497 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op V87
Gefeliciteerd met de zwangerschap!! Hier helaas geen tips maar ik hoop wel ...
Dankjewel! De verloskundige zei tegen ons dat een verpleegkundige van het CB tegen haar zoontje (17 mnd) had gezegd: jij hoeft helemaal niet meer te drinken ‘s nachts. En van de een op de andere dag sliep hij door😅 Dus wij zijn ook gewoon tegen ons dochtertje gaan zeggen: je hoeft niet meer te drinken ‘s nachts, je hoeft geen melk meer, je bent nu een grote meid, als je ‘s nachts wakker wordt kun je gewoon lekker verder slapen, enz. En blijkbaar werkt het… want ze werd pas rond 00:30 wakker (normaal al na 2 uur ofzo). En dan gaat mijn vriend naar haar toe, dat is wel cruciaal denk ik want mama=borst voor haar. En daarna heeft ze geslapen tot 7:30! In haar eigen bed. De afgelopen 3 maanden sliep ze ook tussen ons in. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het lijkt misschien te simpel om waar te zijn, maar wie weet werkt het.
2 jaar geleden
Reactie op Aeva
Dankjewel! De verloskundige zei tegen ons dat een verpleegkundige van het C ...
Valt altijd te proberen zoiets gemakkelijks ☺️👍🏻.
En ik denk inderdaad wel ook dat het belangrijk is dat mijn vriend de eerste tijd naar hem toe zal gaan want zodra hij mij ziet, roept hij meteen ETEN! en daar stopt hij pas mee als hij het heeft gekregen 😅.
2 jaar geleden
Hier begint het zo hard terug te lopen dat ik kunstvoeding ben moeten gaan kopen... Ondertussen 's ochtends en 's avonds over op een flesje.... Ze drinkt enkel nog even bij het thuiskomen bij mij of voor een dutje voor de gezelligheid. Ik ga tussen acceptatie en rust in mijn hoofd tot tranen en tuiten huilen want mijn kleine meisje is zo groot en ik ben er niet klaar voor. 😭
2 jaar geleden
Dochter had net uitgebreid gedronken en liep weg om te gaan spelen.
Zoonlief komt aan met z’n knuffel en stopt deze onder m’n shirt om “ook even te drinken”. Dochter krijgt er lucht van, draait zich om en weet niet hoe snel ze bij moet zijn om de knuffel weg te smijten en m’n borst in een ruk naar zich toe te trekken.
T is me wat met deze meid 😂
2 jaar geleden
Reactie op HollyJolly
Hier begint het zo hard terug te lopen dat ik kunstvoeding ben moeten gaan ...
Allereerst een dikke knuffel!
Toch ook een vraag, waarom geef je kv? Het is toch juist een natuurlijke beweging dat ze meer gaan eten en minder op onze melk bouwen? Ik zou dan niet gaan vervangen voor kv, maar voor (half)volle koemelk. Of eet ze nog te weinig?
2 jaar geleden
Reactie op xxmaia
Dochter had net uitgebreid gedronken en liep weg om te gaan spelen.
Zoonlie ...
😂
2 jaar geleden
Allereerst een dikke knuffel!
Toch ook een vraag, waarom geef je kv? Het ...
Omdat koemelk giga drama is, dus we eerst gestart zijn met KV die op bv lijkt om over te schakelen. Na een aantal weken gaan we dan proberen wisselen naar koemelk of groeimelk. ☺️
Ze heeft nog echt wel veel veel nood aan een flesje vooral 's ochtends bij het opstaan.
2 jaar geleden
Vanochtend echt even een afscheid momentje. We zijn nu al enkele weken echt gestopt eigenlijk en het gaat heel goed en vlot met m'n dochter haar ochtend en avondfles. Vanochtend bij het opstaan trok ze plots m'n pyjama open sinds heel lang, wees ze naar m'n borst en zei ze flesje, alsof ze nog besefte dat daar melk uit kwam een paar weken terug. 😭 Ze was zo geïnteresseerd dat ik ze even de kans heb gegeven om aan te happen als ze wou, wat ze geweldig vond maar ze begon niet meer te drinken ofzo. Daarna legde ik haar uit dat mama haar melk op is, en zei ze 'po' (= haar woordje voor alles is op), moest ze kei hard lachen en kreeg ik een dikke knuffel. Toch even traantjes. 😭❤️
2 jaar geleden
Reactie op HollyJolly
Vanochtend echt even een afscheid momentje. We zijn nu al enkele weken echt ...
aaah super lief 🥰 ik had van de week ook ineens dat ze naar mijn borsten begon te happen terwijl ze al meer dan een half jaar niet meer drinkt 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
aaah super lief 🥰 ik had van de week ook ineens dat ze naar mijn borsten b ...
