497 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op AnouckD
Mn man heeft haar tietje geleerd😂 achja het maakt me niet zoveel uit wat d ...
Wij noemden het ook soms boobies totdat dochtertje een keer boobie zei 😂 nu zeggen we bij mama drinken en zegt ze ‘drinken’ of meestal prikt ze met een vingertje in mijn borst en maakt geluidjes 🥰
2 jaar geleden
Pfff dames. Jullie tips? Mijn zoontje krijgt voor het slapen gaan de borst. Dan komt hij nog eens rond 11u. Dan nog een keer rond 2/3u. En dan 5/6 u. We hebben regelmatig geprobeerd dat mijn man er uit gaat en hem dan troost maar dan is hij een uur bezig met troosten. Dat is voor een paar nachtjes te doen maar houden we niet vol met 3 kinderen en werk. Tegelijkertijd wil ik ook heeeeeeel graag weer eens een hele nacht slapen. Maar hoe? 🤷♀️
2 jaar geleden
Reactie op 3kidsmom
Pfff dames. Jullie tips? Mijn zoontje krijgt voor het slapen gaan de borst. ...
Hier helaas ook hetzelfde verhaal.... Helaas geen tips maar mij helpt het om niet teveel denken dat je het eigenlijk anders wilt. Maar de situatie accepteren. Wij hebben ook 3 kindjes en sinds de oudste er is heb ik niet 1 nacht meer door kunnen slapen. Eigenlijk vreselijk maar het wend🤷🏻♀️. Maar daarom ook echt ons laatste kindje.
2 jaar geleden
Reactie op 3kidsmom
Weekendje of in ieder geval nachtje uit logeren doen 🙈 Zo doe ik dat nu wel eens. Opa en oma vinden het maar wat gezellig om een uur lang met zoon te kroelen in de nacht blijkbaar 😂
2 jaar geleden
Reactie op 3kidsmom
Ligt je zoontje bij jullie op de kamer of samen slapen? Dat zou het nog wat ‘aangenamer’ kunnen maken in de zin van ‘aanleggen en weer slapen’ 😊 als je er echt vanaf wil is het toch flink doorzetten voor je man denk ik, maar als de kleine er niet aan toe is, is dat denk ik ook niet zo fijn 😔
2 jaar geleden
Reactie op Leonie Italië
Hier helaas ook hetzelfde verhaal.... Helaas geen tips maar mij helpt het o ...
Dat accepteren gaat dus wisselend hier. Met periodes denk ik: hij heeft het nodig, het gaat vast voorbij. Andere periodes denk ik: wat doe ik fout? Mijn dames gingen uiteindelijk wel doorslapen. Maar deze meneer😥.
2 jaar geleden
Weekendje of in ieder geval nachtje uit logeren doen 🙈 Zo doe ik dat nu we ...
Ja, dat gebeurt hier ook heel soms maar mijn ouders vinden het ook pittig en zijn ook druk met hun eigen leven dus het kan niet zo vaak. Poosje terug wel alleen een nachtje weg geweest. Maar ja, dan is mijn man dus dubbel zo druk.
2 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
Ligt je zoontje bij jullie op de kamer of samen slapen? Dat zou het nog wat ...
Een beetje van beide😅. Hij heeft geen eigen slaapkamer, hij slaapt achter een wandje bij ons in de slaapkamer. Na de laatste voeding laat ik hem vaak liggen om nog net wat extra slaap te pakken. Voor echt fulltime samen slapen zijn wij niet geschikt. Noodgedwongen wel eens gedaan maar slaap altijd onrustig dan.
Ik begin onderhand ook te twijfelen of het ook niet gewoon klaar is met de borstvoeding voor mij.
2 jaar geleden
Het lijkt er langzaam op dat mijn zoontje niet meer wil drinken bij mij 😢. Hij kreeg alleen nog maar 's ochtends borstvoeding sinds hij 1 jaar is. Ik vond het altijd zo'n gezellig momentje in bed. Hij lag dan eerst bij mij te drinken en als hij klaar was met de ene borst, draaide hij zich om om zijn vader wakker te knuffelen en dan de andere borst.
Sinds een paar dagen drinkt hij maar eventjes aan mijn borst, knuffelt zijn vader nog wel wakker maar wil daarna alleen maar spelen. Hij wordt super boos als ik hem nog mijn andere borst aanbied. Gisteren dronk hij helemaal niet en vanochtend mondjesmaat één borst.
Ik wist dat het moment een keer ging aanbreken maar ik vind het wel lastig. Ik blijf het nog wel proberen maar het voelt wel dat hij er klaar mee is.
2 jaar geleden
Reactie op Kristar
Het lijkt er langzaam op dat mijn zoontje niet meer wil drinken bij mij 😢. ...
