497 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op JetteA

Blegh voor een tweede keer in korte tijd ziek. Ik voel nu alweer de bui van ...
Ah wat rot… sterkte en beterschap! Idd de antistoffen die je aanmaakt geef je direct door aan je kleintje waardoor die mogelijk minder (snel) ziek wordt. Hopelijk is dit wat extra motivatie. En misschien als je een partner hebt die je kan ondersteunen ervoor zorgen die de kleine steeds bij je brengt voor de voedingen zodat jij lekker in bed kunt blijven. Veel blijven aanleggen… en misschien een kleine opsteker; de laatste keer dat ik ziek was had ik geen dip in productie terwijl het die keer daarvoor heel erg was.. Je kunt het! En het komt goed! 🍀

2 jaar geleden

Reactie op happy24

Ah wat rot… sterkte en beterschap! Idd de antistoffen die je aanmaakt geef ...
Ik heb een gelukje, ook ik had dit keer geen enorme dip. Tijdens corona wel, toen dacht ik echt dat het afgelopen was. Nu lijkt het mee te vallen gelukkig en ik ben inmiddels weer beter. Mijn moeder is geweest en heeft voor de kleine gezorgd 🍀

2 jaar geleden

Reactie op mmhut

Ik vind het vooral altijd fijn te merken dat mn dochter minder ziek wordt o ...
Goede tips, heb ze gelijk even opgeschreven!

2 jaar geleden

Hier al 8,5 maand bv op verzoek. Hoop iig 1 jaar te halen, denk dat dat wel gaat lukken. Stiekem hoop ik ook de who-norm van 2 jaar te halen, maar of dat gaat lukken zien we tzt wel...

2 jaar geleden

Hoeveel afgekolfde melk krijgen jullie kleintjes? Mijne krijgt al maanden 150 maar lijkt nu te weinig 😅 Is hard werken om bij elkaar te kolven wel (kolf ong 100-120 als het ipv voeding is en 60 tussen voedingen in). Hoe gaat dit bij jullie nu?

2 jaar geleden

Hier 3 a 4x per dag uit de borst en 3x 150ml Borstvoeding uit de fles. Ik kolf dat in 2x bij elkaar, dus dat is wel heel erg fijn. Ik denk dat ze aan 150ml wel genoeg heeft, gezien dr plasluiers, haar groei en vetjes 😅

2 jaar geleden

Reactie op AnouckD

Hier 3 a 4x per dag uit de borst en 3x 150ml Borstvoeding uit de fles. Ik k ...
Kolf je dat tussen de voedingen door? Dat schiet lekker op ja 👍🏼 Mijn kind gilt en huilt nu als 150 ml fles op is 😂 maar ik heb nogal een onverzadigbaar kind dus als ik er vanuit moet gaan dat hij tevreden vd fles afkomt moet ik 200 ml gaan geven 😂😅

2 jaar geleden

Reactie op gaia

Kolf je dat tussen de voedingen door? Dat schiet lekker op ja 👍🏼 Mijn ki ...
Ik kolf om half 1 en half 5 (soms nog om half 9 s avonds als ik moet werken) Borstvoeding geef ik rond 19:30, 1x s nachts, vroeg in de ochtend en rond 9u in de ochtend. Overdag wil ze niet drinken, dus vandaar dat ik kolf. Dus ik kolf niet tussen voedingen door of na een voeding. Maar op 2 vaste momenten.

2 jaar geleden

Reactie op gaia

Hoeveel afgekolfde melk krijgen jullie kleintjes? Mijne krijgt al maanden 1 ...
Kolven zit tussen de 70-110ml met 2 borsten, maar dochterlief drinkt echt heel weinig uit de fles. Meestal strak 60ml en that’s it. Lijkt mij niet dat ze dat bij mij drinkt 🤔

2 jaar geleden

Ik voed nog steeds ongeveer 5x.. kolf 1x op werk en dan zo 200 ml 😂 met 1 keer per dag maak je dus nog wel genoeg aan? Dat is wel fijn! Super chill dat je dan wat meer vrijheid hebt zeker over de dag? Zou lekker stoppen wanneer je er behoefte aan hebt.. ik heb geen idee tot wanneer ik door wil gaan.. vind t soms wel makkelijk als ik vrij ben dat je t altijd bij je hebt op temperatuur en als ze savonds huilerig is hup leg je dr ff aan.. maarja kijk ook wel uit dat ik meer vrijheid heb in die zin… het is dubbel… maar iig uiterlijk tot ze een beetje gaat lopen of baby af is… hoe ging het afbouwen bij jou?