Och zeg, ze onthouden soms toch zoveel meer dan je denkt he 🥰 zo speciaal om te zien!
2 jaar geleden
Bijzonder hè, de natuur.. Dat die kleintjes er soms eerder klaar mee zijn dan wij.
Hier zou ik op zich wel willen gaan afbouwen, maar zoontje is nog helemaal verknocht 🙈 Zeker voor het slapen gaan en dan vooral met het weer in slaap kunnen komen in de nacht wil hij echt alleen mij 😌
Voor de dames die nog voeden, hoe lang willen jullie doorgaan - hebben jullie een doel? Ik zou het dan stiekem wel tof vinden om de who norm te halen.
2 jaar geleden
Bijzonder hè, de natuur.. Dat die kleintjes er soms eerder klaar mee zijn d ...
Ik had als doel 1jaar en in mijn hoofd max 2 jaar... maar uiteindelijk weet ik het zelf niet zo goed in principe ging ik nu tegen 16 januari echt gestopt zijn. Had dit afgesproken met de gynecoloog omdat ik maar niet zwanger geraak.
Mijn man wil ook niet meer lang wachten vanwege zijn leeftijd. En ze geven hier geen hulp tijdens borstvoeding.
Nico is ook echt een borstvoeding kindje hij heeft er nog zo'n enorme behoefte aan dus vind het erg moeilijk. Nu lust hij sinds een paar weken wel eindelijk andere melk uit een beker.
Maar vaak wil hij toch echt mij!
2 jaar geleden
Ik las laatst iemand die d'r kind al vier jaar voedde en zei "als het aan haar ligt, loopt ze nog al drinkend naar het altaar" 😂😂
Mijn dochter is ook nog heerlijk bezig. Zodra ik thuis kom na m'n werk, is aan mijn shirt trekken het eerste wat ze doet. Ik wil gewoon doorgaan zolang het voor ons allebei fijn is. Voor mijn part tot ze 4 is.
Sowieso valt ze er nu meestal mee in slaap en 's nachts leg ik haar ook nog 2-4 keer aan om weer in slaap te vallen.
Zelf vind ik het ook nog heel fijn. Ik geniet er nu vaak meer van dan in het hele eerste jaar van d'r leven.
Ik vind het heerlijk dat het voor ons allebei zo'n rustmomentje is en dat ik haar zo veel goede voedings- en antistoffen mee kan geven, zeker nu ze op de opvang zit.
Aan de andere kant wil ik geen bv meer geven als ik ooit weer zwanger wordt. En voordat ik zwanger wordt, zou ik m'n lichaam ook nog wel een tijdje voor mezelf willen hebben.
Misschien moeten we het toch maar bij één kind houden 😂😂
2 jaar geleden
Reactie op mmhut
Ik las laatst iemand die d'r kind al vier jaar voedde en zei "als het aan h ...
Wat mooi zeg dat het zo gaat bij jullie!
Wij houden het bij een kindje en heb daarom ook zo enorm bewust van het bv avontuur en het einde ervan proberen te genieten. Het is zo mooi en bijzonder als het lukt. Bij ons hield het rond 1 jaar bijna vanzelf op. Er kwam bij mij steeds minder melk omdat we minder momenten hadden en ik steeds vaker wat dagen weg was voor werk. Het langzaam afbouwen en stoppen vanaf 1 jaar is heel rustig en natuurlijk gegaan waardoor ik het mentaal ook mooi kon afronden.
Als hij nog had willen drinken had het gemogen maar nu was hij er zelf ook klaar mee (kwam veel meer uit de fles ;)).
2 jaar geleden
Ik geef nog borstvoeding. In principe alleen als hij gaat slapen in de avond en als hij wakker wordt ‘s nachts. Nooit een doel qua tijd gehad, juist niet te hoge verwachtingen ivm gedoe bij mijn tweede. Ik zou best willen stoppen maar hij slaapt zo slecht dat ik geen zin heb dat aan te pakken. Juist een makkelijk sus middel.
één jaar geleden
Hier is het nu stilaan op het einde aant lopen na 18 maanden. Enkel nog een nachtvoeding maar ben nu terug zwanger( eindelijk) en mijn tepels worden veel te gevoelig om te laten drinken.
Ik vind het ook wel mooi geweest nu en heb het gevoel dat Nico het ook niet meer zo erg vind
één jaar geleden
Reactie op Jessica 925
Hier is het nu stilaan op het einde aant lopen na 18 maanden. Enkel nog een ...
Gefeliciteerd! 🥳