497 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Hier is het nu stilaan op het einde aant lopen na 18 maanden. Enkel nog een ...
Ahh wauw! Fijn dat het voor jullie beiden nu goed is zo! Hier nog steeds volop borstvoeding.. ze drinkt (als ik thuis ben) meerdere keren per dag.. ik vraag mij af of er nog meer kindjes zijn die zo vaak willen drinken? Ik voel mij er overigens helemaal prima bij hoor, ik vind het super fijn dat zij het nog wil! Bij mijn oudste was het na 11 maanden klaar en nu toch al ruim 1,5 jaar.. ze is er voorlopig ook nog niet klaar mee lijkt het. Ik vind het wel erg vervelend dat mensen in mijn omgeving vinden dat ik nu toch maar eens moet stoppen want ze loopt al🙄

één jaar geleden

Reactie op MiMA18

Ahh wauw! Fijn dat het voor jullie beiden nu goed is zo! Hier nog steeds v ...
Hier ook nog een borstverslaafde meid! Ze drinkt rustig 4-5 keer op een dag als ik thuis ben. En dan 's nachts ook nog een paar keer. 😅 Soms word ik er wel eens een beetje lijp van, maar ze wordt zo blij als ze mag drinken. En het is vooral gewoon heel handig. Ook echt minder last van alle virusjes, geloof ik. 😁

één jaar geleden

Reactie op mmhut

Hier ook nog een borstverslaafde meid! Ze drinkt rustig 4-5 keer op een dag ...
Hier ook hoor en vaste voeding wil niet zo goed nog. 18 maanden inmiddels :)

één jaar geleden

Reactie op MiMA18

Ahh wauw! Fijn dat het voor jullie beiden nu goed is zo! Hier nog steeds v ...
Prachtig zeg! Hoop vooral dat je je niet onzeker laat maken door die mensen. Maar volgens mij was je anders nooit zo ver gekomen en is het eigenlijk vooral frustrerend. Ze zijn vast weer jaloers ofzo 😄

één jaar geleden

Hier vraagt hij erom als hij moe is. Dus ook om lekker in slaap te vallen en soms bij het wakker worden. De nachten komt hij vaak 1 en soms 2 keer. Daar zou ik wel graag vanaf willen 😅 Ook in de hoop dat ik dan eens een nachtje weg kan. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik dat doe tot hij 2 is. Vorige week ook toen hij bij opa en oma gelogeerd had en mij dus bijna 24 uur niet gezien had 😅 Toen wilde hij ook wel graag gelijk wat drinken 🥰

één jaar geleden

18 maanden op verzoek! Still going strong 😆💪🏻

één jaar geleden

Hier was Nico ook nog serieus verslaafd! Maar omdat we nog zwanger wilde worden "moesten " we stoppen. Ik ben dan uiteindelijk overgegaan naar enkel 2 a 3 nachtvoedingen nog🙈 En nu nog 1tje meestal

één jaar geleden

Ik kreeg trouwens laatst wel een fles wijn, met de mededeling ‘je zal toch ondertussen wel weer drinken!’ - Ehh nee. ‘Oh, nou dan zal dat vast niet lang meer duren 🤪’ - Ja.. ik zal ‘m in de kast zetten 🙃

één jaar geleden

Reactie op happy24

Prachtig zeg! Hoop vooral dat je je niet onzeker laat maken door die mensen ...
Hahaha nee totaal niet juist. Sterker nog, soms als ze wil drinken terwijl ik met mensen ben dan denk ik; nou meid, wacht maar eventjes (en dat vind ze gelukkig prima). Bij mensen die zeuren over de borstvoeding hang ik ze er juist lekker uit, doeiiii. Nu krijg je ze in your face ook🤣🤣 Ahh nee niet zo overdreven, maar dan denk ik juist wel; wil je een slokje kind? Kom maar hoor🤪🤪 ik ben nooit per se pro borstvoeding geweest, sterker nog; voordat ik zwanger was heb ik altijd geroepen dat ik het echt niet ging geven. Nu al 2x een mooi bv avontuur mogen meemaken en ik vind het zoiets moois en natuurlijks, ik kan me helemaal voorstellen dat je lang voed, omdat het zo natuurlijk voelt. Maar nog steeds ben ik van mening; doe waar je je prettig bij voelt. Vind je het niks? Niet doen dan. Twijfel je? Probeer het en kijk wat je ervan vind. Wil je het graag? Ga ervoor! Ik laat iedereen in haar waarde en het zou fijn dat dat andersom ook gebeurd🤗

