497 Reacties

2 jaar geleden

Hier lukt het nog niet zo met vaste voeding. Beetje sabbelen, dat is het wel. Ze krijgt nog 6 voedingen en ben dus ook niet van plan om af te bouwen. Ze zit al vanaf de geboorte boven de gemiddelde lengte en gewicht, dus zolang dat zo blijft gaan we op deze voet verder :) Ik zou gewoon op de behoefte van je kindje afgaan. Zo lang ze niet teveel van de curves af gaan wijken, zou ik lekker blijven doen wat je doet

2 jaar geleden

Hier geef ik ook nog borstvoeding. Ongeveer drie keer per dag. (Of wanneer ze wil 😁) Mijn dochtertje is nu 9 maanden. En wil dit doen tot ze een jaar is. 👍🏻

2 jaar geleden

Reactie op JetteA

Bij kv worden met deze leeftijd de flessen afgebouwd. Geven jullie ook echt ...
Ik zou gewoon lekker je kleintje volgen. Ik geloof niet dat Bv en flesvoeding daarin hetzelfde zijn 😊 hier komt ze ergens tussen de 4-6x per dag en heel af en toe ‘s nachts nog.

2 jaar geleden

Reactie op JetteA

Bij kv worden met deze leeftijd de flessen afgebouwd. Geven jullie ook echt ...
Idd je kindje volgen. Bv is belangrijkste voedingsbron :) ik zit op 4 x overdag en 1 of 2x snachts nog. En verder zoveel hij wil. Gister ineens weer extra overdag denk door de warmte

2 jaar geleden

Ik geef echt nog iets van 6-7 voedingen overdag en ‘s avonds/‘s nachts de laatste weken om de 2 uur.... ik word gek. Ik voed m’n dochter in slaap (ze is overdag meestal heel erg afgeleid dus zo krijgt ze ten minste lekker wat binnen) en ik vind dat eigenlijk ook een van de fijnste momentjes samen. Maar ik wil ook zooooo graag ‘s nachts weer eens slapen 😫😭 heeft iemand tips? Ik vind 2 nachtvoedingen echt geen punt, maar zoals het de afgelopen weken gaat.... horror. We doen rapley en ze eet daarbij niet heel veel, ze groeit echt nog op de melk. Ik wil het liefste lang blijven voeden, dus is echt niet mn intentie om de bv af te bouwen. Word alleen lijp van het niet-slapen.

2 jaar geleden

Reactie op mmhut

Ik geef echt nog iets van 6-7 voedingen overdag en ‘s avonds/‘s nachts de l ...
Combinatie van rapley en gepureerd dat ze toch iets meer binnen krijgt?

2 jaar geleden

Reactie op Miss N

Hier geef ik ook nog borstvoeding. Ongeveer drie keer per dag. (Of wanneer ...
Hoe doe je dat met vast voedsel erbij? Eet ze graag? Al een idee hoe je gaat afbouwen en ga je dan nog wel KV aanbieden of alleen maar vaste voedsel?

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Combinatie van rapley en gepureerd dat ze toch iets meer binnen krijgt?
Dit zou ik ook aanraden als je toch wat meer vaste voeding wilt proberen binnen te krijgen. Wij doen deze combi ook en het bevalt me uitstekend. Gepureerd krijgt m’n kleintje heel wat binnen en daarnaast altijd 1 of meerdere rapley oefen momentjes om het zelf eten ook goed onder de knie te krijgen. Vaak zelfs in hetzelfde eet moment gecombineerd. Dus bijv eerst een bordje gepureerd en daarna nog lekker klooien met eten terwijl wij zelf eten. Overigens qua aantal voedingen zitten wij er ook nog makkelijk op zes per dag. Geef ook graag nog even de borst voor het slapen om zeker te zijn dat er geen honger in het spel is als meneer moet slapen (gaat overdag soms behoorlijk moeizaam).

2 jaar geleden

Reactie op mmhut

Ai elke 2 uur snachts 😅 Respect! Wij doen ook volledig Rapley qua vaste voeding en die van mij eet wel goed. Ben nu begonnen met Griekse yoghurt en daar eet hij heeeel veel van. Is dat iets voor jou? Ik doe het op een lepel en geef die dan aan hem. Nog even en dan laat ik hem zelf opscheppen ook. Avocado krijgen ze ook makkelijk veel van binnen en vult mega. Een rijpe kan je bijna slurpen ;) En ik heb nog geen papje geprobeerd maar dat zou je ook kunnen proberen

2 jaar geleden

Reactie op gaia

Ai elke 2 uur snachts 😅 Respect! Wij doen ook volledig Rapley qua vaste vo ...
Bedankt voor de tips! Avocado ga ik eens proberen! Dochter mag helaas geen koemelk dus griekse yoghurt gaat niet. Zo jammer want dat is echt perfect babyvoedsel volgens mij. Behalve dus als je kma hebt 😂