Wat verdrietig.. Aan de ene kant wel fijn dat het zo natuurlijk afbouwt, maar wel rot dat hij er eerder klaar mee is dan jij 🥺
Zou het op een mooie manier afsluiten voor jezelf, een geschenk aan jezelf omdat je hem zolang het beste van jezelf gegeven hebt 🥰 Als het hier klaar is ga ik voor een moedermelksieraad heb ik mezelf beloofd.
2 jaar geleden
Wat verdrietig.. Aan de ene kant wel fijn dat het zo natuurlijk afbouwt, ma ...
Ja het is wel fijn dat het natuurlijk gaat en niet gedwongen. Het gaat alleen iets sneller dan ik had verwacht. Ik heb al een tijd geleden een moedermelksieraad laten maken. Heel blij mee en een super mooie herinnering❤️.
2 jaar geleden
Reactie op Kristar
Het lijkt er langzaam op dat mijn zoontje niet meer wil drinken bij mij 😢. ...
Ahh wat balen dat hij er klaar mee lijkt te zijn, maar wat een prachtige manier om ermee te stoppen! Je hebt het al die maanden fantastisch gedaan! Snap je verdriet hoor! Mijn oudste wilde met 11 maanden zelf niet meer… heel mooi en verdrietig tegelijk haha
2 jaar geleden
Wij zijn bezig met stoppen.. vooral de gebroken nachten droegen hieraan bij. Voor mijn dochtertje is bv echt een slaapmiddel, dus zij wordt gewoon een paar keer per nacht standaard wakker om eventjes te drinken. Ik ben nu weer zwanger, dus ik wil hier graag vanaf voordat de baby geboren wordt. De verloskundige heeft dit zelf ook meegemaakt en zij gaf me een goeie tip die bij haar gewerkt heeft. We doen dit nu sinds 2 nachten en het gaat verbazingwekkend goed. Ze heeft sinds 3 maanden weer de hele nacht in haar eigen bed geslapen en is maar 1x wakker geworden! Mijn vriend brengt haar naar bed en gaat ook naar haar toe als ze ‘s nachts wakker wordt (eindelijk halleluja🙌🏼). Maar als ik haar overdag naar bed breng voor het middagdutje dronk ze ook nog altijd om in slaap te vallen. Dus net zat ik met een probleem en ze werd idd helemaal hysterisch toen ik haar de borst niet gaf. Ik werd er zelf ook helemaal emotioneel van. Van mij accepteert ze niks anders dan de borst. Dus uiteindelijk ben ik maar gezwicht… Iemand nog tips hoe ik dit aan kan pakken? Want overdag moet ik haar wel naar bed brengen want er is niemand anders..
2 jaar geleden
Reactie op Aeva
Wij zijn bezig met stoppen.. vooral de gebroken nachten droegen hieraan bij ...
Gefeliciteerd met de zwangerschap!! Hier helaas geen tips maar ik hoop wel dat je ze krijgt want ik zit in hetzelfde schuitje 😅. Ook weer zwanger en met de gebroken nachten is het niet meer vol te houden helaas. Mijn zoontje heeft ook echt de borst nodig om weer in slaap te vallen en soms gaat dit wel 2 uur lang door midden in de nacht 😴. Alleen slaapt hij nog op onze kamer dus kan ik in de nacht niet echt voor hem weg zijn zeg maar. We gaan vanaf volgende week proberen om hem op zijn eigen kamer te laten slapen en hopelijk daardoor ook minder nacht problemen. Anders moet ook mijn vriend maar even een tijdje eruit 😅. Dus ook ik ben dankbaar voor eventuele tips. Als iemand handige tips heeft over op eigen kamer laten slapen, hoor ik die ook graag.
Verder wens ik je heel veel succes want het is best pittig (vind ik tenminste).
2 jaar geleden
Reactie op Aeva
Wij zijn bezig met stoppen.. vooral de gebroken nachten droegen hieraan bij ...
Oh men, snap helemaal dat het je raakt! Misschien afbouwen met eerst fles gaan geven of zo met bv of water en als ze eenmaal gewend is zonder jou in slaap te vallen met fles deze gaan weghalen? Of een knuffel met jou geur?
En anders zou je altijd de hulplijn van la Leche league kunnen bellen om eens hun tips en ideeën te horen 😊
2 jaar geleden
Reactie op V87
Gefeliciteerd met de zwangerschap!! Hier helaas geen tips maar ik hoop wel ...
Denk je dat het problemen gaat geven als hij naar zijn eigen kamer gaat?
Je zou eerst bij hem kunnen blijven zitten tot hij slaapt en dan na een paar dagen de stoel iets verder schuiven net zo lang tot hij gewend is dat hij je niet ziet, maar wel weet dat je er bent.
Is het echt te heftig, dan zou je kunnen overwegen om eerst naast hem te gaan slapen en dat dan afbouwen met ernaast zitten, etc zoals hierboven beschreven. Of misschien is je vriend handiger qua ernaast slapen, want die kan geen borst aanreiken 😂