2 jaar geleden

Reactie op gaia

Oef ja dat zou ik ook niet kunnen bijbenen. Mijne krijgt twee keer 180 ml en 1 keer 60 ml mee. Was tot voor kort 3 x 150 ml maar dit nieuwe schema komt beter uit met z’n slaapjes. Ik kolf twee a drie keer op zo’n dag 100 ml per keer (elektrisch en dubbelzijdig dus ben geen goede kolven) dus ik haal niet de benodigde opbrengst maar vul de rest aan met kv. Dus meestal 1 fles per dag kv op m’n 4 of 5 werkdagen. De andere 2 of 3 dagen geef ik dan volledig bv.

2 jaar geleden

Ik kolf twee keer als ik aan het werk ben. Haal dan met moeite 250 ml op. Soms kolf ik bijv ook maar 120 ml en 60 ml dus heb ik nog geen 200 ml. Helaas heb ik geen voorraad melk meer, die heeft de kleine helemaal opgedronken toen ik door corona niks meer leek aan te maken. Nu ik ook niet meer zoveel kolf moet hij op een werkdag bijgevoed worden met kunstvoeding. Ik geef namelijk 320 ml mee aan de oppas (hij drinkt dan 2x 130 ml en 1x 60ml). Eigenlijk maak ik veel minder melk aan sinds we van de nachtvoedingen af zijn.

2 jaar geleden

Reactie op JetteA

Ik kolf twee keer als ik aan het werk ben. Haal dan met moeite 250 ml op. S ...
Oh ja dat hoor je vaker. Ik doe nog wel 1 of 2 nachtvoedingen dus daar moet het niet aan liggen ;) Maar ik menstrueer sinds 2 maanden ook weer 😅 misschien dat dat het is. Fijn om jullie ervaringen te horen! Tot nu toe red ik het volledig op bv. Alleen dus wel tussen voedingen door blijven kolven dan.

2 jaar geleden

Reactie op gaia

Hier drink hij overdag op de opvang bij opa en oma 2 soms 3 flesjes van rond de 150 ml, is nu 8,5 maand. Ik merk echt een groot verschil wanneer ik kolf, in de ochtend (paar uurtjes na de ochtend bv) kolf ik makkelijk 200ml, in de middag wel wat minder.

2 jaar geleden

Overigens wil ik proberen tot 12 maanden bv te geven, kolfrecht loopt tot 9 maanden en hoop daarna in de pauze te kunnen kolven. Hoe gaan jullie dit doen?

2 jaar geleden

Reactie op Iris0001

Overigens wil ik proberen tot 12 maanden bv te geven, kolfrecht loopt tot 9 ...
Ik werk nu niet, maar bij de eerste twee had ik daar gewoon schijt aan en kolfde ik daarna door. Sloeg dan soms koffiepauze over, of de lunchpauze duurde daardoor wat langer. Maar weet niet hoe makkelijk dat is bij jouw werkgever 😊 maar ik dacht altijd maar zo, collega's die roken nemen ook tig pauzes op een dag. Dan kan ik wel 2x een kwartiertje kolven

2 jaar geleden

Reactie op Viva29

Ik werk nu niet, maar bij de eerste twee had ik daar gewoon schijt aan en k ...
Ja zo zit ik er ook in. En het lukt mij ook wel te werken tijdens het kolven dus ze mogen er niks v zeggen vind ik

2 jaar geleden

Reactie op gaia

Ja zo zit ik er ook in. En het lukt mij ook wel te werken tijdens het kolve ...
Ik denk er ook zo over.. En daarbij mag ik 2u per werkdag kolven. Ik gebruik vaak een half uur. Dus het is nog lang niet op vind ik😅

2 jaar geleden

Reactie op Iris0001

Ik kolf ook in de pauze vanaf 9 maanden (vorige week), omdat het kolf recht af is inderdaad. Ik heb nu wel dat ik korter kolf dan voorheen, dus ik heb net geen voeding bij elkaar. Gelukkig drinkt mijn zo'n tijdens mijn werkdag nog maar één voeding, dus dat is dan wel bij te houden, ik had ook nog een voorraadje in de diepvries

2 jaar geleden

Reactie op Iris0001

Ik mag gewoon blijven kolven. Wat iemand anders ook al aangaf, er zijn ook rokende medewerkers. Daarnaast ben ik er niet veel tijd aan kwijt. Ik wil ook de 12 maanden volhouden en hoop stiekem nog wel wat langer. Maar ik zet voor nu telkens doelen van 3 maanden vooruit (niet dat het een opgave is hoor, meer van ‘zou mooi zijn als…’)