497 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Aeva

Zijn er nog meer mama’s die nog niet ongesteld zijn?
Ik ben echt jaloers op jullie allemaal! Ik ben ondanks de volledige borstvoeding gewoon volle bak ongesteld worden 8 weken na de bevalling en sindsdien netjes iedere 4 weken😑😑😑

2 jaar geleden

Op welke tijden kolven jullie op werkdagen met 2x kolven?

2 jaar geleden

Reactie op Nelleke30

11 en 15 (ongeveer). Dan zou hij ongeveer normaal ook drinken

2 jaar geleden

Ik geef alleen nog 's nachts (de meeste nachten komt hij nog één keer) en 's morgens borstvoeding en ben nog niet weer ongesteld geworden 😁 Ik ben benieuwd hoe lang dit zo vol te houden is, als ik volgende week weer ga werken dan zal de ochtendvoeding regelmatig ook niet meer lukken. 's Avonds heeft hij het geduld helaas niet meer voor de borst, dan zal ik wellicht op de dagen dat ik ook in de ochtend niet kan voeden, toch een keer moeten zien te kolven?

2 jaar geleden

Reactie op Preitaart

Ik geef alleen nog 's nachts (de meeste nachten komt hij nog één keer) en ' ...
Krijgt je kindje dan overdag kunstvoeding? Of alleen vast voedsel? Mijn dochter heeft overdag helemaal geen interesse meer in de borst, alleen ‘s avonds voor het slapen en ‘s nachts ook een paar keer. Beetje de omgekeerde wereld…

2 jaar geleden

Reactie op Aeva

Krijgt je kindje dan overdag kunstvoeding? Of alleen vast voedsel? Mijn doc ...
Overdag en 's avonds krijgt hij een flesje kv of bv van de voorraad.

2 jaar geleden

Reactie op gaia

11 en 15 (ongeveer). Dan zou hij ongeveer normaal ook drinken
Same!

2 jaar geleden

Voor de dames die wel weer ongesteld werden met bv, hadden jullie ook dat de aanloop naar de eerste menstruatie lang duurde? Mijn onderbuik voelt al een week pijnlijk en opgeblazen, alsof ik ongesteld moet worden, maar er komt maar niks 🤨 Kan me dit niet meer zo goed herinneren van de andere twee. Is dit herkenbaar?

2 jaar geleden

Reactie op Nelleke30

Rond 10/11 en rond 14/15 kolf ik nu. Kolf dan net niet genoeg voor wat ik wil meegeven en geef dus een flesje kv bij. Dit gaat prima. Ben benieuwd of mijn borstvoeding nog stand houdt als ik binnenkort 1 of geen keer ga kolven overdag. Ik ga er vanuit dat de ochtend en avond voeding en eventuele nacht voeding dan nog wel zal gaan maar dat er in het weekend overdag niet voldoende bv zal zijn en hij ook dan op kv over moet? Iemand ervaring met in het weekend overdag ook live voeden?

2 jaar geleden

Reactie op Viva29

Voor de dames die wel weer ongesteld werden met bv, hadden jullie ook dat d ...
Ja had ik ook! Lekker een warme kruik erop

2 jaar geleden

Reactie op happy24

Rond 10/11 en rond 14/15 kolf ik nu. Kolf dan net niet genoeg voor wat ik w ...
Ik geef in principe alleen de ochtend en eventuele nacht nog aan de borst en kolf verder ook niet, dit doe al een paar weken zo. Maar een paar dagen terug was meneer erg overstuur en kon ik hem eind van de middag ook gewoon voldoende voeding geven ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Preitaart

Ik geef in principe alleen de ochtend en eventuele nacht nog aan de borst e ...
Oh wat fijn! Dus jouw lichaam geeft echt op aanvraag nu en het tijdstip maakt daarbij niet eens echt meer uit. Ik hoop dat binnenkort ook te kunnen 😊

2 jaar geleden

Reactie op Preitaart

Ik geef in principe alleen de ochtend en eventuele nacht nog aan de borst e ...
Ja dat merk ik hier ook. Vooral in de nacht nu ze al een tijdje doorslaapt. Als ze toch even niet lekker is kan ik zo de borst geven. Super mooi hoe dat werkt!

2 jaar geleden

Ik heb nu ineens na bijna 9 maanden continue last van ‘overstromingen’😬 moet ineens zoogcompressen gebruiken anders zit ik steeds meer een doorweekte bh/shirt. Herkenbaar voor iemand? Geen idee waarom het nu ineens is

2 jaar geleden

Reactie op MiMA18

Ik heb nu ineens na bijna 9 maanden continue last van ‘overstromingen’😬 mo ...
Hahahaha ja ik heb dat ook sinds een of twee maanden! Was al een hele tijd van de zoogcompressen af en toen had ik ineens een doorweekt shirt toen ik aan het voeden was. Dus nu heb ik altijd een zoogcompres in mn bed liggen voor tijdens het voeden. En als ik de deur uit ga ook.

2 jaar geleden

Ik lek nog steeds heel vaak aan de andere kant tijdens het voeden. Verder zo eens per maand ofzo is m'n bed ineens nat 🤣

2 jaar geleden

Ik lek altijd aan de andere kant bij het voeden. S nachts sowieso zoogcompressen nodig en overdag eigenlijk ook wel voor een klein beetje lekkage😅

2 jaar geleden

Nou, de maandelijkse gezelligheid 😮‍💨 heeft zich na 546 dagen weer aangediend zoals de gezondheidsapp zegt die ik bij houd

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Nou, de maandelijkse gezelligheid 😮‍💨 heeft zich na 546 dagen weer aanged ...
Neeeeee 😭😭😭 zo gemeen van je lichaam… dubbel werk leveren en alsnog ervoor bloeden 🥲 sterkte 😅

2 jaar geleden

Bij kv worden met deze leeftijd de flessen afgebouwd. Geven jullie ook echt minder borstvoeding? Mijn kindje eet goed, maar drinkt ook nog goed. Hij zit heel gemiddeld qua gewicht dus dan denk ik dat het wel goed zal zijn. Water of iets anders drinken heeft hij weinig behoefte aan dus juist daarom blijf ik overdag ook de borst aanbieden. Hij zit op 4 tot 5 voedingen per dag. Hoe doen jullie dat?