13 Reacties
5 maanden geleden
Hee, hier ook eentje die nog echt niet wil. Heb voor mijn gevoel al alles geprobeerd, wcbril verkleiner, potje, iets lekker belonen na het alleen al proberen. Werken met een stickerkaart en als deze vol is krijgt ze een cadeautje. Echter is het allemaal een strijd en worden we er allemaal alleen maar gefrustreerd van.
Ook op de opvang wil ze niet.
Voor nu hebben we het even opgegeven, want ik heb geen idee wat we nog kunnen proberen zodat het geen strijd wordt.
5 maanden geleden
Reactie op 07-07-21
Snap ik! Heb je een idee waardoor het komt?
Nee geen idee. Als we te vaak vragen of ze naar de wc moet, krijgt ze zware driftbuien.
We hebben geprobeerd buiten zonder luier met als resultaat dat ze gewoon overal plast zonder dat ze het aangeeft dus voor nu laten we het maar even.
5 maanden geleden
Hier een tweeling, eentje is zindelijk de ander plast nu eindelijk ook op de wc of potje maar soms ook driftbuien. Hij weigert te poepen op de wc. Ik heb dat losgelaten en trek hem overdag een luierbroekje aan zodat hij in zijn luier kan poepen. Ik hoop dat doordat er geen druk meer op ligt, dit vanzelf komt. Eerst wilde hij ook niet plassen op het potje en toen heb ik langzaamaan gezegd dat hij een sticker kreeg als hij met z’n luier erop ging zitten, tijdens tv kijken ook weleens met luier erop gezet. Duurde wel een paar weken en daarna ging hij toch plassen op het potje
4 maanden geleden
Ik dacht dat ik de enige was met zo’n peuter 😅 hier gaat mijn zoontje sinds februari naar school. Instapklasje heeft dat in België. We hebben in de weken vooraf geoefend op zindelijkheid thuis maar amper een succes. Op school iedere dag met een droge broek naar huis. 🙃 op 5 maanden tijd slechts 5 ongelukjes gehad. De zomervakantie start hier begin juli en ben net sinds een week opnieuw gestart met de training want thuis draagde hij nog gewoon luiers omdat ie gewoon weigert. Maar wat een ramp… pipi doet hij op het potje met forse tegenzin en soms een hele strijd, soms enkele keren na elkaar zonder problemen om dan vervolgens toch continu ongelukjes te hebben. Kaka doen op de wc is helemaal uit den boze. Dus zelf ook ten einde raad 🥲
4 maanden geleden
Onze dochter van 3 jaar is ook nog niet zindelijk. Zit wel soms op de wc/potje ze heeft er wel interesse in. En geef het soms aan.
we gaan bijna op vakantie.
Op vakantie kan ze zeker makkelijk zonder luier lopen bij onze stacaravan en dat gaan we ook zeker doen.potje mee we gaan naar Italië.
Alleen in het zwembad durf ik het nog niet. Haha
Daarom ook niet echt serieus aan begonnen.
Ik zal hem niet gaan forceren. Komt vanzelf wel.
Daar ben ik makkelijk in haha.
4 maanden geleden
Kan jullie zoon wel aangeven wanneer hij moet plassen/poepen?
Onze dochter van 3 jaar wil ook niet plassen of poepen op de wc of potje. Ze wil er wel op zitten, maar weigert er iets op te doen, dit vindt ze toch nog te spannend. Als we het forceren, raakt ze in paniek en wil ze de luier weer aan. Gisteren toevallig bij het consultatiebureau geweest en die gaf aan er niet teveel druk op te leggen. Advies was voor nu om thuis wel zonder luier te laten lopen en als ze aangeeft dat ze moet plassen/poepen, de luier aan en daarna weer uit doen. Hier gisteren gelijk mee begonnen en geen 1 ongelukje gehad. Zodra ze de luier aan kreeg, ging ze gelijk plassen of poepen. Daarna dus gelijk weer uit. Hier gaan we nu maar gewoon mee door, tot ze op het toilet of het potje wil.
4 maanden geleden
Hier precies hetzelfde gehad... ben het wel blijven aanbieden als ze zei dat ze moest plassen of poepen maar verder heb ik het maar los gelaten.
3 weken terug was ze buiten aan haar spelen en zei ze dat ze moest plassen... ik vroeg weer of ze op het potje wilde en tot mijn verbazing zei ze ja.... een uur later moest ze poepen en ook dat wilde ze op het potje. Sindsdien gaat het super goed. Ze wil overdag nog wel eens een luierbroekje aan omdat haar dat wat meer vertrouwen geeft maar die is altijd kurkdroog.
We hebben wel alsnog met stickers en beloningen gewerkt en zijn dat nu aan het afbuigen naar beloningen als ze heel de dag geen luier aan heeft gehad. De nachten blijft ze 9 van de 10 x ook droog maar ze wil nog wel een luierbroekje aan.... ook dat zal ze zelf wel aan gaan geven.
Oh ja wij hebben het boekje "naam" hoeft geen luier meer aan... erg leuk en herkenbaar wordt hier erg vaak gelezen
4 maanden geleden
Hier werd door het consultatiebureau gezegd dat we thuis echt de luier uit moeten doen en haar in haar onderbroekje moeten laten lopen (onze dochter is nu 3 jaar en een maand).
Maar het lijkt alsof ze er nog niet aan toe is heb ik het idee. Ze geeft nooit aan dat ze moet plassen of poepen. En plast en poept dus alles in haar onderbroek. Wij zetten haar wel regelmatig op de Wc, maar dan doet ze niks of soms wel een plasje.
Ze heeft dus ook al 3 keer op haar vloerkleed geplast/gepoept 😭 ik merk zelf dat ik het erg lastig vind en weet dus ook niet goed wat ik ermee moet. Ben benieuwd of iemand dit ook herkend?
4 maanden geleden
Onze dochter nam het normale potje overal mee naar toe, maar er op plassen of poepen ho maar 😅. Uiteindelijk heb ik samen met haar een nieuw potje uitgezocht op bol.com die zij mooi vond. Ze was helemaal trots en blij dat ie er was, ze zelf doekjes uit het bakje kon pakken en zelfs door kon trekken 😂. En ja hoor, gelijk plassen en poepen op het potje (met af en toe nog een ongelukje). Of het toeval is weet ik niet, maar misschien is het t proberen waard 😊.
https://www.bol.com/nl/nl/p/casteleyn-plaspotje-potje-peuter-wc-potje-toilettrainer-kindertoilet-met-geluid-tot-21kg-roze-meisje/9300000017595608/?bltgh=la7t5iMEmniUzkjp5IFFhQ.2_43.50.ProductImage
4 maanden geleden
Reactie op Mommytobe889
Kan jullie zoon wel aangeven wanneer hij moet plassen/poepen?
Onze dochter ...
Hoe gaat dit nu? Onze dochter vind het ook te spannend en vraagt dan om een luier.
4 maanden geleden
Reactie op Sanne-1992
Hier werd door het consultatiebureau gezegd dat we thuis echt de luier uit ...
Wat een vreemd advies van het consultatiebureau. Alsof dat dé manier is. Je zou oefenbroekjes kunnen proberen en ik las laatst de tip om eerst een onderbroek aan te doen en daarover de luier.