één jaar geleden

Reactie op MiMA18

Hahaha nee totaal niet juist. Sterker nog, soms als ze wil drinken terwijl ...
Prachtig! Hadden mijn woorden kunnen zijn. Hier tot 1 jaar genoten van ons bv avontuur en kijk er met veel liefde op terug ♥️

één jaar geleden

Ik ben nu een kleine week echt volledig gestopt met borstvoeding. Maar nu heb ik een super harde bol in mijn rechterborst die erg pijnlijk is... zou dat een ontsteking kunnen zijn of gewoon nog eens eenmalig kolven om de paar dagen als ik last heb? Ik heb echt super voorzichtig afgebouwd zat al een tijdje op 1 voeding en heb dan nog even om de dag 1 voeding gegeveñ🤔

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Ik ben nu een kleine week echt volledig gestopt met borstvoeding. Maar nu h ...
Auw dat is zo pijnlijk. Zou een (opkomende) ontsteking kunnen zijn inderdaad. Volgens mij is goed masseren dan goed om te doen. En evt even kolven idd als je denkt dat dat iets kan verlichten. Bij twijfel gewoon even je huisarts bellen voor advies omdat je een echte ontsteking wel wilt voorkomen.

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Ja lastig is dat.. met kolven geef je het seintje dat er weer melk moet komen. Maar ja, die pijn wil je ook niet 🙄 Ik zou even een lactatiekundige vragen wat het beste te doen, ook omdat de adviezen rond een borstontsteking weer veranderd zijn geloof ik. Een huisarts is daar ook niet altijd goed van op de hoogte. Hoop voor je dat het meevalt!

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Ik zou de harde plek onder de douche wegmasseren en niet gaan kolven direct. Kolven stimuleert naar mijn idee meer. Evt koelen met een coldpack en als je je niet lekker gaat voelen of koorts krijgt zeker huisarts bellen. En bij niet vertrouwen kun je altijd een Lactatiekundige bellen!

één jaar geleden

Ik ga morgen toch even laten nakijken voel me algeheel niet z goed. En heb de plek proberen wegmaseren met warmte maar niet echt gelukt het is echt een knobbel van 3 cm doorsnede ongeveer

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Ik ga morgen toch even laten nakijken voel me algeheel niet z goed. En heb ...
https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/borstontsteking-hoe-ga-je-er-mee-om/

één jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/borstontsteking-ho ...
Oh ja dat zijn weer andere tips🙈

één jaar geleden

Dit klinkt inderdaad als een borstontsteking. De nieuwe richtlijn vind ik persoonlijk erg tegenstrijdig. Zelf helpt het mij wel om die borst toch even leeg te kolven om de pijn te verlichten. Soms lukte dat ook niet goed en kun je een uitzondering maken om toch nog een keer aan te leggen omdat kinderen de borst vele malen beter leeg kunnen drinken dan een kolf. Algehele malaise past bij de symptomen van een borstontsteking, let even goed op je temperatuur want soms moet je ook antibiotica krijgen.

één jaar geleden

Heb het laten nazien, gelukkig toch nog geen ontsteking. Zei stelde voor van het weg te masseren toch. De knobbel is gelukkig al iets kleiner. Gisteren deed het al enorm zeer als mijn kleren ertegen zaten. Nu enkel als ik er tegen duw

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Heb het laten nazien, gelukkig toch nog geen ontsteking. Zei stelde voor va ...
Oh fijn, dat klinkt in ieder geval als een verbetering! Hoop dat je er snel vanaf bent ☺️