2 jaar geleden

Reactie op mmhut

Bedankt voor de tips! Avocado ga ik eens proberen! Dochter mag helaas geen ...
Ik geef ook volle geiten kwark voor de afwisseling. Kan ze daar wel tegen? Werkt net zo goed! Hier verkopen ze dat bij de meeste bio winkels (wel duur maar wie weet levert het je een goede nachtrust op ;)

2 jaar geleden

Reactie op gaia

Ik geef ook volle geiten kwark voor de afwisseling. Kan ze daar wel tegen? ...
We gaan eerst voor een allergie onderzoek naar het ziekenhuis, daar zal ik dat eens bespreken of dat wel kan. 😊

2 jaar geleden

Reactie op mmhut

Oef dat is ook mega pittig! Wij hebben die weken ook gehad rond 8 maanden. Toen hij overdag beter ging eten besloot ik geen borstvoeding meer te geven snachts. Mijn man gaf dan gekolfde melk zodat we zeker wisten dat hij niet alleen kwam voor geborgenheid. Na paar nachten gaf mijn man 20-30 ml per keer en zijn we gestopt. Dat was 2 nachten pittig maar nu slaapt hij al een maand door. Vannacht voor t eerst geen droomvoeding gegeven, benieuwd hoe dat gaat.

2 jaar geleden

Ik heb d’r gisteravond vlak voor het slapengaan zelf een half zakje ella’s kitchen laten oplepelen, daarna nog gevoed en ze werd om 21 u en 23.30 wakker (toen even gedronken) en nu pas weer om 3.30! Hier was ik zoooooo aan toe, kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst zo ‘lang’ heb kunnen slapen!

2 jaar geleden

Hier waren we aan het afbouwen om weer te gaan werken, maar Nico wilde de fles plots niet meer door corona. Dus de 2 voedingen die we afgebouwd hadden is nu weer volledig borstvoeding op verzoek een keer of 5 per dag denk ik. Rond 5u- 9u - 13u -20u -22u

2 jaar geleden

Hela! Hoe gaat het met jullie met bv? Ik merk voor het eerst dat ik het soms zat ben.. meer omdat ik zo onwijs moe ben. Ik voed nog om de 4 u (ook snachts momenteel nog 2x ongeveer 😅). Iemand ervaring met afbouwen van nachtvoedingen bv?

2 jaar geleden

Reactie op gaia

Hela! Hoe gaat het met jullie met bv? Ik merk voor het eerst dat ik het som ...
Ervaring in afbouwen niet echt... Onze dochter heeft van de ene op de andere dag van 4 naar 0 of 1 nachtvoeding gegaan 2 weken geleden... Wat bij ons uiteindelijk werkte was ze toch op haar kamertje leggen denk ik ipv in de cosleeper. En geluk dat er even niets van ziekte of tandjes, ... de pret bederft. 😅

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Ervaring in afbouwen niet echt... Onze dochter heeft van de ene op de ander ...
Oh wat fijn! Daar hoop ik ook al maaaaanden op haha. Hier hele tijd ziek want net gestart op de opvang😅 Ik heb het 9,5 maand met alle liefde en geduld gedaan die nachtvoedingen maar begin zelf echt op te raken ofzo..

2 jaar geleden

Hey hey, Hier voed ik ook nog steeds. Nachtvoedingen al een tijdje niet meer als hij gewoon lekker in z’n vel zit. Als hij niet ziek is of tandjes ofzo krijgt dan slaapt hij goed door zonder nachtvoeding. Hij begint ook echt wel serieuze hoeveelheden vaste voeding te eten overdag en water te drinken en drinkt daarnaast nog een keer of vier aan de borst. Dus hij ‘propt’ er overdag denk ik genoeg in om de nacht door te trekken. Heb hem altijd wel gewoon gevoed snachts als hij wakker werd voor voeding. Gelukkig was dit altijd maar 1-2 keer per nacht. Heb dus nooit echt moeite hoeven doen dit af te bouwen. Hij slaapt wel al heel lang op zijn eigen kamertje. Ik denk dat dat ook helpt en soms als hij enkel een nachtmerrie oid heeft en hij huilt even dan ga ik er ook niet direct heen maar troost hij zichzelf weer binnen een paar minuutjes. Mocht t langer duren dan ga ik natuurlijk wel maar dat is behalve bij ziekte oid bijna nooit nodig.

2 jaar geleden

Hier wisselt het nog wel eens tijdens de nacht. Soms komt hij 3 keer, maar meestal 1 keer. Die ene keer vind ik wel goed te doen, maar ik zou wel blij zijn als ik gewoon weer standaard door zou kunnen slapen 😅 Verder gaat de bv nog bijzonder goed eigenlijk. Ik begin het kolven wel serieus zat te raken, maar voorlopig heb ik nog wel genoeg voor elke dag. Het scheelt dat hij nu ook lekker fruit, beetje brood en groente eet. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik de kolf opberg als zoon één is 😋 maar ik hoop dat hij en ik het in ieder geval tot die tijd volhouden samen 🥰 Nooit gedacht.. Ik wilde bv wel proberen, maar hooguit 8 weken want dan kon ik afbouwen voor ik weer aan het werk zou gaan. Nu al ruim 9 maanden bezig 🤱🏼