497 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Aeva
Ja herkenbaar.. hier ook hele pittige weken waardoor ik het echt ff gehad h ...
Die verlatingsangst maakt het voor mij ook zo zwaar! 😩
Over het afbouwen als ze een jaar zijn: dat is bij mij de eerste heel geleidelijk gegaan. Eerst de voedingen overdag, daarna die in de ochtend. En uiteindelijk die voor het slapen nog een hele poos vervangen, eerst met gekolfde melk, toen met geitenmelk en toen was het klaar met 14 maanden.
2 jaar geleden
Hoe doen jullie het bv geven met warm weer? Wij zijn momenteel op vakantie en het is 35 graden. Hij heeft minder volle plasluiers dus ik bied hem tussendoor extra drinken aan. Daar maakt hij gretig gebruik van want hij heeft ook wel dorst. Alleen… hij lust alleen melk! Ik heb al roosvicee geprobeerd, zowel sterk als waterig, water, jus d orange, thee (warm, louw en koud). hij neemt een paar sipjes, kijkt vies en bedenkelijk en gaat dan spelen met zijn fles of beker. Een fruitsmoothie (fruit en water in de blender) van dikkere structuur dronk hij zo op met een rietje 🤷🏼♀️ hij krijgt dus naast bv tussendoor extra kunstvoeding. Zal dat erg zijn? Echt, wij doen soms maar wat 😝
2 jaar geleden
Reactie op JetteA
Hoe doen jullie het bv geven met warm weer? Wij zijn momenteel op vakantie ...
Mss kun je je bv aanlengen met water, en drinkt hij dat wel? (Ik zou eigenlijk gewoon vaker aanleggen - schijnt je bv met warm weer ook wordt verdund door je lijf om extra vocht te bieden, mits je zelf voldoende drinkt natuurlijk - maar dat heb je vast al geprobeerd?)
2 jaar geleden
Reactie op JetteA
Hoe doen jullie het bv geven met warm weer? Wij zijn momenteel op vakantie ...
Gewoon op verzoek blijven voeden, dat deed ik bij mn oudste tenminste. Die dronk op hele hete dagen vaak weer elke 2,5 a 3 uur. En water wel blijven aanbieden, als hij steeds maar een paar slokjes drinkt heeft hij uiteindelijk toch genoeg bij elkaar gesprokkeld.
2 jaar geleden
Hier einde verhaal. Zoonlief wil niet meer drinken. Na 10 mnd gevoed te hebben, heeft moeder natuur besloten te stoppen. Hij heeft zelf afgebouwd door steeds minder vaak te drinken.
2 jaar geleden
Reactie op RianneHelms
Hier einde verhaal. Zoonlief wil niet meer drinken. Na 10 mnd gevoed te heb ...
Dat is toch wel de fijnste manier om te stoppen denk ik, op zijn verzoek. Lijkt me wel even een momentje na 10 maanden 🥲
Maar wauw, 10 maanden lang je kleine laten groeien van wat jouw lijf te bieden had 💪🏻
2 jaar geleden
Reactie op Aeva
Geef je dan nu wel nog flesvoeding of hoe werkt dat dan?
Ja hij drinkt 4x 150cc kunstvoeding. Hij begon toen hij ziek was, hij wilde overdag niet drinken, pijnlijk mondje. Toen nog tijd avond en nacht gevoed, en nu ineens wil hij dat ook niet meer.
2 jaar geleden
Dat is toch wel de fijnste manier om te stoppen denk ik, op zijn verzoek. L ...
Ja absoluut! Was wel ff slikken maar wel goed nu! Hij draait zijn hoofdje weg bij mijn borst nu.
2 jaar geleden
Reactie op Aeva
Hebben jullie ook van die tepelbijtertjes? Man man man wat doet dat pijn! I ...
Moet zeggen dat het hier bijna nooit voorkomt. Hooguit als hij aan het einde een beetje ‘lui’ ligt te drinken met niet meer de volledige tepel in z’n mond kan het irritant zeer doen. Maar echt bijten zelfden gelukkig..
2 jaar geleden
Reactie op happy24
En hoe is jouw eigen gevoel daarbij?
Ik had gehoopt om zeker tot 1 jaar nog door te kunnen voeden, dus ik vind het wel erg jammer.
Het is wel veel gemakkelijker voor mij, want nu kan mijn vriend de ochtend/avond ook gewoon doen zonder dat ik op hoef te staan (ik draai zeer wisselende uren op mijn werk) maar toch voelt het als falen dat mijn productie nu zo snel gedaald is sinds ik weer aan het werk ben.
2 jaar geleden
Reactie op Aeva
Hier gelukkig zelden gehad. Alleen rond de vier maanden toen zijn eerste tandjes door kwamen, dat heb ik hem snel afgeleerd. Consequent 'nee, dat doet pijn' en een pauze dat hij niet verder kon drinken, hielp hier snel.
2 jaar geleden
Reactie op Aeva
Omg dat lijkt me ook zo pijnlijk! Hij heeft weleens zijn kaken op elkaar geklemd zonder tanden, toen stopte ik gelijk met voeden. Was natuurlijk brullen maar is wel gelijk gestopt. Als hij bijna klaar is trekt hij wel soms zn hoofd weg met mijn borst nog in zijn mond, dat trekt hij zeg maar. Vind ook heel vervelend gevoel.
2 jaar geleden
Reactie op Preitaart
Ik had gehoopt om zeker tot 1 jaar nog door te kunnen voeden, dus ik vind h ...
Kan me voorstellen dat je graag dat jaar had gehaald. Je hebt het jaar bijna gehaald en het is ook maar een richtlijn/advies maar goed als je het eenmaal in je hoofd hebt.. daarom wil ik het ook graag nog even doorzetten met ochtend en avond voeding, ondanks dat ik ook met werk weer vaak op pad ben.. zo lastig te combineren hè…
Nu dan maar genieten van je teruggewonnen vrijheid!