2 Reacties

één jaar geleden

Hier ook zo 19 maanden dochter en wilt alleen maar los lopen en weglopen vooral. We oefenen nu met aan het handje of een andere optie zoals buggy vasthouden. T is wel een gedoe want ze wilt t liefst los lopen. Dus er zijn al een hoop tranen gelopen maarja we moeten t even doorzetten. Ze is ook super eigenwijs en ondernemend dus ze wilt gewoon haar eigen weg gaan. Mocht dit niet goed komen dan kunnen we nog z'n bandje voor om de polsen kopen zodat ze niet weg kan. Of een tuigje voor om de borst maar ik zou dan voor die om de polsen gaan. Mijn vriend wil eerst dit oefenen nu met handje vasthouden. Maar je bent zoizo echt niet alleen! Ik dacht dat ook, andere lopen allemaal netjes aan de hand en die van mij rent weg 😅

één jaar geleden

Ja hier ook een druk, snel ventje haha. Wij leren hem al vanaf het begin aan aan het handje mee te lopen en wanneer het wel kan los dus in een speeltuin met hekken of grote velden. Als hij "moeilijk" gaat doen en los wilt zonder handje dan zeg ik, of aan het handje of in de buggy. Daarnaast wilt hij dus snel lopen en ook hierin constant zeggen rustig lopen, net zoals mama en papa, want anders val je. Want ja hahah soms willen ze zo snel dat ze niet opletten en nog wat onhandig natuurlijk. Dus ja het enige wat ik kan meegeven is, blijf consequent en geef ruimte wanneer het kan. Succes!