echt alleen naar als hij honger heeft of wil slapen 🤪 Gisteren nog samen in bad gezeten en dan gaat alle aandacht naar z’n badeend 🥰
2 jaar geleden
Reactie op AnouckD
Haha heel herkenbaar, mn dochter zegt nu s avonds als ze wil drinken en sla ...
Geweldig dit 🤣
2 jaar geleden
Reactie op AnouckD
Haha heel herkenbaar, mn dochter zegt nu s avonds als ze wil drinken en sla ...
Noem je het zelf ook zo? Ik heb het gevoel dat mijn dochter ook tietie begint te zegge, terwijl ik altijd spreek van drinken bij mama. Ik denk dat ze een combo begint te maken tussen tut en drinken en daardoor tietie brult, alleen iets minder fijn in het openbaar... 🙈🤣