15 Reacties
één jaar geleden
Hier is dat een soort hobby van Nico om zich aan en uit te kleden🤣
Hij loopt hier heel vaak plots naakt rond. Zijn schoenen doet hij ook altijd aan en uit en heeft hij dan altijd verkeerd aan.
Hij is motorisch ook best goed denk ik. Maakt al mooi een koprol. Fietsen doet hij wel op een loopfietsje met 3 wielen nog.
De taalontwikkeling is niet slecht maar zegt vooral veel halve woordjes, en praat ook engels zonder dat we hem dit zo geleerd hebben😂;
shoe= schoen,
Milk= melk
En bijvoorbeeld naan voor banaan
En zo zijn er nog veel woordjes
één jaar geleden
Reactie op PBJJ
Motorisch niet maar mijn kind kan wel het hele alfabet 🤷♀️ vind het zo kn ...
Poh knap. Mijn zoon zegt nog geen woord, zelfs geen papa mama of die. Het interesseert hem niet. Wel klimt en klautert hij heel veel. Loopfietsje snapt ie nog niet 😂 Ik hoop dat hij snel gaat praten. Vind het wel erg lang duren zo
één jaar geleden
Poh knap. Mijn zoon zegt nog geen woord, zelfs geen papa mama of die. Het i ...
Als die eenmaal begint zal het wel heel snel gaan denk ik, dat was hier ook het geval. Ik weet niet of je het al doet maar misschien een ongevraagde tip, wij lezen heel erg veel voor. Elke dag voor het slapen gaan een boekje en over de dag heen ook als ze met boekjes aan komt zetten. Ik heb het idee dat dat wel heel veel invloed heeft op haar spraak. Ik weet niet of je er wat aan hebt, of waardeert. Anders sorry daarvoor 🫣 😘
één jaar geleden
Reactie op PBJJ
Als die eenmaal begint zal het wel heel snel gaan denk ik, dat was hier ook ...
Haha! Dankjewel! Tips zijn altijd welkom. Wij lezen elke avond voor, overdag veel benoemen, Nederlandse liedjes zingen (hoofd schouder knie en teen kan hij als de beste met als klap eens in de handjes) en hebben van die kaarten met woordjes erop wat we paar x per week oefenen, maar hij vertikt het 😂
één jaar geleden
Haha! Dankjewel! Tips zijn altijd welkom. Wij lezen elke avond voor, overda ...
Haha ja t is wel herkenbaar hoor. Die van mij vertikte het om te lopen. Of te kruipen in eerste instantie. Maar het komt vanzelf goed. Je zult merken dat t straks ineens super snel gaat en dan denk je huh 3 weken geleden zei die nog niks en nu ineens..
één jaar geleden
Reactie op PBJJ
Haha ja t is wel herkenbaar hoor. Die van mij vertikte het om te lopen. Of ...
I hope so!
één jaar geleden
Mijn dochter ging gisteren ineens proberen te zwemmen😂 waren aan een zwemvijver waar ze allemaal kindjes zag met zwemvleugels. Ik maar snel een setje gekocht in het winkeltje en hup daar ging ze. Papa mocht nog wel een beetje helpen gelukkig😅 zo niet op gerekend, ze is wel gek op water maar dacht ze gaat lekker in een laagje zitten spelen.. niet dus😅
Blijf me toch verbazen steeds hoe snel alles gaat!
één jaar geleden
Reactie op Paula2904
Haha, onze dochter heeft een hekel aan die zwembandjes, maar ze loopt zo he ...
Nou dat dacht ik dus ook, dat wil ze vast niet😂 Nou ze vond het fantastisch en zelfs tijdens de bbq wilde ze ze weer om😂
één jaar geleden
Qua taal en motoriek gaat het onwijs goed. Hij helpt met z’n eigen ontbijt, broodje smeren en eitje pellen, smoothie maken (doen we samen).
Rent heel hard en kan goed op een loopfiets. Traplopen op en af is ook geen probleem. Hij weet de kindersloten van kastjes af te krijgen (dat is wel een probleem) 😅
Voor de rest is het een ventje dat graag zelf bepaald wanneer iets gebeurt en daar moet je engelen geduld voor hebben ofzo 🤷🏻♀️
Ik wil hem nu wel meer sturen in het aan- en uitkleden. Ben het zat dat alles een spel is en ik continu achter hem aan moet om dingen voor elkaar te krijgen. Meneer wil graag de regie en nu ik 20 weken zwanger ben, heb ik er geen energie of geduld voor. Hij is flink aan het testen en kijken waar de grenzen liggen. Doet soms ook alsof hij dom is.. 😮💨